Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

Ja, housing har varit uppe på forumet massvis men vad "folk" skiver på forum tar jag inte automatiskt för sanning. Vad jag skrev är att inget officiellt är sagt, precis som du antyder. Ingen vet någonting huruvida om, när eller var housing kommer finnas. Det kommer bli en överraskning.

Med tanke på vad Bioware uttalat sig om i intervjuer och devblogs gissar jag att det kommer att finnas komponenter som har fria moment (sandbox). Potential finns t ex inom crafting och resursletande även om inget är sagt ännu. Jag har tillförsikt till att man kan pausa sin story-arc och hitta på andra saker som skapar framsteg för karaktären.

Jag tänker spontant på EVE Online som jag spelat en del.

Var skrev jag att det var officiellt? Det är med största sannolikhet att housing kommer in i spelet, via patch eller expansion. Spacebattles -ska- komma med iallafall, när vet ingen, men någongång.

EvE är inte direkt sandbox! Du klarar dig aldrig själv i det spelet och det finns inte så mycket man kan bli i det spelet, och med tanke på att majoriteten verkar satsa på 3 saker och det är industri, krig och politik som verkar dött i EvE. Det är iaf min uppfattning av EvE och jag har lirat sedan november. Och träna skills är ju det mest upphetsande som finns..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Var skrev jag att det var officiellt? Det är med största sannolikhet att housing kommer in i spelet, via patch eller expansion. Spacebattles -ska- komma med iallafall, när vet ingen, men någongång.

EvE är inte direkt sandbox! Du klarar dig aldrig själv i det spelet och det finns inte så mycket man kan bli i det spelet, och med tanke på att majoriteten verkar satsa på 3 saker och det är industri, krig och politik som verkar dött i EvE. Det är iaf min uppfattning av EvE och jag har lirat sedan november. Och träna skills är ju det mest upphetsande som finns..

(min fetstil)
Klarar mig själv, vad tusan har det med sandbox att göra?!? Varför skriver du alls i MMO forumet om du vill spela själv? Är det vad du har emot sandbox, att du vill spela själv? I så fall har du ju missat hela poängen med MMO spel och gravt missförstått vad sandbox innebär. Om du menar att EVE inte är sandbox så vet jag nog inte riktigt vad jag ska säga, ty kommentar är överflödig.

Nu kanske jag missförstår dig, och i så fall ber jag om ursäkt, men vad är det du menar du inte kan bli i EVE, och hur får du för dig att industri, krig och politik är dött i EVE - det är ju just det som är kännetecknet för hur levande och dynamiskt EVE är! Eller menar du dött som i "trist"? Men det är ju en helt annan sak. Om man inte gillar att göra nåt kan man ju faktiskt skita i att göra det - enkelt.

Jag tycker EVE's variant på skilltraining är intressant och unik till skillnad från den eviga grind som många andra spel dras med. Då slipper jag i alla fall spamma attackknappen timmar i rad i meningslösa uppdrag.

SWTOR verkar ha en ny touch på levelgrind - story. Istället för "döda 10 womprats" uppdrag i oändlig repetition verkar BW ha som ambition att skapa en storydriven progression vilket jag applåderar. Bra tänkt! Kan bli hur kul som helst! Men om det inte finns några MMO (sandbox-aktiga) moment alls där spelare kan hitta på egna saker som inte är scriptade tror jag man missar målet. Jag är inte bekymrad för detta eftersom BW verkar fatta galoppen, frågan är väl snarare hur mycket och i vilken form kan spelare skapa sina egna oscriptade öden?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

(min fetstil)
Klarar mig själv, vad tusan har det med sandbox att göra?!? Varför skriver du alls i MMO forumet om du vill spela själv? Är det vad du har emot sandbox, att du vill spela själv? I så fall har du ju missat hela poängen med MMO spel och gravt missförstått vad sandbox innebär. Om du menar att EVE inte är sandbox så vet jag nog inte riktigt vad jag ska säga, ty kommentar är överflödig.

Nu kanske jag missförstår dig, och i så fall ber jag om ursäkt, men vad är det du menar du inte kan bli i EVE, och hur får du för dig att industri, krig och politik är dött i EVE - det är ju just det som är kännetecknet för hur levande och dynamiskt EVE är! Eller menar du dött som i "trist"? Men det är ju en helt annan sak. Om man inte gillar att göra nåt kan man ju faktiskt skita i att göra det - enkelt.

Jag tycker EVE's variant på skilltraining är intressant och unik till skillnad från den eviga grind som många andra spel dras med. Då slipper jag i alla fall spamma attackknappen timmar i rad i meningslösa uppdrag.

SWTOR verkar ha en ny touch på levelgrind - story. Istället för "döda 10 womprats" uppdrag i oändlig repetition verkar BW ha som ambition att skapa en storydriven progression vilket jag applåderar. Bra tänkt! Kan bli hur kul som helst! Men om det inte finns några MMO (sandbox-aktiga) moment alls där spelare kan hitta på egna saker som inte är scriptade tror jag man missar målet. Jag är inte bekymrad för detta eftersom BW verkar fatta galoppen, frågan är väl snarare hur mycket och i vilken form kan spelare skapa sina egna oscriptade öden?

Du förstår inte vad jag menar så vi skiter i detta.
Vet bara att du är SWG Veteran och whinar pga inte sandbox etc.

Läs rätt. skrev aldrig att dom andra var döda, politik är, detsamma är pirateriet.

I eve har du inga meningsfyllda uppdrag förutom sisters?
I eve tar det år innan du kan flyga ditt favoritskepp på rätt sätt pga dess skillsystem.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

I eve tar det år innan du kan flyga ditt favoritskepp på rätt sätt pga dess skillsystem.

Med andra ord är det _JÄVLIGT_ mysigt när man väl kan det Till skillnad mot wow där man kan grinda sönder i någon vecka och nå max level =/
Eve är ingen skit-grinding spel utan kräver planering och tålamod, har man inte detta passar inte spelet en.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Med andra ord är det _JÄVLIGT_ mysigt när man väl kan det Till skillnad mot wow där man kan grinda sönder i någon vecka och nå max level =/
Eve är ingen skit-grinding spel utan kräver planering och tålamod, har man inte detta passar inte spelet en.

Krävs även att du har $$$$$$$$$ för att klara dig i spelet. Och vad är egentligen kul i spelet annat än just krigsföring? Mining är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ intressant, gäller även resterande inom industri, politik...? Lol.

Finns ju även en anledning till varför EVE inte har mer än 300k spelare, hela interfacet känns som ett Civilization spel från 1832, och jävligt komplicerat system. Striderna har ju noll intressanta moment annat än att flyga runt i cirklar och låta sin karaktär autoskjuta hela tiden. Och dessutom är ju corp battles halvkizz om man tittar på youtube, allt man ser är ju massa färgade pluppar som flyger runt, och lite blinkande moln! Missions är riktigt tråk också, åk dit, gör det, kom tillbaka.. ship restriction!!!! Fan! Jag kommer inte in med min Baddon!

Men nu blev detta offtopic..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du förstår inte vad jag menar så vi skiter i detta.
Vet bara att du är SWG Veteran och whinar pga inte sandbox etc.

Jag undrar om du förstår vad du menar. Jag har inte sett någon "SWG-veteran" gnälla om något alls. Tvärtom är det du som går i spinn hela tiden utan att ha på föttterna. Vi har ju redan etablerat att du inte har en susning om vad sandbox innebär. Alla de personer som tydligt uttalat sig som fd SWG spelare i denna tråden lovordar SWTOR. Jag fattar inte vad du håller på med, kanske trollar du bara.

Skrivet av Mupp3n:

Läs rätt. skrev aldrig att dom andra var döda, politik är, detsamma är pirateriet.

Jag hade svårt att förstå vad du skrev så jag garderade mig med att be om ursäkt om jag misstolkade dig, vilket jag verkar gjort. Men det gör inte att du automatiskt har rätt, det hoppas jag att du förstår.

Skrivet av Mupp3n:

I eve har du inga meningsfyllda uppdrag förutom sisters?
I eve tar det år innan du kan flyga ditt favoritskepp på rätt sätt pga dess skillsystem.

Det finns mycket att säga som svar på detta, men om du vill föra den diskussionen föreslår jag att vi tar det i tråden som handlar om EVE istället för här. Ditt inlägg precis ovan är ju 100% gnäll så jag undrar om diskussion är meningsfull.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Okej nu kastar du bara ut dig det du tycker om spelet, vilket är långt ifrån det spelet faktiskt erbjuder dig. Det finns de som gillar mining och trading i spelet mer än krigsföring, då får de gärna hålla på med det, om du inte gillar sånt så kan du hålla dig till krigsföring, men klanka inte ner på det som tilltalar andra. Varje aspekt av EVE är INTE gjord för att tilltala alla, precis som när det kommer ut en film på biografen som inte tilltalar ALLA. EVE går inte ut på att mjölka varje liten grej för att få så många spelare som möjligt lilla vän. Det är inte speciellt svårt att ta sig upp själv i EVE, jag vet, då jag har gjort just detta, och det är inte heller svårt att tjäna pengar, så jag förstår inte varför du gnäller så pass mycket.
Anledningen till att EVE inte har så många spelare som WoW är för att EVE är ett relativt svår och komplicerad spel som kräver tålamod, vilket inte många har, de flesta barn idag vill döda monster i någon vecka och nå maximal level. Interfacet i EVE är superb och det finns inte mycket som saknas, gällande det som spelet erbjuder, om du gnäller på att den är komplicerad är det enbart för att spelet inte tilltalar dig och för att du antagligen inte har den tålamod som krävs.
Striderna må vara enkla i lägre uppgradsnivåer men när du har kommit upp till en vettig nivå så är det inte just så enkelt som att "flyga runt i cirklar och autoskjuta"
DU vill ha ett spel som erbjuder dig allt från början så det är uppenbart att EVE inte är ett spel för dig, men det gör ->inte<- EVE till ett dåligt spel, otroligt trångsynt är du om du verkligen anser detta

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

Jag undrar om du förstår vad du menar. Jag har inte sett någon "SWG-veteran" gnälla om något alls. Tvärtom är det du som går i spinn hela tiden utan att ha på föttterna. Vi har ju redan etablerat att du inte har en susning om vad sandbox innebär. Alla de personer som tydligt uttalat sig som fd SWG spelare i denna tråden lovordar SWTOR. Jag fattar inte vad du håller på med, kanske trollar du bara.

Du gnäller. "Vill att det ska vara mer som sandbox hit, sandbox dit" "Wardrobes? Neeej, då ser man ju vad som är vad" etc.
Jag vet vad Sandbox är, vet dessutom vilka spel som kör med det sättet: Darkfall, EVE, Mortal Online, Asherons Call och förut SWG.
Och alla fd SWG spelare? Har sett ett nån som gnällt.

Jag hade svårt att förstå vad du skrev så jag garderade mig med att be om ursäkt om jag misstolkade dig, vilket jag verkar gjort. Men det gör inte att du automatiskt har rätt, det hoppas jag att du förstår.

Diplomatin/Politiken ÄR ju död. Spela spelet, läs forumen.

Det finns mycket att säga som svar på detta, men om du vill föra den diskussionen föreslår jag att vi tar det i tråden som handlar om EVE istället för här. Ditt inlägg precis ovan är ju 100% gnäll så jag undrar om diskussion är meningsfull.

Sanazin,
Berätta... HUR kan NÅGON tycka om Mining i EVE? Allt man gör är att stå stilla mitt i rymden och mina och kolla på internet eller göra något annat. Och sedan komma med sin orca och hämta upp allt och lämna skiten i station.

YouTube - EvE from a newbies view. (Video)
Denna videon visar precis vad EVE egentligen är.

Interfacet.. superb? Ja du måste gilla text och massa text. Det finns ju också en anledning till varför dom försökt förenkla Interfacet i EVE flera gånger.
Och du vet ju tydligen inte vad jag pratade om, var skrev jag att JAG inte tycker om Politik, Industri eller Krigsföring i spelet? VART skrev jag det?
Jag skrev bara det som alla andra skriver på forumen och INGAME i spelet, nästan alla tycker samma sak, dom flesta har alts inom Industri för att dom inte vill ha en main i det då det är så 'tråkigt'. Det händer inte mycket i det.

Om du gillar något utav dessa så får du gärna förklara vad som är bra med dom, vad är kul? Vad gör man för roligt?

Och igen, du kan tydligen inte läsa och måste hitta på en massa skit, vart skrev jag att spelet är dåligt? Vart?
Och jag har sett nog med strider, spelet innehåller inte alls mycket i striderna som kan göra dom intressanta, någonsin. Det finns inget 1on1 längre, det är gangbanging. Folk åker aldrig ensamma i 0-sec längre.

Och jo, alla åker runt i cirklar (det kallas orbit) och dom större skeppen står i princip stilla hela tiden förutom när dom ska aligna, och skjuter med sina lasrar, missiler, you name it, det är ju SÅÅÅ intressant och upphetsande, fyllt av adrenalin..

Men jag ursäktar att du blev så upprymd av hat bara för att ditt kära älsklings-spel fick lite kritik.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag känner personligen en del som gillar mining, speciellt då det är grymt användbart när man väl börjar bygga stationer, men sådant har du väl knappast någon erfarenhetom.
Mupp3n, ditt sätt att kritisera EVE är som att jag skulle spela World of Warcraft till level 5 och sedan gnälla på att _allt_ i spelet är tråkigt, inse detta innan du gör bort dig, denna tråd är inte ens till för diskussioner kring EVE så jag förstår inte varför du ens tog upp det från början.

Videon du länkade till var en komisk video från en spelare som uppenbarligen inte har någon erfarenhet i spelet, eller någon utveckling i spelet för den delen, du kan inte förvänta dig att få allt i ett spel från första början. Nu upprepade jag mig själv men tydligen så gick det inte fram hela vägen förra gången, låt oss hoppas nu att du har insett min poäng nu.

De har inte förenklat interfacet i EVE, sluta hitta på massa strunt, jag spelade personligen EVE under dess beta för många år sedan och jag har även kommit tillbaka lite då och då och senaste var det för ett antal månader sedan, majoriteten av dess interface har inte förändrats så leta upp fakta innan du slänger ut dig tomma argument.
Du skrev att det inte är roligt med Politik, Industri, osv, min poäng är att det är Du som inte gillar detta i EVE Online, många andra gör det, håll ditt egna åsikt till dig själv och generalisera inte det på _alla_ som du så gärna vill göra.

Du skriver lite slumpmässigt skit och tror att du kan hänvisa till någon annan som råkar hålla med dig på ett forum eller inne på newbe-chat i spelet, detta ger noll i argumenteringsvärde och är knappt värd att kommenteras alls käre Mupp.
Jag gillar vissa aspekter av EVE och håller mig till det, jag har ingen lust att bevisa för dig varför jag tycker om spelet, EVE för mig är underhållning och jag begär inte att alla måste gilla samma sorts underhållning, men du verkligen tror att spelet är Dåligt på grund av att den inte tilltalar dig, så kan du uppenbarligen inte kritisera något på ett lämpligt sätt.

Du har aldrig skrivit att spelet är dåligt, men du gnäller otroligt mycket på det och då får man tolka det som att du anser att spelet åtminstone inte är bra, generaliserad syftar du på att spelet är dåligt, främst, som sagt, på grund av all gnäll från din sida. Du har nog verkligen inte gett spelet en chans om du anser att det inte finns något i EVE's strider som gör de intressanta, jag gissar på att du har gett dig på lite low-skill PVP och förmodligen förlorat ett antal skepp innan du gett upp, men till och med detta är en överskattning antar jag.

Eve är ej min "älsklings-spel" och jag blev inte heller upprymd av hat, ber om ursäkt om detta gör dig besviken, däremot så föredrar jag att läsa kritik med faktum bakom, hade jag velat se svammel hade jag gått in på aftonbladet och surfat omkring där tills jag svimmat av löjligheten.

Edit: Jag föreslår att du läser kommentarerna som diverse EVE spelare har lämnat på din så kallade "ess i rockärmen" - video I regeln kan man enkelt påstå att om man är en person som gärna vill spela spel med mindless grindning så är EVE Online inget för en.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Sanazin, de har visst förenklat det. Dom har haft mera "TRY NOW, SIMPLIEFIED AND MORE NOOB FRIENDLY USER INTERFACE AND MORE HEADSTART!" Dom förenklade och gjorde tutorialen mkt mer kortare dessutom.

Och du förstår inte vad jag menar med just mining eller något utav det jag sa så jag skiter i detta, bättre att diskutera något med nån som faktiskt kan förstå vad man pratar om istället för att hitta på en massa skit och tro att jag menar si men när jag faktiskt menar så..

Kommer du inte ihåg hur fittings menyn såg ut förut? Väldigt annorlunda, nu är den helt annan, gäller det mesta i spelet. Tydligen så har inte du märkt sådant då du är för insatt i att försvara ditt jävla spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Åter igen tar du dina argument från tomma luften, det CCP syftar på är i själva verket den inlärningskurva som har förbättrats för att locka till spelare som inte har den tålamod som man behöver för att spela ett spel så komplicerat som EVE.
Tutorialen är lika lång som den var förr, men nu är den snarare utvecklad med praktiska inslag istället för en drös med text, vissa gillar att lära sig genom praktik, andra klarar sig enbart genom teorin.
Jag förstår att du gnäller på faktorer i spelet, jag förstår att du tror att du har rätt i din åsikt, och det har du givetvis om det handlade om en subjektiv åsikt. Däremot generaliserar du din åsikt så att den skulle kunna tillämpas på majoriteten av de som spelar EVE och detta min vän är fel väg att gå om du vill göra riktiga hypoteser. EVE är som sagt inte ett spel jag spelar för tillfället och det inte är heller "mitt" spel, och självklart kommer jag ihåg hur menyerna såg ut i spelet för många år sedan, vilket är varför jag vet att de inte har förändrats avsevärt

Angående din kommentar hoppas jag att du själv inser anledningen till varför jag skickade en anmälan.

Edit: Jag håller mig från att svara på dina troll-inlägg från och med nu, om du vill argumentera på riktigt kan du skriva det du anser om spelet i rätt tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/72092...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Du verkar fortfarande inte fatta alls. Jag tror SWTOR blir grymt. Jag vill gärna spela SWTOR. Men om jag får välja tycker jag generellt sett att wardrobes är tråkigare än fri klädsel, men det spelar mig ingen större roll. Om jag får välja tycker jag generellt sett att mer sandbox är roligare än mindre sandbox. Vad är fel med att ha en egen åsikt som man står för (och inte har hittat på ett CS-forum !!one1) istället för att böla som en satans imbecill över icke-problem.

Din förutfattade mening "SWG rävar kommer inte vilja lira SWTOR pga att 1: Startar som jedi. 2: Kommer finnas jedis överallt. 3: Inte sandbox." drog igång hela denna pajkastning och jag är beredd att släppa det om du är. Ditt tröttsamma gnäll leder ingenvart.

Kommentarer till borttaget inlägg borttagna.
Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Kom igen nu boys håll er till SWTOR innan tråden låses. I find your lack of staying on topic disturbing...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Haha, herregud, ta problemen i PM istället. Smutsa inte ner tråden med massa bullshit hit och dit om ett helt annat spel. Detta är om SWTOR och inte EVE oavsett vad man tycker om det spelet.

Jag tror jag förstår varför SWTOR puttat fram sitt release datum till 2011.

Om de släpper samtidigt som Cataclysm kommer dem att konkurrera med wowspelare som funderat på SWTOR men nu kommer ge Cataclysm en chans. Väntar dem tills att Cataclysm blivit uttjatat och att wowspelare tröttnat på den expansionen kommer de få betydligt fler subs. Dessutom ger det dem mer tid att finpolera spelet från buggar och annat som brukar vara förödande för MMO spel i dagens läge. Alla har inte samma lyx som Blizzard att ha så många år på sig att fixa sina buggar utan konkurrens.

BioWare är inte dumma, skälet till försenad release lutar nog mer åt försäljnings siffror än ett 100% välpolerat spel, även om de nu kan påstå att det är det dom planerar

Bara en tanke

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Kom igen nu boys håll er till SWTOR innan tråden låses. I find your lack of staying on topic disturbing...

Your part of the rebel alliance and a traitor. Take him away!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Haha, herregud, ta problemen i PM istället. Smutsa inte ner tråden med massa bullshit hit och dit om ett helt annat spel. Detta är om SWTOR och inte EVE oavsett vad man tycker om det spelet.

Jag tror jag förstår varför SWTOR puttat fram sitt release datum till 2011.

Om de släpper samtidigt som Cataclysm kommer dem att konkurrera med wowspelare som funderat på SWTOR men nu kommer ge Cataclysm en chans. Väntar dem tills att Cataclysm blivit uttjatat och att wowspelare tröttnat på den expansionen kommer de få betydligt fler subs. Dessutom ger det dem mer tid att finpolera spelet från buggar och annat som brukar vara förödande för MMO spel i dagens läge. Alla har inte samma lyx som Blizzard att ha så många år på sig att fixa sina buggar utan konkurrens.

BioWare är inte dumma, skälet till försenad release lutar nog mer åt försäljnings siffror än ett 100% välpolerat spel, även om de nu kan påstå att det är det dom planerar

Bara en tanke

Det är nog inte alls så långsökt trots allt, även om det kanske inte är hela förklaringen. Sen är det ju en hel del saker som BW varit ganska tystlåtna med hittills vilket jag gissar kan bero på att man inte helt bestämt exakt hur man vill implementera allt ännu.

Personligen hade jag som det känns just nu kunnat leva med lite buggar om jag fick spela nu Ge mig en beta!

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till ämnet och diskutera på en trevlig nivå, tack. Jag har tagit bort några inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag ger dem gärna till 2011, bara det blir bra. Jag litar rätt mycket på att Bioware kommer tillhandahålla ett bra spel. De har inte gjort mig besviken än Men just buggar kan ju förstöra ett annars grymt spel. Se bara på WAR. Då hade WoW färre störande buggar redan i betan... och det är ju lite surt för Mythic. Riktigt synd att de misslyckades med det, för de hade riktigt många bra idéer!

Nånting som jag skulle vilja se i SWTOR är nåt i stil med WARs PQ-system. Det var grymt att dra ihop några stycken, lira i 15-20 minuter och ha gjort nånting roligt. Däremot var ju communityt rätt sunkigt. Chatten var mer eller mindre värdelös och man fick liksom ingen känsla av att det var en massa folk som spelade. Sen fanns det gott om gameplaymissar som drog ner åtminstone min upplevelse. Ett helt värdelöst craftingsystem, ingen öppen spelvärld och alldeles för mycket DoTs och HoTs. Sen fanns det bra grejer också som jag skulle vilja se i SWTOR: Bland annat att man inte kunde springa rakt igenom varandra, att ens karaktär snurrade runt efter fienden när man kastade magier/slogs, PQ-systemet som sagt.

Vi får helt enkelt se hur det blir Det har ju världens potential.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas vi får en lista på raser snart.

Vet ni vad för ras och klass ni ska spela som?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag är personligen lite besviken på att man kan spela som Jedi, fast det beror på hur de balanserar klasserna. Jag diggar world PVP och hoppas verkligen att det kommer bli mycket av den biten. Så länge inte lightsaber fantaster med forcepowers kan blockeras alla laser skott och annat kan det bli bra.

Hade velat ha en medic i spelet... min favoritklass i alla mmo är att hela folk så det är lite synd att det inte finns. Annars tycker jag att bounty hunter eller smuggler verkar skoj. Även inquisitor då jag gillar "caster" klasser.

Läste även på BioWares forum att folk är lite upprörda över att solo spelare inte kommer ha samma förmåner att få bra gear som gruppspelare vilket jag tycker är lite synd på ett sett. Tycker att om man är en bra solo spelare med ett bra crafting system så kan alla oavsett om de väljer att spela grupp eller ensam få hyffsad utrustning. Vi får se... tror det blir bra trots allt

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sc0pe:

Jag är personligen lite besviken på att man kan spela som Jedi, fast det beror på hur de balanserar klasserna. Jag diggar world PVP och hoppas verkligen att det kommer bli mycket av den biten. Så länge inte lightsaber fantaster med forcepowers kan blockeras alla laser skott och annat kan det bli bra.

Hade velat ha en medic i spelet... min favoritklass i alla mmo är att hela folk så det är lite synd att det inte finns. Annars tycker jag att bounty hunter eller smuggler verkar skoj. Även inquisitor då jag gillar "caster" klasser.

Läste även på BioWares forum att folk är lite upprörda över att solo spelare inte kommer ha samma förmåner att få bra gear som gruppspelare vilket jag tycker är lite synd på ett sett. Tycker att om man är en bra solo spelare med ett bra crafting system så kan alla oavsett om de väljer att spela grupp eller ensam få hyffsad utrustning. Vi får se... tror det blir bra trots allt

Medic är inte möjligt i Star Wars universumet.
Och crafting ska ha lika stor betydelse som endgame grinding.

Och kotor utan jedi? What were you thinking?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Jag är personligen lite besviken på att man kan spela som Jedi, fast det beror på hur de balanserar klasserna. Jag diggar world PVP och hoppas verkligen att det kommer bli mycket av den biten. Så länge inte lightsaber fantaster med forcepowers kan blockeras alla laser skott och annat kan det bli bra.

Hade velat ha en medic i spelet... min favoritklass i alla mmo är att hela folk så det är lite synd att det inte finns. Annars tycker jag att bounty hunter eller smuggler verkar skoj. Även inquisitor då jag gillar "caster" klasser.

Läste även på BioWares forum att folk är lite upprörda över att solo spelare inte kommer ha samma förmåner att få bra gear som gruppspelare vilket jag tycker är lite synd på ett sett. Tycker att om man är en bra solo spelare med ett bra crafting system så kan alla oavsett om de väljer att spela grupp eller ensam få hyffsad utrustning. Vi får se... tror det blir bra trots allt

Tror nog inte att Jedi blir overpowered. Risken är väl snarare att det går åt andra hållet, särskilt om man kollar på hur bioware hanterat magiker vs melee i tidigare spel... Men old republic utan jedi är liksom inte görbart. Dessutom är ju jedi det som gör Star Wars unikt.

Att man får bättre grejer genom att spela som grupp tycker jag bara är bra. Annars vore det ju inte ett multiplayerspel. Men vi får se hur deras craftingsystem ser ut. De hade några intressanta idéer i Dragon Age som fungerade bra även om crafting kanske inte riktigt gör sig i singleplayerspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Medic är inte möjligt i Star Wars universumet.
Och crafting ska ha lika stor betydelse som endgame grinding.

Och kotor utan jedi? What were you thinking?

Det jag menar är att Jedi's ofta framstår som mäktigare än andra. Hoppas som jag skrev att det blir balanserat så att Jedi's inte blir överjävliga och andra klasser inte har en chans i PVP. Jag förstår varför det gjort som de gjort. Jag sa aldrig att det inte skulle vara med i spelet så jag vet inte vad du hakar upp dig på.

Tycker kanske att Jedi's skulle vara någonting mer som en hero klass som man jobbar på för att bli.
Hursomhelst, jag hoppas du har rätt om crafting. Och det är klart det är ett MMO för att man spelar många, men jag gillar att ge folk alternativ till hur de vill bli bäst. Vill du grinda stora monster med 100 spelare i 4 timmar för en drop så kan du göra det eller om du vill farma artefakter i flera timmar för att göra ett likvärdigt item så kan du det.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sc0pe:

Det jag menar är att Jedi's ofta framstår som mäktigare än andra. Hoppas som jag skrev att det blir balanserat så att Jedi's inte blir överjävliga och andra klasser inte har en chans i PVP. Jag förstår varför det gjort som de gjort. Jag sa aldrig att det inte skulle vara med i spelet så jag vet inte vad du hakar upp dig på.

Tycker kanske att Jedi's skulle vara någonting mer som en hero klass som man jobbar på för att bli.
Hursomhelst, jag hoppas du har rätt om crafting. Och det är klart det är ett MMO för att man spelar många, men jag gillar att ge folk alternativ till hur de vill bli bäst. Vill du grinda stora monster med 100 spelare i 4 timmar för en drop så kan du göra det eller om du vill farma artefakter i flera timmar för att göra ett likvärdigt item så kan du det.

Förhoppningsvis så har dom intressanta ställen att utforska själv/i grupp och hitta arterfakter.

Och nej du sa aldrig att det inte ska vara några men du får det att låta så med
"Jag är personligen lite besviken på att man kan spela som Jedi"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Det jag menar är att Jedi's ofta framstår som mäktigare än andra. Hoppas som jag skrev att det blir balanserat så att Jedi's inte blir överjävliga och andra klasser inte har en chans i PVP. Jag förstår varför det gjort som de gjort. Jag sa aldrig att det inte skulle vara med i spelet så jag vet inte vad du hakar upp dig på.

Tycker kanske att Jedi's skulle vara någonting mer som en hero klass som man jobbar på för att bli.
Hursomhelst, jag hoppas du har rätt om crafting. Och det är klart det är ett MMO för att man spelar många, men jag gillar att ge folk alternativ till hur de vill bli bäst. Vill du grinda stora monster med 100 spelare i 4 timmar för en drop så kan du göra det eller om du vill farma artefakter i flera timmar för att göra ett likvärdigt item så kan du det.

Själv tror jag att Bioware är väldigt medvetna om att den risken finns vilket vore ju rätt konstigt om de inte satt på ett antal idéer att falla tillbaka på, för att förhindra att just något sådant händer inte sant? Men det återstår ju att se vad som händer.

Själv hoppas jag på att de låter bli den PVE-modellen som WoW har, dels för att jag tror inte att den kommer funka i längden om man ser på hur stagnerat WoW är idag som spel och sedan för att de (Bioware) skulle enbart förlora på det när de gör ett nytt MMO, baserat på ett av de rikaste fiktiva universum som finns så jag hoppas mer på Holocrons, Mandalore rustningar och sällsynta kristaller för ditt svärd än på "Vapnet med en Item Level 245 som du behöver för att få en högre gear score".

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Gear Score är ju ett måste i detta spel. Hur ska man annars säga till folk är dom är noobs?!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Finns redan ett spel för noobs och det heter World of Warcraft.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Medic är inte möjligt i Star Wars universumet.

Vad jag förstår ska alla ha viss healing power själva och dessutom ska ens följeslagare kunna fylla den rollen åt en. Medic som renodlad klass kan ju vara ok, men då kan ingen annan heala, annars är ju medic (eller motsv.) meningslöst.

Skrivet av Mupp3n:

Och kotor utan jedi? What were you thinking?

Haha, dagens sanning.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sc0pe:

Gear Score är ju ett måste i detta spel. Hur ska man annars säga till folk är dom är noobs?!

Gear score är bland det sämre som har tillkommit i nått spel... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

Vad jag förstår ska alla ha viss healing power själva och dessutom ska ens följeslagare kunna fylla den rollen åt en. Medic som renodlad klass kan ju vara ok, men då kan ingen annan heala, annars är ju medic (eller motsv.) meningslöst.

Stims och sådant lär ju finnas, men i själva Star Wars universumet så var det väl ingen som kunde hela förutom just medical droids. Så att dom inte har Medic är bra, men hur ska dom hela sig? Med magical abilities eller med items, som stims och mat?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200