2 externa hårddiskar fungerar inte, hjälp!

Permalänk
Medlem

2 externa hårddiskar fungerar inte, hjälp!

Behöver lite hjälp nu, har fått låna hem 2 externa hårddiskar på 500gb styck.

Pluggar in den första och det kommer upp att den installeras och sen kommer säker borttagning av maskinvara.

Men på den här datorn hittar jag den inte.

Går då in på diskhantering och kikar, där står det att den är aktiv, felfri och installerad.

Den har dock inget namn (D:) t.ex.

Kan inte högerklicka och välja ett "namn" för den, det är en "grå" text istället för svart, dvs det går inte att få upp det.

Samma gäller för den andra, fast där står det att den inte är initierad och allokera'd

Hur ska jag gå tillväga för att komma åt filerna utan att dem då försvinner?!

Kan jag INITIERA diskarna utan att filerna försvinner!?!?!?

Har prövat på stationära (XP) och laptop(vista)

Fungerar inte på någon av dessa, nått gör jag ju galet.

Permalänk
Medlem

låter mer som ett Windows problem... men det här kanske funkar, vet inte själv då jag inte kör Windows..

om du gör som i bilden och väljer "ändra enhetsbeteckning och sökväg" och sedan ger du den en enhetsbeteckning.

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/920968-aendra-syst...

Permalänk
Medlem

ta ut o stoppa in dom nåra gånger, funkar det inte låt dom vara ipluggade och starta om datorn.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

alltså, har prövat att fixa en enhetsbeteckning på den, men kan inte klicka i alternativet i listan.

Ska pröva gnugga lite in och ut hahah!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma problem med två 1,5tb på en ion330 med windows 7, riktigt störigt, ingen som vet vad man kan göra?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.