Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas67lundberg
Skulle vilja nyansera ovanstående: Facebook, Gmail, Gcal och Twitter är enklare att använda på HTC Hero (rimligtvis ännu enklare på Legend och Desire). Färre inmatningar, tydligare överblick än på iPhone.

Musik är enklare på iPhone (om man gillar/står ut med iTunes, förståss, men det gör nog genomsnittsanvändaren).

kan stämma. tycker bara det är intressant och roligt att båda systemen är på så stark fram marsch. det behövs verkligen. ja sitter dock med en macbook och integrationen där är helt underbar. kanske därför ja upplever den som smidigare ?

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas67lundberg
Skulle vilja nyansera ovanstående: Facebook, Gmail, Gcal och Twitter är enklare att använda på HTC Hero (rimligtvis ännu enklare på Legend och Desire). Färre inmatningar, tydligare överblick än på iPhone.

Musik är enklare på iPhone (om man gillar/står ut med iTunes, förståss, men det gör nog genomsnittsanvändaren).

Musik lättare? Jag vet inte hur du menar?

Att få in låtar på mobilen är ju lättare med Desire, Nexus osv. Bara att sätta i usb-kabeln och dra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
kan stämma. tycker bara det är intressant och roligt att båda systemen är på så stark fram marsch. det behövs verkligen. ja sitter dock med en macbook och integrationen där är helt underbar. kanske därför ja upplever den som smidigare ?

Svaret är ja, då du garanterat redan har tex Itunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Musik lättare? Jag vet inte hur du menar?

Att få in låtar på mobilen är ju lättare med Desire, Nexus osv. Bara att sätta i usb-kabeln och dra.

Svaret är ja, då du garanterat redan har tex Itunes.

iphone.. sätta i usb sladden och itunes sköter allt själv ? slippa mapphantering och spellistor löser sig själv. men vissa vill ha alternativet att lägga in mappar som på den gamla goda mp3 tiden. vad e bäst ? finns enbart i användarens bedömning

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Nu har jag och andra skrivit flera ggr vad Android kan som inte iPhone kan.
Kort sammanfattning

Allt iPhone kan det kan Android och allt iPhone inte kan så kan Android.

Känns onödigt att skriva om allt 20 ggr när ni ändå inte vet vad det är. Skriver jag multitask så känns det som att ni inte riktigt begriper vad man kan göra med det. Då ni alltid endast tänker på spotify. Du kan ha saker som nummerupplysning, du ser vem som ringer (utan att ha i kontakter). Mobilens ändras inställningar beroende på plats. Säg att du går till skolan då vill du att mobilen ska bli ljudlös och WiFi ska gå igång. Finns så mycket du kan göra.

Sicken tråd det blev haha.

Hur ställer men in att WiFi ska gå igång hemma och i skolan osv?
Just de du nämner med att man kan ha saker som nummer upplysning, du ser vem som ringer (utan att ha i kontakter). Är ruggit bra, på bara någon signal ser du vem som ringer via hitta eller eniro. Det står alltså namn på personen utan att du har den i dina kontakter. Bästa funktionen någonsin till en telefon!

/Trådstartaren

Visa signatur

[ASUS P7P55D-E LX - moderkort - ATX - iP55] [Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz processor] [Deskstar 7K2000 - hårddisk - 2 TB - SATA-300]
[Corsair XMS3 minne - 4 GB - DIMM 240-pin - DDR3] [Corsair VX550W]
[Samsung Combo BD-ROM/DVD-RW, Bulk]
[PowerColor HD5750 - grafikadapter - Radeon HD 5750 - 1 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joachimt
Sicken tråd det blev haha.

Hur ställer men in att WiFi ska gå igång hemma och i skolan osv?
Just de du nämner med att man kan ha saker som nummer upplysning, du ser vem som ringer (utan att ha i kontakter). Är ruggit bra, på bara någon signal ser du vem som ringer via hitta eller eniro. Det står alltså namn på personen utan att du har den i dina kontakter. Bästa funktionen någonsin till en telefon!

/Trådstartaren

Finns Locale (gps) beroende på var du är. Sen finns det en annan applikation använde inte den så mkt men man kan sätta tid ex kl 16.00 vill jag att du blir ljudlös osv. Kommer dock inte ihåg namnet :/

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Finns Locale (gps) beroende på var du är. Sen finns det en annan applikation använde inte den så mkt men man kan sätta tid ex kl 16.00 vill jag att du blir ljudlös osv. Kommer dock inte ihåg namnet :/

Du kan göra det i Locale också

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blow
Du kan göra det i Locale också

Lite off topic men:
Hur mycket är det Locale kostar? Det är väl kring 9-10 dollar?

Tillbaka till topic:

Jag väntar nu på min desire, främst för att det är lättare att utveckla egen programvara till android.
Dessutom så är iPhone fånig (som man hör på namnet).

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Locale är ju gratis?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Locale är ju gratis?

jaha okej, då var jag ute och cyklade

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

En nackdel med iphone enligt mig är hanteringen av ljudböcker. Itunes kan överlag kännas lite omständigt tycker jag. Installerade just om min pc och inser att min iphone nu är fyllt med podcasts som jag inte kan synca med itunes. Så nu kan jag inte köra automatiska uppdateringar av podcast avsnitt. Sen tycker jag att det är lite väl lätt att man tappar bort den inköpta musiken om man inte har full koll på itunes. Har faktiskt helt valt bort musiken i ipod delen av min iphone då spotify funkar så pass bra. Ipod delen används till podcasts och ljudböcker nu.

Dessa saker är för mig de största nackdelarna med iphone, multitask har jag och det funkar fint. Troligen finns det andra sätt än mina och hantera dessa problem men jag har inte lagt så mcket tid på det då jag ändå kör spotify.

Tidigare i tråden skrev Teknocide detta:

Citat:

Pelle har också tillgång till en samling program som genomgått någon form av kvalitetskontroll, och så länge Pelle inte lär sig installera program på egen hand så är det även de enda han har tillgång till. Men möjligheten att installera annan mjukvara finns där; Pelle är fri att bemöda sig om han vill.

Det är precis så jag uppfattar att iphone fungerar. Jailbreaka om du vill ha lite mer kontroll. Då kan man nog göra nästan allt som man kan på Android och kanske även en del som inte man kan på Android.

Intressant tråd! Spännande när 2 så stora företag som man tror inte kan misslyckas går en duell.

Googles nya operativsystem skulle tydligen komma med väldigt detaljerade och hårda krav på hårdvaran. Det verkar som att man inte riktigt har samma linje här. Det kanske är en nackdel.

Permalänk

Hmm... Jag rannsakade just mig själv. Jag har som jag tidigare skrev här en 3Gs och en Hero. Jag använder Heron till allt UTOM till att lyssna på musik på - eftersom jag har en macbook pro med all musik på så är det enklast att göra alla playlists på datorn och sen bara synka. Skulle jag vara tvungen att välja bara en tfn att behålla så skulle det bli Heron - trots att den har lite sämre touch och är lite segare än iPhone.

Ska bli kul att se nya iPhone när den dyker upp i sommar, men som jag känner just nu är HTC/Android det starkare kortet.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Samsung Beam verkar assgrym, men men
Inbyggd projektor, men ändå väldigt slimmad (med tanke på att det är en inbyggd projektor) 8mp kamera, 720p filmning, 3,7 tum SuperAmoled-skärm. Ja läs och se själva :).
http://www.swedroid.se/tag/samsung-beam
http://feber.se/android/art/173994/samsung_beam/

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Känns ganska självklart att nya Iphone kommer vara bättre än HTC Desire. Desire släpps om 1-2veckor och IPhone KANSKE i sommar (bara rykten, vad jag vet så har inte Apple själva sagt det). Det jag menar med självklart är att Apple har fortfarande tid att utveckla nya Iphone, vem vet de kanske t.o.m bestämmer sig för att släppa den under hösten.

Det som får mig att välja HTC Desire är priset, den är extremt värd priset! Enligt mig iaf. Känner jag Apple rätt så kommer IPhone att bli väldigt dyr.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska övertygad om att Iphones kommande modell inte kommer vara bättre än Desire. Innan iphone visar upp sin nya modell så brukar de flesta som drömmer och spekulera tro att den kommer ha de värsta grejerna på marknaden, det har de 3st iphonen inte haft så den 4 generationen kommer troligen inte ha något märkvärdigt heller för nu har de andra tillverkarna också skräddarsytt mjukvaran och bra touch känsla.

Permalänk
Medlem

Heheh att vissa orkar. Vissa föredrar Android, vissa och jag föredrar Iphone iaf just nu. Men hade bytt till Desire om inte min Iphone gått och jailbreaka. Och går inte nya Iphone och jailbreaka, då blir det definitivt en Desire.
Men som med allt annat i livet, allt är en smaksak, huvudsaken är att du är nöjd med ditt val......annars får du väl byta.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Jag är ganska övertygad om att Iphones kommande modell inte kommer vara bättre än Desire. Innan iphone visar upp sin nya modell så brukar de flesta som drömmer och spekulera tro att den kommer ha de värsta grejerna på marknaden, det har de 3st iphonen inte haft så den 4 generationen kommer troligen inte ha något märkvärdigt heller för nu har de andra tillverkarna också skräddarsytt mjukvaran och bra touch känsla.

Android är inte skräddarsytt åt någon typ av hårdvara. Så vilka andra tillverkare är det du syftar på?

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska hänga upp sig på vad andra tycker är bäst. Det finns dom som tycker Iphone är bäst och dom som tycker Android är bäst. Prova en Iphone och prova en Androidlur. Sen tar du den du tycker bäst om.

Min tjej har en Iphone och jag har aldrig gillat den. Visst den var kul att pilla med ett par timmar men inte mer. Så jag chansade och beställde en Androidlur och har inte ångrat mig

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag behöver typ adressboken.se , finns det till både iphone och/eller android?

Permalänk

Oj, finns det alltså folk som faktiskt _gillar_ iTunes och inte bara står ut med det? Där fick jag mig verkligen en aha-upplevelse. Det är ju kul att kunna föra över musik till sin musikspelare på vilken dator som helst, oberoende av operativsystem och installerad programvara ...

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Själv är jag helt såld på HTC Legend.
Den är så jädra snygg, så jag bryr mig inte ens om att processorn är lite klenare och skärmen är mindre en desire.
Bygg kvaliten i Legend sägs vara bland det bästa som finns då den är fräst ur ett enda aluminium stycke.

Inget ont om Iphone, lekt rätt mycket med det os:et och dess apps, och har alltid fungerat bra.

Alla Iphone användare som känner viss tveksamhet till hur väl och snabbt android utvecklats kan väl kika på denna demo video av min kommande mobil

http://www.youtube.com/watch?v=1Lsu_z7snWU

Många (bra) funktioner är tagna direkt ifrån Iphone och vidare utvecklats, tycker helt klart att nya sense/android 2.1 är en värdig motståndare till Iphone OS.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ska köpa en Desire och inte invänta den nya iPhonen. Var och varannan snorunge går runt med en iPhone numera. Man får nästan betraktas som bögig om man går runt med en iPhone i dagsläget. Desire bygger också på öppen källkod och utvecklas något otroligt av Google själva.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabe
Ska köpa en Desire och inte invänta den nya iPhonen. Var och varannan snorunge går runt med en iPhone numera. Man får nästan betraktas som bögig om man går runt med en iPhone i dagsläget. Desire bygger också på öppen källkod och utvecklas något otroligt av Google själva.

Precis, vi går så långt i tråden att vi hackar ner på en viss sexualitet. Bra där! Kan moderator snälla lyfta ur nöten ur detta forum?

Varför har var och varannan "snorunge" en Iphone, jo för den är så fruktansvärt bra.

Hur är det med uppdateringar? Bara för den bygger på öppen källkod, får man uppdatera sin Desire till nyaste som Iphone?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Precis, vi går så långt i tråden att vi hackar ner på en viss sexualitet. Bra där! Kan moderator snälla lyfta ur nöten ur detta forum?

Varför har var och varannan "snorunge" en Iphone, jo för den är så fruktansvärt bra.

Hur är det med uppdateringar? Bara för den bygger på öppen källkod, får man uppdatera sin Desire till nyaste som Iphone?

Ja, Desire kommer att uppdateras till senaste Android. Frågan är bara hur länge.

För att den är så bra, hahah, men seriöst. En snorunge behöver ingen Iphone, de köper den isf för att vara coola, visa att de har pengar. Och sedan nyår eller sen HD2 kom har Iphone inte heller varit den bästa Smartphonen på marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Precis, vi går så långt i tråden att vi hackar ner på en viss sexualitet. Bra där! Kan moderator snälla lyfta ur nöten ur detta forum?

Varför har var och varannan "snorunge" en Iphone, jo för den är så fruktansvärt bra.

Hur är det med uppdateringar? Bara för den bygger på öppen källkod, får man uppdatera sin Desire till nyaste som Iphone?

Mitt inlägg var verkligen inte menat att hacka ner på homosexualitet... jag är homosexuell själv! Att man använde iPhone till en början var helt okej; då var den ju vida överlägsen andra smartphones. Men numera är den högst medioker och dessutom 50% dyrare än t.ex. Desire.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
En snorunge behöver ingen Iphone, de köper den isf för att vara coola, visa att de har pengar.

Personligen så undrar jag varför folk alltid säger detta. Ringer ni inte? Har ni gratis abonnemang i en evighet och bara byter telefoner hela tiden?

Jag räknade ut priset på min HTC Diamond under 2 år jämfört med en iPhone 32gb 3Gs och iPhone var ca 1500kr dyrare totalt. Och så fick jag bara ringa för hälften så mycket på Diamond abonnemanget inräknat i detta.

Jämför man nuvarande Tre abonnemang, 399kr/mån, så visst är Desire/Legend billigare... Med ungefär 2000kr. 16gb varianten är 1000kr dyrare (vilket blir ca 10%).
HTC HD2, Nokia N900, SE X10, alla dessa är dyrare än en iPhone 32gb.

Kontant priserna utan abonnemang kanske är en helt annan femma men varför skulle dom vara intressanta? Köper du ny telefon för 5000kr varje år så blir det ju ändå dyrare. Skulle fan aldrig köpa en snordyr iPhone kontant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
kan stämma. tycker bara det är intressant och roligt att båda systemen är på så stark fram marsch. det behövs verkligen. ja sitter dock med en macbook och integrationen där är helt underbar. kanske därför ja upplever den som smidigare ?

Jag sitter med en macbook pro.
Men Heron synkar ju inte med en lokal dator, det är ju inte meningen. Meningen är att synka allt mot molnet. Det fungerar ju hur bra som helst och gör att integration mot datorn blir rätt ointressant. Tom. systemuppdateringarna ska ju komma "over the air" i HTCs nya telefoner.
Det gör att det enda som man egentligen behöver "synka" är sin musik som man sparat lokalt. Finns dock en rätt cool app under utveckling som låter dej streama musik från din hemdator över 3G eller wifi. Då försvinner ju den sista poängen med att synka mot en lokal dator. jag använder huvudsakligen gmail och googles kalender, och där är synkningen som en dröm! Man tänker inte ens på den. Eller som man brukar säja som Mac-användare; Det bara funkar
Android är på gång. Ordentligt. Ska bli mycket intressant att se nya iPhone OS i sommar, det krävs nåt radikalt för att iPhone ska vara ohotad på tronen. Men Apple har ju levererat radikala lösningar förr

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Personligen så undrar jag varför folk alltid säger detta. Ringer ni inte? Har ni gratis abonnemang i en evighet och bara byter telefoner hela tiden?

Jag räknade ut priset på min HTC Diamond under 2 år jämfört med en iPhone 32gb 3Gs och iPhone var ca 1500kr dyrare totalt. Och så fick jag bara ringa för hälften så mycket på Diamond abonnemanget inräknat i detta.

Jämför man nuvarande Tre abonnemang, 399kr/mån, så visst är Desire/Legend billigare... Med ungefär 2000kr. 16gb varianten är 1000kr dyrare (vilket blir ca 10%).
HTC HD2, Nokia N900, SE X10, alla dessa är dyrare än en iPhone 32gb.

Kontant priserna utan abonnemang kanske är en helt annan femma men varför skulle dom vara intressanta? Köper du ny telefon för 5000kr varje år så blir det ju ändå dyrare. Skulle fan aldrig köpa en snordyr iPhone kontant.

Jag är ganska bunden till Telia eller Halebop för att inte helt dö ute på vischan, det och att 90% av de jag ringer till har Halebop. Vilket gör Telia max 25 eller random halebop abbonemang det enda rätta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag är ganska bunden till Telia eller Halebop för att inte helt dö ute på vischan, det och att 90% av de jag ringer till har Halebop. Vilket gör Telia max 25 eller random halebop abbonemang det enda rätta.

jaha... Har du tittat på tex halebop vänner surf plus priserna då? iPhone 16gb är typ 600 spänn dyrare än Legend. Dom verkar inte ha Desire.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
jaha... Har du tittat på tex halebop vänner surf plus priserna då? iPhone 16gb är typ 600 spänn dyrare än Legend. Dom verkar inte ha Desire.

Har redan en mobil och har inte tänkt köpa varken Desire eller Legend