Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Min iPhone 3GS kostade 2900kr. Ja jag har abonnemang men vem har inte det lixom? 130kr/månad för ALLT jag behöver.. är det dyrt? Då måste man vara jävligt fattig (om man drar upp pengar som argument).

Kontantkort på en telefon som iPhone eller Desire är värdelöst.

Vem har pratat om kontantkort? Jag pratar om abonnemang utan bindningstid och i ditt fall, avbetalning. Vill man inte binda upp sig på en viss operatör eller en visst tid köper man telefonen kontant - oerhört mycket smartare.

Visst, vilket man föredrar är naturligtvis upp till var och en, men när man jämför priser på produkter måste man naturligtvis jämföra priser utan abonnemang, bindningstid och avbetalning. Då jämför man lämpligen de billigaste priserna i pålitliga butiker för att få en säker och rättvis jämförelse.

Skall man hålla på och jämföra med abonnemang går det väl också bra, men då får man naturligtvis se till en totalkostnad på säg 24 månader (om det nu är bindningstiden).

Det finns dock ingen som kan övertyga mig om att jag skulle tjäna på att binda upp mig på ett abonnemang (= avbetalning) jämfört med att köpa mobilen kontant hos billigaste återförsäljaren och välja ett skräddarsytt abonnemang utan bindningstid som passar mig och mina behov.

tillägg
Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flink87:

oj finns det någon mer komplett mobil än iphone ? alla säger att android är så bra, men ja... SE bygger tex sitt eget system ovanpå andriod. låter lite sådär i mina öron. alltid undrat vad ni ser hos andriod mobiler.

Ha ha
Tror du har missat att iphone bara är en blek kopia av alla andra smartphones.
Tror det va Ericsson R380 som va den första år 2000.iphone kom väl 2007 och det kan ju förlåta att dom
är så hopplöst efter.

Permalänk

Som med det mesta apple gjort på senaste tiden är det överpris på sakerna och det du köper är en livsstilspryl, iphone är bara marknadsföring, alla som har ett teknikintresse borde veta detta vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clevestam:

Som med det mesta apple gjort på senaste tiden är det överpris på sakerna och det du köper är en livsstilspryl, iphone är bara marknadsföring, alla som har ett teknikintresse borde veta detta vid det här laget.

Och jag tycker alla, även teknikintresserade, borde vet vid det här laget att det finns nåt som heter tycke och smak. Att säga att iPhone bara säjer pga marknadsföring är ju löjligt.

Visst är Apple väldigt bra på att hype:a upp sina produkter, inget snack om den saken men det finns massor med tekningintresserat folk som väljer iPhone över Androidbaserade telefoner av olika anledningar. På mitt jobb är andelen iPhone användare klart större än de med Android mobiler och som jag redan nämnt i denna tråd tror jag har flera av kolegorna bytt tillbaks från sina nexus ones (som delades ut vid ett android-seminarium) till sina iPhones...inte gjorde de det pga av någon marknadsföring.

De senaste Android-mobilerna är väldigt bra men de finns fortfarande många som föredrar iPhone, jag själv bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clevestam:

iphone är bara marknadsföring, alla som har ett teknikintresse borde veta detta vid det här laget.

Tekniskt sett så imponerar 3Gs än idag... Annars skulle vi inte ha den här diskussionen.

När 3Gs kom ut var HTC Hero största utmanaren. Ny platform på antik hårdvara. Som teknisk intresserad såg man ju hur det skulle gå... Och idag så är den ute ur bilden.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Tekniskt sett så imponerar 3Gs än idag... Annars skulle vi inte ha den här diskussionen.

När 3Gs kom ut var HTC Hero största utmanaren. Ny platform på antik hårdvara. Som teknisk intresserad såg man ju hur det skulle gå... Och idag så är den ute ur bilden.

Hårdvarumässigt är de telefonerna väldigt lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clevestam:

Hårdvarumässigt är de telefonerna väldigt lika.

Haha, skämtar du med mig? HTC Hero - som baseras på den 2-3 år gamla 528mhzaren som sitter i ett dussin eller så av HTC gamla lurar - har inte ens 1/10 grafik prestandan som en 3Gs och når inte en 3G heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Haha, skämtar du med mig? HTC Hero - som baseras på den 2-3 år gamla 528mhzaren som sitter i ett dussin eller så av HTC gamla lurar - har inte ens 1/10 grafik prestandan som en 3Gs och når inte en 3G heller.

Fast det beror till stor del på OpenGL och inte sjävla hårdvaran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fast det beror till stor del på OpenGL och inte sjävla hårdvaran?

Inte själva hårdvaran? Enligt hårdvaru specen: 4M trianglar per sekund (MSM7200A) vs 28M trianglar per sekund (PowerVR SGX535). Även om ingen av telefonerna når dessa siffror i verkligheten (teoretiska), så är det tydliga skillnader.

Tänk också på att CPUerna själva är två olika typer, även om 528mhz vs 600mhz ligger när varandra. ARM11 vs Cortex A8. Varför är iPhone 3Gs så överlägsen iPhone 3G, inte bara i 3D? Jo just det, 3G kör på en ARM11, liksom HTC Hero! Mhz skilladerna räcker inte om du räknar på prestanda testerna.

Kolla upp CPU/GPU detaljerna. Det krävs dock lite teknikintresse

Permalänk
Medlem

Hero är inte i närheten av iPhone 3GS idag. Måste säga att jag är mäkta imponerad av apple som har lyckats ta fram en telefon som har konkurrerat med den ena "iPhone-killern" efter den andra. Dock börja som vara ikapp iPhone nu, med det passar ju bra till nästa iPhone som kommer i sommar och kommer troligen att hinna konkurrera med många gererationer android lurar det kommande året

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Hero är inte i närheten av iPhone 3GS idag. Måste säga att jag är mäkta imponerad av apple som har lyckats ta fram en telefon som har konkurrerat med den ena "iPhone-killern" efter den andra. Dock börja som vara ikapp iPhone nu, med det passar ju bra till nästa iPhone som kommer i sommar och kommer troligen att hinna konkurrera med många gererationer android lurar det kommande året

Du vet mycket väl att det inte är sant. Att folk sitter och jämför processorkraft och 3d-rendering är ju bara pinsamt. Visst är det bra att ha en snabb telefon, men att spela på en mobil är ingen prioritering för mig.

Konkurrera med iPhone-killern är fullständigt orelevant då det bara är ett barnsligt uttryck som kvällstidningar gillar att vräka ur sig när en ny telefon visar sin nuna med en touch-skärm.

iPhone är mycket lätt att använda, ja, men har ett jädra tråkigt och stelt UI. Här slår till och med Heron ut tänderna på den.
När ni höjer iPhone till skyarna så sitter ni också och sveper med fingret över skärmen och tittar på era ikoner som vandrar över skärmen, sida efter sida.
(lättanvänt? ja... snyggt och smidigt? fan heller!)
7 skärmar har vi HTC-ägare. 7 skärmar att göra vad vi vill med, bygga hur vi vill.
Vi har widgets som ger oss realtime-info... ja, vi behöver inte starta ett program bara för att använda det. Vi behöver inte stänga av programmet bara för att göra något annat.
Multitasking-delen är en no brainer för mig, varför har apple väntat så länge på att implementera det, när Heron löste det riktigt bra.
Det handlar om pengar... hur lite förändringar kan vi göra så de fortfarande köper en ny iPhone.
När vi ändå pratar lite om pengar... vilka SJUKA priser apple-ägare får stå ut med. Vad är det ni köper egentligen?! Hur tänker man när man ger den mängden till ett företag som STYR hur de vill att DU ska använda din telefon?
Bli tvingad att använda iTunes? nä tack. Vaddå, måste jag använda ert mailprogram och er browser också?
Helt alvarligt så gör ju denna handhållning att iPhone blir väldigt lättanvänd, men som en fritänkade människa så är det fulltständigt oacceptabelt.

Jag har gjort mitt val. Jag har valt mobilen som alla pratar om, och nä det är inte den ny iPhone:en som ingen vet något om. Utan HTC Desire som visat för världen hur livet ser ut utan koppel.

Apple vet mycket väl att HTC och Google har gjort något som ingen kommit i närheten av, och beviset är den senaste stämningen.

Om vi går tillbaka till iPhone-dödartramset så var det väl Aftonbladet som sist skrev att Ericssons X10 var den nya iPhone-dödaren... skrattretande

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Inte själva hårdvaran? Enligt hårdvaru specen: 4M trianglar per sekund (MSM7200A) vs 28M trianglar per sekund (PowerVR SGX535). Även om ingen av telefonerna når dessa siffror i verkligheten (teoretiska), så är det tydliga skillnader.

Tänk också på att CPUerna själva är två olika typer, även om 528mhz vs 600mhz ligger när varandra. ARM11 vs Cortex A8. Varför är iPhone 3Gs så överlägsen iPhone 3G, inte bara i 3D? Jo just det, 3G kör på en ARM11, liksom HTC Hero! Mhz skilladerna räcker inte om du räknar på prestanda testerna.

Kolla upp CPU/GPU detaljerna. Det krävs dock lite teknikintresse

Som sagt, jag är ganska säker på att de kör olika typer av OpenGL, 3GS har iaf 2.0, det som finns till android idag är 1.1 tror jag. 2.0 är påväg inom en snar framtid.

Så jag tror de skillnader man ser på processor och grafikkrets inte är allt utan det också gäller OpenGL.

Som att jämföra två bilar, volvo vs BMW men Volvon får bara åka på max 2ans växel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Som sagt, jag är ganska säker på att de kör olika typer av OpenGL, 3GS har iaf 2.0, det som finns till android idag är 1.1 tror jag. 2.0 är påväg inom en snar framtid.

Så jag tror de skillnader man ser på processor och grafikkrets inte är allt utan det också gäller OpenGL.

Som att jämföra två bilar, volvo vs BMW men Volvon får bara åka på max 2ans växel.

Och du tror seriöst att OpenGL 2.0 kommer snabba upp HTC Heros hårdvara, inklusive processorn? Knappast. Har du ens tittat på hårdvaru specen än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Och du tror seriöst att OpenGL 2.0 kommer snabba upp HTC Heros hårdvara, inklusive processorn? Knappast. Har du ens tittat på hårdvaru specen än?

Men kära lilla du. Open GL 1.1 är riktigt kasst. Kollar du på HTC Desire eller Nexus one så kör även de 1.1. Trots sina bättre processorer så skulle det inte förvåna mig om 3GS piskar dom idag just pga. 2.0. Du vet att trots samma specs så presterar i regel Mac-datorer bättre än PC, vad kan detta bero på? Jo, bättre mjukvara.

Permalänk
Avstängd

bort

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Jag hatar verkligen iPhone's OS och allt där till. Så sjukt låst till ALLT. Jag gillar friheten att kunna göra lite vad som helst och konfigurera telefonen efter mina behov. Idag kör jag på en XPERIA1 med WindowsMobile 6.5 och det är helt okej om man konfar det rätt. Men det känns rätt stenåldern med detta

Däremot är det en rätt schysst smartphone, och jag antar att jag skulle kunna lära mig skiten. Det som väger mot iPhonen är för att inmatning av SMS går sjukt bra, man kan skriva i stort sätt hur snabbt man vill utan att den inte hänger med. Sprang in på någon Tele2 butik och pillade på en Desire men den var inte alls snabb med inmatningen. Jag ringer knappt över huvudtaget, runt 2timmar max på en månad, men smsar runt 1500 sms/månad så allt med hur sms fungerar väger i stort sätt vilken telefon jag vill ha.

Hur som helst, till problemet, jag skriver snabbt, sjukt snabbt och då är det irriterande att Desire'n inte hängde med i butiken när jag testade den. "Jag heter simon" blev "jg heer simon", någon som upplever samma sak? (som verkligen skriver snabbt!) Detta gör liksom att man kommer bli sjukt irriterad på luren överlag, vilket är sjukt synd för det är så många fördelar overall jämfört med en iPhone. iPhonen klarar inmatningen utan problem men verkar inte hänga med riktigt på Desire'n..

Sedan det ganska avgörande, frågar här direkt istället för att söka (:p) Kan man fixa ÅÄÖ till Desire? Vägrar att behöva hålla in A och dra till Å för att sedan fullborda inmatningen "på" på runt 3 sekunder...

edit: Okej! hittade att man kunde fixa ÅÄÖ - solved

edit2: Hittade ett rätt intressant inlägg av en iPhone användare som testat luren.

citerar: "Jag är fortfarande inte överens med att skriva på Androiden. Jag funderade på att lägga upp en film på det också, så ni kunde få jämföra med hur jag skriver på iPhone. Men det blev för pinsamt. Det ser ut som om jag försöker skriva med boxhandskar på mig. Trots kalibrering, återställning och kalibrering igen. Jag är kräsen, japp, men jag är fan inte dum i tummen. Något galet är det."

Det är det jag oroar mig mest för...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Nu är det ju så att det går att låsa upp iPhone OS och jag skulle aldrig ha köpt en iPhone om det inte var möjligt. Jag har alltid haft multitasking på min iPhone och skulle inte vilja vara utan det, apple är lite late to the game med det men whatever, det har funnits länge för den lite mer insatta. Här är en bild på den enligt mig mest praktiska multitasklösningen

Även jag kan bygga mina alla skärmar hur jag vill eftersom den är jailbreakd. Har så att man både kan scrolla vertikalt och horisontalt bl.a., mycket smidigt.
Min lockscreen ger även mig realtime info så den punkten är iPhone också med på.

Sen finns ju Android till iPhone numera, bara till 3G ännu och det är lite buggigt med det blir bara bättre och bättre

(OBS! Jag talar bara för jailbreakade iPhones, tycker inte om idén att den skall vara låst)

Permalänk

Frågan om Desire eller iPhone bottnar egentligen i vilken "ideologi" man föredrar. Dom riktar sig mot olika kundgrupper och därför är inte specen det avgörande utan vad du är för typ av mobilanvändare som är det viktiga.

Min syster och pappa tycker tex att iPhone är det bästa som hänt (inom mobilvärlden) för att den helt enkelt "bara fungerar". Att den sedan begränsningar deras möjligheter att göra telefonen "personlig" skiter dom fullständigt i. Dom bryr sig inte om vad processorn heter eller har för kapacitet. Inte heller vilken upplösning skärmen har eller att Apple leker STASI. Vill man helt enkelt ha en stabil telefon så väljer man iPhone, det går inte att komma ifrån.

Om man sedan är lite mer av Linux typen som är insatt i IT osv och det man värderar högst är att kunna utforma sina prylar precis som man vill ha dom och är beredd/villig att ta risken/möjligheten att hela systemet skiter sig för att man pillat för mycket för att det är en del av ens hobby väljer man givetvis Desire för den öppna källkoden osv.

På iPhone existerar inga "rosa tendenser på skärmen" eller funktioner som krånglar.

På Desire existerar inget STASI eller begränsningar.

Diktatur och Demokrati har båda sina för och nackdelar. Diktaturen är mer begränsad men det är onekligen effektivast ifall bara en bestämmer. I demokratin får alla vara med och påverka men alla vet väl vad termen "polsk riksdag" innebär..

Lycka till med valet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calliii90:

Frågan om Desire eller iPhone bottnar egentligen i vilken "ideologi" man föredrar. Dom riktar sig mot olika kundgrupper och därför är inte specen det avgörande utan vad du är för typ av mobilanvändare som är det viktiga.

Min syster och pappa tycker tex att iPhone är det bästa som hänt (inom mobilvärlden) för att den helt enkelt "bara fungerar". Att den sedan begränsningar deras möjligheter att göra telefonen "personlig" skiter dom fullständigt i. Dom bryr sig inte om vad processorn heter eller har för kapacitet. Inte heller vilken upplösning skärmen har eller att Apple leker STASI. Vill man helt enkelt ha en stabil telefon så väljer man iPhone, det går inte att komma ifrån.

Om man sedan är lite mer av Linux typen som är insatt i IT osv och det man värderar högst är att kunna utforma sina prylar precis som man vill ha dom och är beredd/villig att ta risken/möjligheten att hela systemet skiter sig för att man pillat för mycket för att det är en del av ens hobby väljer man givetvis Desire för den öppna källkoden osv.

På iPhone existerar inga "rosa tendenser på skärmen" eller funktioner som krånglar.

På Desire existerar inget STASI eller begränsningar.

Diktatur och Demokrati har båda sina för och nackdelar. Diktaturen är mer begränsad men det är onekligen effektivast ifall bara en bestämmer. I demokratin får alla vara med och påverka men alla vet väl vad termen "polsk riksdag" innebär..

Lycka till med valet!

Det här var nog den sämsta jämförelsen jag någonsin sett. Hade du jämfört N900 med Iphone så kanske jag hade sagt okej. Men nu, nej! Desire kräver inget pillande om du inte vill det. Det funkar också där redan ifrån start.

Permalänk
Medlem

vad tror ni om man tänker realistiskt att man kan vänta sig av nästa iphone??
själv skulle jag tro 5 mp kamera, blixt. bättre cpu och gpu. tror inte att det blir 4g.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

vad tror ni om man tänker realistiskt att man kan vänta sig av nästa iphone??
själv skulle jag tro 5 mp kamera, blixt. bättre cpu och gpu. tror inte att det blir 4g.

Ungefär så ja, låter logiskt och sannolikt

Permalänk
Medlem

man får ju hoppas att batteriet har förbättrats ganska rejält då man kan multitaska. vet att batteriet dör ganska snabbt med t ex spotify. 32gb och 64 gb skulle inte vara helt fel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Men kära lilla du. Open GL 1.1 är riktigt kasst. Kollar du på HTC Desire eller Nexus one så kör även de 1.1. Trots sina bättre processorer så skulle det inte förvåna mig om 3GS piskar dom idag just pga. 2.0.

Jaså? Konstigt då att glbenchmark.com endast testar OpenGL ES 1.1, du vet testet där iPad och 3Gs spöar alla andra telefoner. Eller är blotta närvaron av en GPU med 2.0 hårdvaru stöd nog för att ge nån sorts magisk boost till nåt som är programmerat i 1.1, som dessutom endast gäller för iPad och 3Gs medans alla Android telefoner är medvetet slöa i samma test med 1.1 trots att dom "egentligen" är snabbare?

Tyvärr så kan jag inte hitta tester på 1.1 vs 2.0 som säger att telefonerna blir som nya med det, så jag har inget att gå på. Du har inga bra länkar?

Permalänk

iPhone, punkt slut.

Permalänk
Medlem

Desire är grym, behöver du en lur nu. Ja, då köper du Desire nu!

Annars väntar du och ser hur nya iphone blir, då kan du även kolla in alla androidlurar som hunnit ut Handlar bara om du har tid att vänta. Desire är ruggigt prisvärd!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Nu är det ju så att det går att låsa upp iPhone OS och jag skulle aldrig ha köpt en iPhone om det inte var möjligt. Jag har alltid haft multitasking på min iPhone och skulle inte vilja vara utan det, apple är lite late to the game med det men whatever, det har funnits länge för den lite mer insatta. Här är en bild på den enligt mig mest praktiska multitasklösningen

Även jag kan bygga mina alla skärmar hur jag vill eftersom den är jailbreakd. Har så att man både kan scrolla vertikalt och horisontalt bl.a., mycket smidigt.
Min lockscreen ger även mig realtime info så den punkten är iPhone också med på.

Sen finns ju Android till iPhone numera, bara till 3G ännu och det är lite buggigt med det blir bara bättre och bättre

(OBS! Jag talar bara för jailbreakade iPhones, tycker inte om idén att den skall vara låst)

Att behöva Jailbreaka/Cracka telefonen för att få den användbar är ju helt befängt, hela iphoneiden går ju i sank, köp en htc istället, mer för mindre pengar!
Dessutom ser det ju helt supertråkigt ut på länken du skrev, blörk...ooooj du kan scrolla till en ny ruta lodrätt med....¤#%#¤%½!"#%.

Jag har en Itouch v2, jag har klämt på flertalet iphones, ägt en shitload av mobiler genom åren, ja det är fint flow i iphones/itouch, strular sällan (finns inte mö som kan strula överhuvudtaget!), men thats it, låsta och tråkiga, aldrig att jag köper en till macprodukt, jefla stasiprodukter till ockerpriser, sen ger jag blanka sjutton i om det sitter en extra skruv bara för att få harmoni i produktens design, eller om agda 95 ska kunna surfa facebook, jag vill ha "pillvänliga", öppenhet och fin prestanda i min telefon! dessutom får du ha enkelheten i HTC med, valfritt! för mindre peng! vad är bekymret!?

Och så detta itunes....vilket elände den skiten är...bloatat och tungrott och man måste ha dyngan för att få ens iphone/touch att fungera....och 3 aktiveringar sen hejhejgoodbye till alla dina program, och för musiken du köpt får du ändå inte tanka hem igen om du skulle råka ta bort dem....¤#""#¤ blörk!
Åh flashdiskussionerna som går varma om dagarna är ju helt knäppt...jag är så trött på appledyngan så det finns inte.
Alltså ser ni inte hur rumpfistade ni blir?
Trött....

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GM:

Som du säger så är iPhone OS väl strypt om det inte är jailbreakat, men om man jailbreakar så kan man logga in som SU i terminalen, och kan det bli mer öppet än så? Och som sagt så finns ju android finns ju till iPhone med, men inte tvärtom.

iTunes går visst att aktivera fler än 3 gånger, men det går bara att ha det aktiverat på 3 datorer samtidigt.

Flash är segt, trögt och gammalt. HTML5 är framtiden, och det fungerar hur bra som helst på iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jaså? Konstigt då att glbenchmark.com endast testar OpenGL ES 1.1, du vet testet där iPad och 3Gs spöar alla andra telefoner. Eller är blotta närvaron av en GPU med 2.0 hårdvaru stöd nog för att ge nån sorts magisk boost till nåt som är programmerat i 1.1, som dessutom endast gäller för iPad och 3Gs medans alla Android telefoner är medvetet slöa i samma test med 1.1 trots att dom "egentligen" är snabbare?

Tyvärr så kan jag inte hitta tester på 1.1 vs 2.0 som säger att telefonerna blir som nya med det, så jag har inget att gå på. Du har inga bra länkar?

Du får vänta i en månad så ska jag komma med länk sen.

Anledningen till att 3GS vinner kan vara många, lägre upplösning eller bristande mjukvara hos androidlurarna är två jag kommer på såhär på rak arm.

Skrivet av HypeX:

Som du säger så är iPhone OS väl strypt om det inte är jailbreakat, men om man jailbreakar så kan man logga in som SU i terminalen, och kan det bli mer öppet än så? Och som sagt så finns ju android finns ju till iPhone med, men inte tvärtom.

iTunes går visst att aktivera fler än 3 gånger, men det går bara att ha det aktiverat på 3 datorer samtidigt.

Flash är segt, trögt och gammalt. HTML5 är framtiden, och det fungerar hur bra som helst på iPhone.

Men herregud, de har portat Android till 2.0 och du får det att låta som om det funkar på samtliga lurar.

Haha, inget fel på flash, den stora massan vill ha det men varför skulle Apple ens försöka vara resonabla.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du får vänta i en månad så ska jag komma med länk sen.

Anledningen till att 3GS vinner kan vara många, lägre upplösning eller bristande mjukvara hos androidlurarna är två jag kommer på såhär på rak arm.

Bristande hårdvara är en sak som jag kommer på.

HTC Hero (som hela diskussionen har varit om) har samma upplösning så iPhone. Men jag får väl vänta och se om uppgraderingen till denna "bristande mjukvara" verkligen gör nånting, visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Men herregud, de har portat Android till 2.0 och du får det att låta som om det funkar på samtliga lurar.

Haha, inget fel på flash, den stora massan vill ha det men varför skulle Apple ens försöka vara resonabla.....

Enligt han som fixade android till iPhone så är det bara en tidsfråga tills det kommer till 3gs och att det inte kommer att vara svårt att ordna.

Enda orsaken till att den stora massan vill ha flash är för att de inte vet vad html5 är kapabelt till. Google på "html5 canvas demo" eller liknande och se själv.