Permalänk
Avstängd
Skrivet av skocke:

Den går att montera en bit in så att dörren går stänga.

Självklart går att montera på det viset. Allting går med lite våld å vaselin och går den fortfarande inte in så använder man för lite våld.

Varför skulle man vilja ha ett sånt kontroll behov av att kunna styra varje fläkt var för sig förstår jag mig dock inte på. Men men, visst kan du montera den en bit in.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Självklart går att montera på det viset. Allting går med lite våld å vaselin och går den fortfarande inte in så använder man för lite våld.

Varför skulle man vilja ha ett sånt kontroll behov av att kunna styra varje fläkt var för sig förstår jag mig dock inte på. Men men, visst kan du montera den en bit in.

Ojojoj, taggarna utåt. Vill inte ta en fight över internet här, men. Jag använde varken våld eller vaselin och det kommer inte herr trådskapare eller någon annan heller behöva. Det finns tre skruvhål på varje sida i 5,25 tums hålen ock om man monterar i de yttersta sitter den som vanligt i linje med brännaren och då sticker rattarna ut, dörren går inte stänga. Monterar man istället i de innersta hålen, hamnar rattarna i linje med kanten på brännaren och dörren går att stänga (utan våld eller vaselin kan jag tillägga;)) Trots att den sitter en bit in är det inga problem att använda reglagen, och det estetiska är inte så viktigt imo då det är en dörr som gömmer allt.

Angående kontrollfreak som vill styra alla fläktar är väl det upp till var och en. Har själv 7 st fläktar till min, det är inte säkert att den som följer med chassit har nog effekt för att klara det och det är ju skönt att slippa krypa bakom datorn för att skruva på ratten.

Hoppas att jag var tydlig men det är så klart upp till var och en vad man föredrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skocke:

Ojojoj, taggarna utåt. + massa text

Va inte meningen å "låta" bitter i inlägget, borde ha sätt dit lite smiles här å var Visst är det upp till var å föredra vad man vill ha. Skev ju att jag dock inte förstår mig på detta med kontroller för varje fläkt

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Va inte meningen å "låta" bitter i inlägget, borde ha sätt dit lite smiles här å var Visst är det upp till var å föredra vad man vill ha. Skev ju att jag dock inte förstår mig på detta med kontroller för varje fläkt

Okej bra, då är vi överens=) Ville bara poängtera att det inte behövs våld i alla fall. Sen tycker jag det är så lite pengar i sammanhanget att alla borde ha en fläktkontroller, och jag tycker det är smidigare att ha den fram och då behöver man inte oroa sig att den inte pallar om det blir ett par fläktar i slutändan. Men upp till var och en såklart=D

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut. Dock dumt med bild rakt framifrån, men det var enda jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuppel:

Så här ser det ut. Dock dumt med bild rakt framifrån, men det var enda jag hade.

http://pici.se/pictures/JAgbnlAtn.jpg

Ser rätt bra ut sådär, hur "djupt" är skummgummit på dörren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Ser rätt bra ut sådär, hur "djupt" är skummgummit på dörren?

2-3 mm.

Permalänk
Medlem

Kabaam, här är resultatet:

Det från Inet är beställt, det andra köper jag imorgon Alinas butik.

Permalänk
Avstängd

Trevligt, ser framemot en fin bygglogg nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Trevligt, ser framemot en fin bygglogg nu

Yep, grejerna från Alina är inköpta, nu väntar jag bara på det magiska Sms:et från Inet