Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Jaej:

Själv tycker jag soulstealer är ganska lätt att möta mid om du har en ward vid runan blir de bara enklare.
Dock vill du ha en gubbe med bra dmg så du kan denia och harassa bra. Soulstealer har knappt någon skada alls och inte hp heller för den delen en hero som plague rider ÄTER honom mid

Det var mer än jag visste....Har ALDRIG förlorat mot en plauge i mid som ss.

Permalänk
Medlem

SS får ju alla lasthits mot plague. SS har mycket mer damage och lättare att last-hitta med. Dessutom så har han sina demon hands som kan göra riktigt ont om man kan träffa med dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Spelade puck idag. Var imba support och hoppa in silence och odödligthet. Helt underbart om det inte vore för att vår swift sög så vi förlora ._.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fire_Ice:

Dock är han riktigt jävla dålig på att sjunga.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Hedersmedlem

Har precis börjat köra Bloodhunter och är väldigt överraskad hur pass bra han är i midgame till exempel. Jag har läst lite guider överallt och det är många som kör Mock of Brillance på honom, själv har jag testat lite olika itembuilds men kommit fram till att Abyssal Skull och Wingbow är en jäkligt trevlig kombination. Med abyssal skull på runt lvl 8-12 så kan man farma jävligt hårt. Någon som kört BH och har andra tips på itembuilds för honom?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Mock är nästan ett måste med blood. För att döda creeps och regga hp. Blood är väldigt squishy annars.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Mock är nästan ett måste med blood. För att döda creeps och regga hp. Blood är väldigt squishy annars.

Har inga större problem att döda creeps runt lvl 6-8 med Abyssal Skull, ser inte hur man reggar HP med Mocken? Och den ger ju ingen HP heller? Ska man spendera 5100 med Bloodhunter är den inte mitt första val i alla fall, det finns betydligt bättre items enligt min mening, men som sagt, är relativt ny på honom. Kan du motivera varför man ska köra Mock of Brillance istället för exempelvis Abyssal Skull + Brutalizer?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Du vet väl att varje gång du dödar ett creep reggar du 40% av dess max-hp. Har du då mock och springer in i en creep-wave så kan du regga otroligt mycket mer än du kan med lifesteal.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Life steal är idiotiskt att köra på bh. Kör som ala säger. En mock. efter det en wingbow om du hinner.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Har precis börjat köra Bloodhunter och är väldigt överraskad hur pass bra han är i midgame till exempel. Jag har läst lite guider överallt och det är många som kör Mock of Brillance på honom, själv har jag testat lite olika itembuilds men kommit fram till att Abyssal Skull och Wingbow är en jäkligt trevlig kombination. Med abyssal skull på runt lvl 8-12 så kan man farma jävligt hårt. Någon som kört BH och har andra tips på itembuilds för honom?

Beror på. Hmm, har inte spelat honom på länge då jag tycker han är en väldigt dålig hjälte. Men mock är väldigt bra dock väldigt svår att få 3800 i early-mid. Sen blir 1350 inte så svårt. Sen är det väl bara Shrunked Head som behövs. Kan vara kul o spela mid på 1500 games.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Du vet väl att varje gång du dödar ett creep reggar du 40% av dess max-hp. Har du då mock och springer in i en creep-wave så kan du regga otroligt mycket mer än du kan med lifesteal.

Fast å andra sidan behöver man oftast inte massa HP när man står mitt i en creepvåg, det är väl snarare så att om man lyckas få en teamfight mitt en creepvåg är det väl hyfsat bra, men tycker fortfarande inte den behövs på honom. Skalar inte +base damage rätt bra med Blood Craze?

Skrivet av Ninotramp:

Beror på. Hmm, har inte spelat honom på länge då jag tycker han är en väldigt dålig hjälte. Men mock är väldigt bra dock väldigt svår att få 3800 i early-mid. Sen blir 1350 inte så svårt. Sen är det väl bara Shrunked Head som behövs. Kan vara kul o spela mid på 1500 games.

Jo precis. Jag har kört 5-6 matcher på raken nu med BH och när man enligt många andra ska farma efter mocken så springer jag runt och farmar kills istället, fungerar otroligt mycket bättre. Det finns många items som är bra men inte till vilket pris som helst.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Pacman: Man ska inte ha Abyssal iaf. Finns olika builds. Frostbrun va populär ett tag men nu i och med nerfen vet i fan. Shrunked direkt kör jag oftast nu då 3800 blir jobbigt. Steam boots först då. Mock är otroligt bra att ha men är svår att farma till. Mock är det såklart bästa valet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Beronde på hur hårt motstånd man möter så brukar jag först gå STR/ATTACK bootsen sen Mock eller Frostburn(har de zeus eller dylikt så kan det va bra med hp så då e frostburn bra att börja med)

Sen spellsen så brukar jag lämna silence på 1-2 tills jag måste öka dem(stats innan 3-4 på silence).

Mocken har många fördelar du får hp av creeps när de dör random runt dig och den du jagar mister liv hela tiden så du har kvar blodsuget. Frostburn är bra för att den ger mer hp och movement speed(lättare att jaga bytet), sen slow så de inte kan komma undan.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Beronde på hur hårt motstånd man möter så brukar jag först gå STR/ATTACK bootsen sen Mock eller Frostburn(har de zeus eller dylikt så kan det va bra med hp så då e frostburn bra att börja med)

Sen spellsen så brukar jag lämna silence på 1-2 tills jag måste öka dem(stats innan 3-4 på silence).

Mocken har många fördelar du får hp av creeps när de dör random runt dig och den du jagar mister liv hela tiden så du har kvar blodsuget. Frostburn är bra för att den ger mer hp och movement speed(lättare att jaga bytet), sen slow så de inte kan komma undan.

'
Man använder inte frostburn på Blood för movement speed då han redan har max vad jag kan komma ihåg. Det är för slowen och statsen man kör Frostbrun.

Kom på nu att mock däremot har mist en liten effekt mot stealth heroes den hade mot t.ex. NH och Scout då han nu ser invis vid 40% liv.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Hmm ok, jag säger inte att HoN är varken bättre eller sämre Har som sagt bara testat LoL just för att det är gratis. Synd att man inte kan testa HoN ett tag gratis

HoN är mer "vuxet" än LoL som är med barnvänligt med sina cartoon grafik..
230kr ($30) e dock väldigt billigt för ett nytt spel..

Du är några veckor sen för att testa gratis då open beta nyss stängde..

Men annars är det pretty much DotA med bättre grafik, en del nya heroes och betydligt mycket snabbare gameplay (dota är verkligen sloooow mooootion efter man kört HoN) om det säger dig något..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du vet väl att varje gång du dödar ett creep reggar du 40% av dess max-hp. Har du då mock och springer in i en creep-wave så kan du regga otroligt mycket mer än du kan med lifesteal.

Förklara gärna detta påstående.. Du får ju 40% av lasthits, varför skulle Mock ge dig mer lasthits? BH har redan hög dmg och bra animation.. Allt Mocken gör är snarare att pusha lanen så du inte kan farma lika länge..

Dock kan den vara bra när man ska jaga folk och det är inte ett dåligt item på BH men din anledning var bara lol..

Abussal scull är dock rent idiotiskt, varför slösa massa pengar på något hjälten har naturligt??

Skrivet av Fire_Ice:

Haha, han kan ju varken sjunga eller uttala ordentligt
Riktigt svenkuttalad engelska =D Rätt kul texter dock

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

'
Man använder inte frostburn på Blood för movement speed då han redan har max vad jag kan komma ihåg. Det är för slowen och statsen man kör Frostbrun.

Kom på nu att mock däremot har mist en liten effekt mot stealth heroes den hade mot t.ex. NH och Scout då han nu ser invis vid 40% liv.

Båda ja och nej..movement speeden är bra att ha när man inte har bloodsug också och då är den inte på max...lättare att leta upp ett target fort då och skicka på ultin och döda...sen ökar den attack speeden också och det är bra på bh.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Förklara gärna detta påstående.. Du får ju 40% av lasthits, varför skulle Mock ge dig mer lasthits? BH har redan hög dmg och bra animation.. Allt Mocken gör är snarare att pusha lanen så du inte kan farma lika länge..

Dock kan den vara bra när man ska jaga folk och det är inte ett dåligt item på BH men din anledning var bara lol..

Abussal scull är dock rent idiotiskt, varför slösa massa pengar på något hjälten har naturligt??

Haha, han kan ju varken sjunga eller uttala ordentligt
Riktigt svenkuttalad engelska =D Rätt kul texter dock

Står du och slår på en hjälte och du har fiende creeps runt dig så får du hp av dem när de dör av Mockens dmg = du får hp och då har fiende hjälten väldigt svårt att döda dig om du regar mest hela tiden.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Står du och slår på en hjälte och du har fiende creeps runt dig så får du hp av dem när de dör av Mockens dmg = du får hp och då har fiende hjälten väldigt svårt att döda dig om du regar mest hela tiden.

Men då ska vi ju isf komma ihåg att BH egentligen är en väldigt vek hero som inte alls funkar i högre nivåer. Förutsättningen för att BH ska va stark är att han totalt äger sin lane och får massiv farm på kort tid, för att som agi hero skalar han väldig illa jämfört med andra carries..

Min poäng är att för att din BH ska vara effektiv så måste han vara väldigt lång före andra laget i farm och levels och då spelar en liten creepkill av Mock AoE väldigt liten roll..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Har precis börjat köra Bloodhunter och är väldigt överraskad hur pass bra han är i midgame till exempel. Jag har läst lite guider överallt och det är många som kör Mock of Brillance på honom, själv har jag testat lite olika itembuilds men kommit fram till att Abyssal Skull och Wingbow är en jäkligt trevlig kombination. Med abyssal skull på runt lvl 8-12 så kan man farma jävligt hårt. Någon som kört BH och har andra tips på itembuilds för honom?

Bloodhunter är riktigt trevlig och går självklart att spela på lite olika sätt, aoe effekter är bra för att återfå hp. Mock gör ju så att du bara genom att jaga någon kan göra dmg och kanske få din speedboost, gör också så att du även när du jagar/blir jagad med lite tur kan få tillbaka hp från creeps som dör vilket inte battlefury(vad den nu heter 30% spash dmg) och charged hammer kan, även om dessa passar honom bra också så beror det ju lite på din spelstil. Är det en omgång utan t.ex. tempest och wildsoul så kan du om du har lifesteal gå woods och spana på gank tillfällen. Bloodhunters ultimate är i gankigaste laget och vet du när du ska kasta den så blir det kills nästan varje gång

Edit: Skaffar du charged hammer eller battlefury så behöver du shrunken head.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Måste testas!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Essin:

Abussal scull är dock rent idiotiskt, varför slösa massa pengar på något hjälten har naturligt??

Det jag har märkt när jag testat med/utan Abyssal Skull är att farmningen går betydligt bättre i mid-levlarna från lvl8 till lvl 14, typ. Brukar köra mid med BH och runt lvl 6-8 kör man gankning och sedan när man sticker till basen för att regga (vilket man oftast behöver) så plockar man upp en Trinket of Restoration samt Ring of the Teacher vilket ger en bra boost när man farmar. Det finns betydligt sämre items för 2000 skulle jag säga iaf. Sedan måste ju Abyssal Skull också skala rätt bra med Blood Craze?

Skrivet av Essin:

Men då ska vi ju isf komma ihåg att BH egentligen är en väldigt vek hero som inte alls funkar i högre nivåer. Förutsättningen för att BH ska va stark är att han totalt äger sin lane och får massiv farm på kort tid, för att som agi hero skalar han väldig illa jämfört med andra carries..

Min poäng är att för att din BH ska vara effektiv så måste han vara väldigt lång före andra laget i farm och levels och då spelar en liten creepkill av Mock AoE väldigt liten roll..

Lirar mest i 1500-1600 bracketen men man lirar ju främst BH i mid. Men jag har också märkt att han är en rätt effektiv "support" som visar vart folk är, silencar heroes som Jeriziah eller Kraken och immobilizar typ Zeph. Med andra ord - tycker mer och mer om denna hero. Har kört totalt 6 AP-matcher i rad och vunnit samtliga

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Men då ska vi ju isf komma ihåg att BH egentligen är en väldigt vek hero som inte alls funkar i högre nivåer. Förutsättningen för att BH ska va stark är att han totalt äger sin lane och får massiv farm på kort tid, för att som agi hero skalar han väldig illa jämfört med andra carries..

Min poäng är att för att din BH ska vara effektiv så måste han vara väldigt lång före andra laget i farm och levels och då spelar en liten creepkill av Mock AoE väldigt liten roll..

Synd att jag inte orkar köpa spelet annars har jag kunnat vissa en spel replay...BH blir inte vek om man bygger honom rätt..sen på högre lvls när man börjar öka silence spellen mycket så kan man använda den på sig själv för att göra väldigt mycket dmg...sen när den är på hög lvl får man verkligen tänka på vem man lägger den på...så man inte ger en fiende imba dmg.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Synd att jag inte orkar köpa spelet annars har jag kunnat vissa en spel replay...BH blir inte vek om man bygger honom rätt..sen på högre lvls när man börjar öka silence spellen mycket så kan man använda den på sig själv för att göra väldigt mycket dmg...sen när den är på hög lvl får man verkligen tänka på vem man lägger den på...så man inte ger en fiende imba dmg.

Han är fortfarande en av de minst användbara hjältarna i spelet. Behöver alltid som Essin sa ligga 4 levels före och med 300 g/m

Har ni sett nån bra med Bubb ännu? Har inte sett någon. Bara fail.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Det jag har märkt när jag testat med/utan Abyssal Skull är att farmningen går betydligt bättre i mid-levlarna från lvl8 till lvl 14, typ. Brukar köra mid med BH och runt lvl 6-8 kör man gankning och sedan när man sticker till basen för att regga (vilket man oftast behöver) så plockar man upp en Trinket of Restoration samt Ring of the Teacher vilket ger en bra boost när man farmar. Det finns betydligt sämre items för 2000 skulle jag säga iaf. Sedan måste ju Abyssal Skull också skala rätt bra med Blood Craze?

Lirar mest i 1500-1600 bracketen men man lirar ju främst BH i mid. Men jag har också märkt att han är en rätt effektiv "support" som visar vart folk är, silencar heroes som Jeriziah eller Kraken och immobilizar typ Zeph. Med andra ord - tycker mer och mer om denna hero. Har kört totalt 6 AP-matcher i rad och vunnit samtliga

Varför ska du springa hem och hela? ta ett par lasthits så är du ju på full hp igen, om det inte går på lane så kan du göra det i skogen (om du inte är typ 50hp..). BH är en bra hero OM man dominerar early, vilket är lätt mot en kass/ok mid, men mycket svårt mot en bra mid spelare. Innan reseten mötte jag ett antal gånger en spelare på 1900+ (ter hette han) som hade BH som most player hero och han förlorade mid mot mig alla 5(?) gånger vi möttes, jag hade olika heroes varje gång, bl.a. hag.
Som många andra "pub heroes" så funkar den när folk inte vet hur man ska countra

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Essin:

Varför ska du springa hem och hela? ta ett par lasthits så är du ju på full hp igen, om det inte går på lane så kan du göra det i skogen (om du inte är typ 50hp..). BH är en bra hero OM man dominerar early, vilket är lätt mot en kass/ok mid, men mycket svårt mot en bra mid spelare. Innan reseten mötte jag ett antal gånger en spelare på 1900+ (ter hette han) som hade BH som most player hero och han förlorade mid mot mig alla 5(?) gånger vi möttes, jag hade olika heroes varje gång, bl.a. hag.
Som många andra "pub heroes" så funkar den när folk inte vet hur man ska countra

Jag har märkt det faktiskt. Lirade ett game häromdan mot Deadwood och hade övertaget rätt bra tills level 6, då dog jag på 1 sekund

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Deadwood slowar dig och ultar så länge du inte lägger silence på honom. Har du lvlat silence till max så är det nog bättre att lägga silence på sig själv och försöka slå ett slag än att silenca honom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Baphalgore? Riktigt fin hero i mitt tycke, kräver dock att man har en Zephyr eller engineer eller dylikt i laget så man kan slowa dem under teamfighterna, annars blir ultin helt värdelös. Någon som har några sköna line ups med denna heron än? Har lite i baktanken men inga lanes som är helt 100. Han är helt klart underskattad i mitt tycke

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Jag har märkt det faktiskt. Lirade ett game häromdan mot Deadwood och hade övertaget rätt bra tills level 6, då dog jag på 1 sekund

Pebbles är de kört mot MID om man är blood. Säger jag som har 36% pebbles :pppp

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||