Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Enligt han som fixade android till iPhone så är det bara en tidsfråga tills det kommer till 3gs och att det inte kommer att vara svårt att ordna.

Enda orsaken till att den stora massan vill ha flash är för att de inte vet vad html5 är kapabelt till. Google på "html5 canvas demo" eller liknande och se själv.

Jag är medveten om vad html5 kan. Men det är ungefär som med Ipod, de är inte bäst ljudmässig. Men de ser okej ut och räcker för de flesta, så är det med flash också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Som du säger så är iPhone OS väl strypt om det inte är jailbreakat, men om man jailbreakar så kan man logga in som SU i terminalen, och kan det bli mer öppet än så? Och som sagt så finns ju android finns ju till iPhone med, men inte tvärtom.

iTunes går visst att aktivera fler än 3 gånger, men det går bara att ha det aktiverat på 3 datorer samtidigt.

Flash är segt, trögt och gammalt. HTML5 är framtiden, och det fungerar hur bra som helst på iPhone.

Ja men varför ska man behöva jailbreaka? hur öppen syn är det?
Nej jag vet att inte iphone os finns till htc, och varför är det något att eftersträva?
Jag menade som i mitt fall, att min Itouch endast nu har en aktivering kvar, just för att jag förbisåg detta när jag formaterat datorn, värdelöst system.
HTML5 är bra vad jag sett, men just nu finns det mycket flash online, så varför inte stödja det.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

har lekt med min Desire över helgen. Hade en 3gs innan.

Ångrar jag mitt byte? Nja.

Desiren känns inte som en multimedia mobil som iphone.

Svt play etc går segt å slöt i Desire. Flash är segt och rykigt.

Iphones Play apps fungerar klockrent med bra kvalite.

Jag saknar att ha tållgång till streamande bra videos. Airvide som man streama film till telefonen finns inte heller till Android. Har inte hittat nåt liknande program heller.

Youtube funkar bra till Desiren men de gör den i Iphone oxå.

Jag saknar verkligen att sitta och titta på nåt repotage när man väntar på att sambon sluta jobbet. Eller ett avsnitt av Fåret shaun i SVT play =P

Även om man kör SVT mobile i Desire i fullskärmsläge så är bilden kass och ljudes osyncat vilket gör de helt värdelöst att använda.

Så är funktionen att kolla streamande video i mobilen ett måste så skulle jag avråda från en Desire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

har lekt med min Desire över helgen. Hade en 3gs innan.

Ångrar jag mitt byte? Nja.

Desiren känns inte som en multimedia mobil som iphone.

Svt play etc går segt å slöt i Desire. Flash är segt och rykigt.

Iphones Play apps fungerar klockrent med bra kvalite.

Jag saknar att ha tållgång till streamande bra videos. Airvide som man streama film till telefonen finns inte heller till Android. Har inte hittat nåt liknande program heller.

Youtube funkar bra till Desiren men de gör den i Iphone oxå.

Jag saknar verkligen att sitta och titta på nåt repotage när man väntar på att sambon sluta jobbet. Eller ett avsnitt av Fåret shaun i SVT play =P

Även om man kör SVT mobile i Desire i fullskärmsläge så är bilden kass och ljudes osyncat vilket gör de helt värdelöst att använda.

Så är funktionen att kolla streamande video i mobilen ett måste så skulle jag avråda från en Desire.

Jag kollade på vinter-OS när det gick på min gamla Hero, och provade nu att titta på Millennium med Desire:n (svtplay.se/mobil) , märkte av en fördröjning de första 30 sekunderna, men sen var det precis som om det hann ifatt lite... och efter en minut så var det faktiskt ingen fördröjning alls.
Kanske funkade bra bara för att jag körde över wifi?

Edit:
Usch, jag äger ju ingen bra videokamera, så jag försökte mitt bästa med en compact Canon-kamera.
Kanske lite för kort klipp, men lite läppar som rör sig får man se, och det ser väl hyffsat ut.
YouTube - MVI_3737.AVI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

har lekt med min Desire över helgen. Hade en 3gs innan.

Ångrar jag mitt byte? Nja.

Desiren känns inte som en multimedia mobil som iphone.

Svt play etc går segt å slöt i Desire. Flash är segt och rykigt.

Iphones Play apps fungerar klockrent med bra kvalite.

Jag saknar att ha tållgång till streamande bra videos. Airvide som man streama film till telefonen finns inte heller till Android. Har inte hittat nåt liknande program heller.

Youtube funkar bra till Desiren men de gör den i Iphone oxå.

Jag saknar verkligen att sitta och titta på nåt repotage när man väntar på att sambon sluta jobbet. Eller ett avsnitt av Fåret shaun i SVT play =P

Även om man kör SVT mobile i Desire i fullskärmsläge så är bilden kass och ljudes osyncat vilket gör de helt värdelöst att använda.

Så är funktionen att kolla streamande video i mobilen ett måste så skulle jag avråda från en Desire.

Provade du Wifi eller över 3G?

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GM:

Provade du Wifi eller över 3G?

Jag körde över WIFI. Och bildkvaliten är Usel. Kollade på deras info om svt play och den kör nån Auto inställning på 128 till 250 Kbs i streaming. Och som sagt, Inte nog med att bilden är kass så är ljudet osynchat.

Jag spelade en video igår i över 2 minuter utan att ljudet blev redigt synchat.

Jag provade ORB Live vilket är totalt värdelöst program för att streama video.

Att skryta att en Desire har Flash och har tillgång till att se videos i browsern är ännu en värdelös grej.

Telefonen i sig är inte dålig. Men Appsen till Android ligger fotfarande väldigt långt efter Appstore.

Kommer garanterat gå över till Iphone igen när den nya kommer om dessa funktioner inte fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

Att titta på Flashfilm utan dedikerad spelare funkar inte så bra men det var som sagt inte såå hemskt för mig...bevisligen.
Dock funkar flash lite bätte när man spelar spel på nätet, typ Miniclip.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Att titta på Flashfilm utan dedikerad spelare funkar inte så bra men det var som sagt inte såå hemskt för mig...bevisligen.
Dock funkar flash lite bätte när man spelar spel på nätet, typ Miniclip.com.

Var inne å kollade på Flash 10.1 som ska komma till Android, Där vissade dom en video på en Nexus one som spelade ett videklipp. DEN videon såg ut att gå bra. Så de kanske finns lite hopp?

Frågan är när den kommer bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Var inne å kollade på Flash 10.1 som ska komma till Android, Där vissade dom en video på en Nexus one som spelade ett videklipp. DEN videon såg ut att gå bra. Så de kanske finns lite hopp?

Frågan är när den kommer bara...

Just det, och här kommer en länk där man kan anmäla sig om man vill vara betatestare:

Adobe Flash Player 10.1 Beta

Bara något jag såg på Swedroid för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Just det, och här kommer en länk där man kan anmäla sig om man vill vara betatestare:

Adobe Flash Player 10.1 Beta

Bara något jag såg på Swedroid för ett tag sedan.

Har signat mig där. Googlade lite å hitta info att den ska släppas efter sommarn =/

Hoppas Betan släpps snart för alla fram tills den officiela är ute.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Svtplay. Använder ni den vanliga siten, eller mobilsiten?

Permalänk
Medlem

okey, eftersom jag kommer köpa nytt oavsett vad, så antar jag att iPhonen kommer köra senaste FW samt att den inte går att jailbreak'a då?

så, Desire eller iPhone 3GS som ej går att jailbreak'a?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Ni som har problem med Svtplay. Använder ni den vanliga siten, eller mobilsiten?

Har provat båda två....

Jag drog in på Liveleak.com och kollade deras videos. Kvaliteten är inte bra. Men bättre än SVT och deras videos rullar på bättre.... HMmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

okey, eftersom jag kommer köpa nytt oavsett vad, så antar jag att iPhonen kommer köra senaste FW samt att den inte går att jailbreak'a då?

så, Desire eller iPhone 3GS som ej går att jailbreak'a?

Jadu. De jag störde mig på en del med orginal iphone var att vissa saker var låsta till wifi. Tex high quality youtube videos.

Jag skulle nog köra på en Desire i så fall.

Iphonen är lite låst utan JB, Jag skulle försöka hitta en 3.1.2 Iphone i så fall. Men nu släpps ju snart OS 4 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Har provat båda två....

Jag drog in på Liveleak.com och kollade deras videos. Kvaliteten är inte bra. Men bättre än SVT och deras videos rullar på bättre.... HMmm

Liveleak verkar vara en kul sida.
Men vi har fortfarande inte fått svar om du använder den vanliga SVTplay, eller mobilsidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Liveleak verkar vara en kul sida.
Men vi har fortfarande inte fått svar om du använder den vanliga SVTplay, eller mobilsidan?

Har provat båda sorterna...

Permalänk
Medlem

Äsh oavsett, jag kör på Desire, barnsjukdomar som jag kan leva med, hellre det än stödja Apple

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Molucken

Jag skulle ta en HTC Desire för jag har haft en Iphone och Htc Desire är tusen gånger bättre tycker jag men det är väl en smaksak.

Mvh Molucken

Permalänk
Medlem

Ojoj. Vad det är på modet att vara emot iPhone numera.
Jag har både 3G och 3GS.
Ska få ny mobil i jobbet. Tyvärr finns inte iPhone där. Så jag beställde en desire.
Hade jag kunnat välja hade det blivit iPhone.
Det blir intressant att se vad android går för.
Förmodligen köper jag iPhone 4 sen. Så har man två mobiler på sig igen som vanligt, suck.

Permalänk
Medlem

När det blir lättare att roota Desire-lurarna så kommer det inte finnas argument kvar för att köpa en iPhone. Jag har en Hero som är rootad med en 2.1 ROM och jag har skruvat upp processorn från 528 MHz till 710 MHz. Min Hero flyter på bättre än mina polares 3Gs och då multitaskar jag med 6 apps samtidigt.

En Desire som är mycket kraftfullare än en Hero kommer få brutal prestanda med en bättre ROM än HTC's officiella.

Och ja... Fråga iPhoneanvändarna vad det kostar att byta batteriet när det börjar svika.

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk
Medlem

Vänta tills ni med Desire får Android 2.2! Har n1 med Froyo och det är verkligen skillnad!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Desire verkar skön att surfa med, och skarpare i färger och upplösning. (Syns om man zoomar in i videon i 720p)

Den verkar även reagera snabbare och är ganska mycket billigare. Stödet för flash, som dessutom blir ännu bättre med 2.2 blir förmodligen avgörande för mig, känns ändå som att HTC bjuder ganska mycket mer prestanda per krona.

Men det är klart, "sommarens" nästa Iphone lär ju ta ikapp på de flesta punkterna, så då är min fråga, hur långt måste man vänta innan nya Iphone knäcks och man kan tvinga flash att fungera?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Den verkar även reagera snabbare

Visst laddar den sidor snabbt, men den ser också ut att lagga betydligt mer än iPhone och till och med HD2 i faktiska hanteringen av sidan. Förmodligen pga av den konstanta text formateringen. Går det att stänga av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Visst laddar den sidor snabbt, men den ser också ut att lagga betydligt mer än iPhone och till och med HD2 i faktiska hanteringen av sidan. Förmodligen pga av den konstanta text formateringen. Går det att stänga av den?

Hittar ingen inställning som reglerar textformateringen.

Däremot så har man en klar fördel med Desire, och det är att du inte är fast vid "default"-browsern.
Det finns ett rätt shysst utbud på andra som erbjuder lite olika funktioner, bl a alternativ till pinch zoom:

Xscope lite

Dolphin

Skyfire

Opera Mini 5

...och snart kommer även Firefox till Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Däremot så har man en klar fördel med Desire, och det är att du inte är fast vid "default"-browsern.

Det är du inte med iPhone heller. Finns ett flertal browsers på appstore bland annat Opera Mini. Opera är snabbare men jag föredrar personligen fortfarande Safari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är du inte med iPhone heller. Finns ett flertal browsers på appstore bland annat Opera Mini. Opera är snabbare men jag föredrar personligen fortfarande Safari.

Vilka fler finns det? Opera känns så begränsad.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är du inte med iPhone heller. Finns ett flertal browsers på appstore bland annat Opera Mini. Opera är snabbare men jag föredrar personligen fortfarande Safari.

Så e det va, men alla iPhone-browsers måste väl fortfarande vara Safari-baserade, plus att alla jag nämnt till Android och Desire är gratis.

Edit: Med Opera som undantag såklart. Apple kör dock fortfarande med sin "duplicates functionality" vad jag vet, så långt det går i alla fall.

Permalänk
Medlem

Är det sagt när iphone4 ska släppas?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Skrivet av ditx:

Är det sagt när iphone4 ska släppas?

/d

Dom har väl inte sagt att dom ska släppa den officiellt men alla tror att den släpps på WWDC10 som är om 4 dagar.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|