Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Vad jag vet så håller de på och uppdaterar

Men ska man se det från den ljusa sidan så lägger dom in en ny hero :D:D

EDIT: Jag är en slav. :C

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

De är under en DDoS attack... Gissningsvis SEA personer som ligger bakom...
http://piclair.com/data/mxcjm.jpg

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

De är under en DDoS attack... Gissningsvis SEA personer som ligger bakom...
http://piclair.com/data/mxcjm.jpg

Har folk inget vettigare att göra en tisdag än att skicka ddos? suck jag som ville spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Har folk inget vettigare att göra en tisdag än att skicka ddos? suck jag som ville spela.

Tisdag?? Det är ju måndag...

Permalänk
Skrivet av berra200:

Tisdag?? Det är ju måndag...

Oj förlåt att jag missade på en halvtimma.

Permalänk
Medlem

De är väl ledsna i ögat eftesom S2 har sparkat ut dem från de internationella servrarna och tvingar dem att spela gratis på GARENA.

Kommer bli extremt skönt med retail, nästan alla leechers\multi account feeders \ planters\ leavers kommer försvinna

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Vill gama:(

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Oj förlåt att jag missade på en halvtimma.

"igår, 21:28" hmm.. ^^

två och en halv snarare?
Sen måste du vara en av de få som börjar säga nästa dag direkt på tolvslaget (förutom på nyår )

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

DDOS, vad är det?
Hursomhelst, drygt och lågt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

DDOS, vad är det?

Ingen aning om vad det är, men det överlastar servrarna så vi inte kan spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

DDOS, vad är det?

DDOS = Distributed Denial of Service
DDoS (Distributed Denial of Service) är en teknik som används mot ett datorsystem eller nätverk, ofta genom att konsumera all tillgänglig bandbredd. Ett stort antal datorer deltar i attacken och därmed kan den inte effektivt avvärjas genom att begränsa trafiken från enskilda ip-adresser.

En DDoS-attack bygger på att en stor mängd anrop, med en relativt liten mängd data, samtidigt och kontinuerligt från flera datorer skickas till ett datorsystem eller nätverk, till exempel kan man begära stora filer från en webbserver. Det utsatta systemet överbelastas av den stora mängden anrop och endast liten kapacitet blir kvar för övrig kommunikation.

Oftast kommer denna attack från datorer som ingår i ett botnet, datorer där en angripare installerat program med vilka han kan styra dem alla över nätet, till exempel med hjälp av en trojansk häst. Datorernas innehavare är då inte medvetna om att deras dator utnyttjas på detta sätt.

Saxat från Wikipedia
Denial of Service - Wikipedia

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Lämnar HoN nu grabbar. Har avinstallerat spelet. Tänker inte köpa det heller. Av en enkel anledning, League of Legends.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Lämnar HoN nu grabbar. Har avinstallerat spelet. Tänker inte köpa det heller. Av en enkel anledning, League of Legends.

mycket bra anledning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Good, klart ett bättre spel

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av paatrick:

mycket bra anledning!

Skrivet av pekkasteele:

Ja, verkligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Essin:

"igår, 21:28" hmm.. ^^

två och en halv snarare?
Sen måste du vara en av de få som börjar säga nästa dag direkt på tolvslaget (förutom på nyår )

Fixa sommartid plus gmt+1.
Skrevs halv 12.

Permalänk
Medlem

Ska testa LoL. Tänkter in köpa HoN än i varje fall, vänta tills dom portat några roliga DotA-heros isåfall.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Ska testa LoL. Tänkter in köpa HoN än i varje fall, vänta tills dom portat några roliga DotA-heros isåfall.

Skönt att bli av med ännu ett grått namn.

Finns inget värre än 100% leechers som efter ca 124 timmars konstant spelande "väntar" med att lägga ut 30$ på ett spel.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Finns inget värre än 100% leechers som efter ca 124 timmars konstant spelande "väntar" med att lägga ut 30$ på ett spel.

Tack för den piken, personligt angrepp tackar tackar.

Jag känner inte att jag vill köpa spelet än, men kommer troligen göra det förr eller senare då jag inte kommer orka vänja mig till dota igen. Jag vill inte lägga ungefär hälften av alla pengar jag har för tillfället på ett spel som jag inte kommer hinna med att spela. Har CoD 4, CoD5 och Guild Wars att spela och idag tog jag även på mig ett jobb som har med teatern på skolan att göra. Kommer ha fullt upp. Har även mitt vårjobb att tänka på vilket är bra många timmar per vecka. Ska jag vara ärlig så skulle jag bara hinna en kanske två matcher per dag nu inom den närmsta månaden. Känner att jag kan vänta med att köpa det tills jag har tid att spela. Vem vet, jag kanske tröttnar helt på "DotA" och börjar nöta FPS-spel istället. Då är det ju bortkastade pengar.
Jag förstår att ni vuxna med jobb och 20000kr/månaden tycker att 30$ är en fis i rymden, men för mig som är 15 så är det väldigt mycket. Halva min månadsinkomst. Skulle du köpa ett spel för halva din lön, nej det skulle du inte.
Jag ska även spara pengar till ett högtalarbygge till sommaren, jobbar häcken av mig för att kunna köpa så exklusiva komponenter som möjligt och 30$ är faktiskt en hel del. 30$ skulle kunna vara anslutningsterminal och internt kablage.

Långt inlägg men blir så himla trött på alla dessa personliga angrepp utan eftertanke.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Tack för den piken, personligt angrepp tackar tackar.

Jag känner inte att jag vill köpa spelet än, men kommer troligen göra det förr eller senare då jag inte kommer orka vänja mig till dota igen. Jag vill inte lägga ungefär hälften av alla pengar jag har för tillfället på ett spel som jag inte kommer hinna med att spela. Har CoD 4, CoD5 och Guild Wars att spela och idag tog jag även på mig ett jobb som har med teatern på skolan att göra. Kommer ha fullt upp. Har även mitt vårjobb att tänka på vilket är bra många timmar per vecka. Ska jag vara ärlig så skulle jag bara hinna en kanske två matcher per dag nu inom den närmsta månaden. Känner att jag kan vänta med att köpa det tills jag har tid att spela. Vem vet, jag kanske tröttnar helt på "DotA" och börjar nöta FPS-spel istället. Då är det ju bortkastade pengar.
Jag förstår att ni vuxna med jobb och 20000kr/månaden tycker att 30$ är en fis i rymden, men för mig som är 15 så är det väldigt mycket. Halva min månadsinkomst. Skulle du köpa ett spel för halva din lön, nej det skulle du inte.
Jag ska även spara pengar till ett högtalarbygge till sommaren, jobbar häcken av mig för att kunna köpa så exklusiva komponenter som möjligt och 30$ är faktiskt en hel del. 30$ skulle kunna vara anslutningsterminal och internt kablage.

Långt inlägg men blir så himla trött på alla dessa personliga angrepp utan eftertanke.

Okay

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Blir bra, skaffa klan och vinn cup
GosuGamers | News: GosuGamers and SteelSeries present HoN World Cup with $40,000 prize

15 682kr per person som vinnarna får

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ett spel där man får fördelar om man betalar (visst du kan få samma fördel efter en sinnessjuk mängd games men iaf). Ett spel där det inte finns denies.

LoL är som att spela i konstant easy mode..
Samt att det ser ut som det är gjort för 10åringar och har rätt kass balans. (Är ju också gjort av de som höll i DotA innan Icefrog på den tiden SA hade deathward och purge så det visar ju hur kassa de är på balans)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Finns massvis av skäl att inte köpa HoN. Ostabila servrar, lagg, buggar, ignoranta spelutvecklare , obalans etc... Zephyr liksom, hur tänkte dom?

" Originally Posted by Darebear View Post
Just look at the facts:

Zephyr is in the top 10 most used heroes.

He has the highest win % of all heroes.
1st 55.1% Zephyr
2nd 54.9% Plague
3rd 54.6% Pesti
4th 54.5% Tempest
Not to mention Scout having 43.7%....

He also has the highest average gold/minute, average exp/minute, and average creep kills per game.

So what's the problem?

1. Like most S2 heroes, his abilities have several effects crammed into one move. Gust, for example.

1a.Gust is a nuke, stun, and unique push.
1b. Tornadoes deal damage AND he can consume them for health.
1c. Windshield is not just evasion... but evasion, chance to reflect projectiles, AND movement speed.
1d. Ult is not just dps, but also a mass slow.

2. Correct me if I'm wrong, but I believe he has the highest +strength gain of any agility hero. He is a carry that runs around with 3k health and most of his damage whirling around him in an aoe.

IMO, he needs a stat nerf and/or taking away the secondary effects of some of his abilities. Take away the stun from gust and the consume tornado ability, perhaps.

HoN Stats
http://www.heroesofnewerth.com/hero_use.php"

(saxat från HoNs forum)

Sen finns det ju massa annan skit. HoN har varit ute hur länge som helst, men dom vet uppenbarligen inte vad "Orb effect" är för någonting. För en vecka sen kom en uppdatering så att man inte kan köra lifesteal och frostburn ihop, GJ! Måste varit en svårfixad bugg. Man kan inte heller använda motståndarens items om man lyckas döda en apa som droppar något, nej itemen blir mutade istället!

Om S2 hade skippat sina egna häftiga OP-heroes så hade jag köpt HoN på en gång. Det verkar som att S2 staff inte lyssnar ens. ALLA vill att dom ska porta över alla DotA heroes, men inget händer (förutom att dom gör nya obalanserade heroes då). Tänk dig DotA fast med HoN's motor. Vilket underbart spel det skulle vara!

Förstår inte riktigt varför du ska vara spydig, du har inte direkt någon anledning. Jag kommer också vänta och se vad det blir av HoN, för just nu är det inte ett spel jag vill betala för.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Håller med, just iaf när det gäller Pluage och Zephyr. Tror aldrig jag förlorat ett game där jag spelet Zephyr, han stor röjer det mesta.

HoN är ett skämt finns så mycket buggar och fixar som behöver göras både på heroes osv.

Ska bli spännande och se vad Vavle och IceFrog kokar ihop tillsammans. Har alltid varit nöjd över Vavle's spel tidigare, precis som Blizzard's spel känns det välgjort.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ganka zeph ju? -.- Hur svårt är det, låt honom aldrig farma ifred, sätt wards i skogen och direkt dit om han farmar.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bebbse:

Finns massvis av skäl att inte köpa HoN. Ostabila servrar, lagg, buggar, ignoranta spelutvecklare , obalans etc... Zephyr liksom, hur tänkte dom?

Sen finns det ju massa annan skit. HoN har varit ute hur länge som helst, men dom vet uppenbarligen inte vad "Orb effect" är för någonting. För en vecka sen kom en uppdatering så att man inte kan köra lifesteal och frostburn ihop, GJ! Måste varit en svårfixad bugg. Man kan inte heller använda motståndarens items om man lyckas döda en apa som droppar något, nej itemen blir mutade istället!

Om S2 hade skippat sina egna häftiga OP-heroes så hade jag köpt HoN på en gång. Det verkar som att S2 staff inte lyssnar ens. ALLA vill att dom ska porta över alla DotA heroes, men inget händer (förutom att dom gör nya obalanserade heroes då). Tänk dig DotA fast med HoN's motor. Vilket underbart spel det skulle vara!

Förstår inte riktigt varför du ska vara spydig, du har inte direkt någon anledning. Jag kommer också vänta och se vad det blir av HoN, för just nu är det inte ett spel jag vill betala för.

55% win är inte mycket, och han är inte op, ganka honom och han kommer inte få sin farm, problem solved.

Orb effects, varför är det svårt att fatta att det ska vara så, detta är inte i DotA, enda andledningen det är så i DotA är för att man inte kan stacka dem för att wc3 motorn är sämst.

Är långt ifrån ALLA som vill att man ska porta alla DotA heroes. För en engång, HoN =/= DotA!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

55% win är inte mycket, och han är inte op, ganka honom och han kommer inte få sin farm, problem solved.

Orb effects, varför är det svårt att fatta att det ska vara så, detta är inte i DotA, enda andledningen det är så i DotA är för att man inte kan stacka dem för att wc3 motorn är sämst.

Är långt ifrån ALLA som vill att man ska porta alla DotA heroes. För en engång, HoN =/= DotA!

word, låter som att folk inte riktigt förstått det mesta med det där som kallas "ganking"

Permalänk
Medlem

Det är inte bara att ganka zephyr så är problem solved. Inte alltid så lätt tyvärr. Grey's ah.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bebbse:

" Originally Posted by Darebear View Post
Just look at the facts:

Zephyr is in the top 10 most used heroes.

He has the highest win % of all heroes.
1st 55.1% Zephyr
2nd 54.9% Plague
3rd 54.6% Pesti
4th 54.5% Tempest
Not to mention Scout having 43.7%....

He also has the highest average gold/minute, average exp/minute, and average creep kills per game.

So what's the problem?

1. Like most S2 heroes, his abilities have several effects crammed into one move. Gust, for example.

1a.Gust is a nuke, stun, and unique push.
1b. Tornadoes deal damage AND he can consume them for health.
1c. Windshield is not just evasion... but evasion, chance to reflect projectiles, AND movement speed.
1d. Ult is not just dps, but also a mass slow.

2. Correct me if I'm wrong, but I believe he has the highest +strength gain of any agility hero. He is a carry that runs around with 3k health and most of his damage whirling around him in an aoe.

IMO, he needs a stat nerf and/or taking away the secondary effects of some of his abilities. Take away the stun from gust and the consume tornado ability, perhaps.

HoN Stats
http://www.heroesofnewerth.com/hero_use.php"

(saxat från HoNs forum)

Herre jösses, anledningen till att folk blir spydiga är att du beter dig som en retard.
Påstår du att Dota alltid varit balanserat? Det har kommit så SJUKT många helt störda heroes och tweaks fram och tillbaka. Skärp dig!
Utvecklarna lyssnar FÖR MYCKET på spelarna, inte för lite som du påstår. Zephyr släpptes som int hero, efter klagomål har det blivit ändringar, fler ändringar och ännu fler ändringar.
Angående vad som stackar och inte stackar så tycker jag att det enda viktiga är att de skriver vad som fungerar ihop och vad som inte fungerar ihop. Finns sätt att kontra det mesta och reglerna är lika för alla.

Har ett dussin heroes som jag föredrar framför zephyr. Så sluta whina och tanka ner något annat spel från piratebay din snåle sate ;-P

Att spelet äntligen har release sållar dessutom bort en otroligt stor del av folket man inte vill spela med. Även om du nu skulle neka detta så är jag tämligen säker på att du skulle fortsätta spela om det inte var så att du var för snål och inte ville betala en engångssumma som liknar månadsavgiften till WoW.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det är inte bara att ganka zephyr så är problem solved. Inte alltid så lätt tyvärr. Grey's ah.

Haft golden shield så länge det gått.

Så zephyr får massa guld och xp genom att vara död? Det var något nytt.

Går också picka predator och äta zephyr lätt

Visa signatur