"How Nvidia blacklists sites like Hardware Secrets"

Permalänk
Medlem

Nvidia har vaknat på fel sidan sängen för snart ett år sedan när 5xxx serien kom. Dom har inte gått och lagt sig igen sedan dess och det är därför de är så nervösa.

Permalänk
Medlem

Nvidia verkar inte så intresserade av att [H]ardocp testar GTX465 heller:

[H]ard|Forum - View Single Post - EVGA Rumors from Computex

Citat:

Quote:
Originally Posted by Rebel44 View Post
Kyle: will you review GTX 465?

I am sure we will, but NVIDIA has never mentioned this card to us. I think it is going to SUCK overall at the $279 price point. The GTX 460 will follow the 465 and is a LOT more likely to fill that sub-470 space.

Jag börjar tro att nvidia har varit extra försiktiga med GT465 eftersom de visste att kortet inte skulle testa bra.
De försökte kanske hålla sig mest till sidor som de hoppades de kunde få en positive twist på kortet.

Hur är det med Sweclockers? Kommer det en test härifrån?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Söderbäck:

det fäktas vilt med det slagkraftiga ordet svartlistning här ser jag. Är det inte bättre att använda mer passande, om än mindre slagkraftiga termer?
En bättre beskrivning är väl ändå att nvidia tar sig rätten att plocka bort utvalda från sin "VIP"lista. Detta är inte samma sak som att bli svartlistad. Inte i min värld iaf.
Att detta påverkar konsumenter genom media är inte heller så unikt egentligen. En annan klassiker som brukar användas kallas reklam och är en ganska vanlig metod för att få ut produkter/tjänster på marknaden.

Sedan ser jag ju såklart problemet med att de recensioner som kommer tidigt har störst genomslag och är reglerna från en tillverkare hårda vid utskick av demotester så kommer mottagaren inte våga kritisera för mycket. Men var den egentliga skulden ligger här är väldigt svårt att svara på. Kan det vara så att det är recensenterna som är lättköpta som skall ha en känga kanske? Att företag får skicka ut testexemplar innan release är ju inte fel i sig. I min mening är det inte heller fel att ställa vilka tok-krav som helst för dessa utskick heller. Att recensenter sedan går med på dessa och utger sig för att vara objektiva är inte så bra dock. I den bästa av världar skjuter lättköpta recensenter sig själva i foten och blir lågt skattade av läsarna, men detta händer inte automatiskt. Därför behövs trådar som denna som tar upp förhållandena inför tester så att recensioner kan bli ifrågasatta. Ser ingen annan rimlig lösning på problemet med snedvridna tester. För det är väl egentligen detta som är den dåliga konsekvensen man vill undvika. Eller är det något jag missat?

Dom har tydligen även tryckt på korttillverkarna att inte skicka testexemplar.
Men det stora problemet är som du säger är testarnas intigritet.
Vill en resensent få en viss vinnare, går det ju nästan att få vilket resultat som helst, genom att fippla med, upplösningar, inställningar, testprogram, och val av drivrutiner.
Att dom är insmickrande i sina omdömmen kan man kanske ta, så länge man läser mellan raderna och tar det med en skopa salt.
Jag tror vi måste bli mycket mer kritiska till testarna, ett test borde tex gå bort, om dom använt gamla drivrutiner eller inte redovisar vilka dom använt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Men gott folk det är så här det fungerar i företagsvärlden, like it or not..
ATI och nvidia tillverkar grafikkkort och båda företagen försöker tjäna så mycket pengar som möjligt..
Att göra det hela till en fråga/diskussion om etik och moral är bara naivt..

Etik och moral är precis som med företags miljöpolicies är ofta inte värt papprena de är skrivna på..
Ta bara kläderna Ni har på Er,
vet Ni verkligen säkert att de inte är tillverkade av barnarbetare som använder hälsoskadliga kemikalier vid tillverkningen och jobbar 16 timmars pass 7 dagar i veckan?

Att snöa in på ATI eller Nvidias komersiella förhållningsssät vad gäller etik/moral (ni blir bara besvikna) råder jag alla att låta bli så länge företagen ger oss grafikkort som vi är nöjda med..

bara en personlig reflektion..

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av pierretox:

ATI och nvidia tillverkar grafikkkort och båda företagen försöker tjäna så mycket pengar som möjligt..

Etik och moral är precis som med företags miljöpolicies är ofta inte värt papprena de är skrivna på..
vet Ni verkligen säkert att de inte är tillverkade av barnarbetare som använder hälsoskadliga kemikalier vid tillverkningen och jobbar 16 timmars pass 7 dagar i veckan?

Att snöa in på ATI eller Nvidias komersiella förhållningsssät vad gäller etik/moral (ni blir bara besvikna) råder jag alla att låta bli så länge företagen ger oss grafikkort som vi är nöjda med..

Det är precis sådana personliga reflektioner som gör att man blir mörkrädd.

Jag skulle vilja veta dina erfarenheter av företagsvärlden som du refererar till. Är det så att du har personliga erfarenheter och insikt i hur tillverkning av textilier går till? Vad vet du om storföretagens miljöarbete, att påstå att deras engagemang är vatten värt är en grov förolämpning och tyder på att du inte har någon insikt i ämnet, utan det är vad du tror och kan utläsa av media-rapporteringar, som i sin tur är vinklade för att sälja upplaga. H&M, IKEA med flera sammarbetar t.ex. med världsnaturfonden i ett projekt som heter "Better Cotton" som i praktiken innebär ett stort förminskande av vattenförbrukning och en reduktion av kemikalier. Better Cotton Initiative :: home

Vidare så har inte vinstdrivning något överhuvudtaget med att lura kunder och vinkla media för sin egen vinning. Det är en sak att krydda sanningen med positiv statistik och få saker och ting att framstå i bättre dager för att få bra PR men att utöva påtryckningar på media och att skapa sig en elitklubb av sidor som man vet går ens smutsiga ärenden för att få en undermålig produkt att framstå som mycket bättre än vad den är, det tyder på dålig moral.

Moral och etik hör i allra högsta grad hemma i affärsvärlden. Jag vet, för jag jobbar i den och vet hur agendan ser ut för ett stort multinationellt företag. Vet du varför det är så viktigt? För att konsumenten är mer medveten och kräver det i allt högre uttsträckning, men om du vill leva i ett samhälle som vinklar sanningen till sin egen vinning så kan du ju alltid pröva på att bo i ett sådant land, de finns ett stort i öst t.ex.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Håller med om att etiken/moralen är av mindre intresse än huvudfrågan som är:

Vad innebär det här för testers tillförlitlighet för konsumenterna?
Eller vad betyder det för dig som konsument?
Oavsett vem som gör det.

Det är det som jag är intresserad av och det är väl det som diskuteras här i första hand?

Etiken och moralen och nvidia/ati verkar faktiskt mest dras upp av folk som tydligen anser att ämnet inte bör diskuteras.

Sen:
Att generellt säga att det fungerar så här i företagsvärlden och bara acceptera det är extremt uppgivet.
Dessutom är det inte på något sätt en totalsanning.:
Det finns mängder av företag i hårdvarubranchen som värnar om så bra och ärlig kommunikation med konsumenterna som möjligt om du tänker efter - och som uppenbart integrerar sådana värden i sin affärsidé.

Dessutom: Det enda sättet att skydda konsumenten är att upplysa konsumenten. Underskatta inte värdet av den effekten. Det är sådant som gör den här tråden värdefull.

I längden har nämligen konsumenterna totalmakt över ett företags policy. Den makten är inte så indirekt som det låter. Det är du som köper företagets produkter.

Det låter kanske som att jag heligt förordar en bojkott här men det gör jag inte alls.
Däremot är upplysning bra och tråden har sin funktion.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Hd5870@1052/1331

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Jag skulle vilja veta dina erfarenheter av företagsvärlden som du refererar till. Är det så att du har personliga erfarenheter och insikt i hur tillverkning av textilier går till? Vad vet du om storföretagens miljöarbete, att påstå att deras engagemang är vatten värt är en grov förolämpning och tyder på att du inte har någon insikt i ämnet, utan det är vad du tror och kan utläsa av media-rapporteringar, som i sin tur är vinklade för att sälja upplaga. H&M, IKEA med flera sammarbetar t.ex. med världsnaturfonden i ett projekt som heter "Better Cotton" som i praktiken innebär ett stort förminskande av vattenförbrukning och en reduktion av kemikalier. Better Cotton Initiative :: home

Vidare så har inte vinstdrivning något överhuvudtaget med att lura kunder och vinkla media för sin egen vinning. Det är en sak att krydda sanningen med positiv statistik och få saker och ting att framstå i bättre dager för att få bra PR men att utöva påtryckningar på media och att skapa sig en elitklubb av sidor som man vet går ens smutsiga ärenden för att få en undermålig produkt att framstå som mycket bättre än vad den är, det tyder på dålig moral.

Moral och etik hör i allra högsta grad hemma i affärsvärlden. Jag vet, för jag jobbar i den och vet hur agendan ser ut för ett stort multinationellt företag. Vet du varför det är så viktigt? För att konsumenten är mer medveten och kräver det i allt högre uttsträckning, men om du vill leva i ett samhälle som vinklar sanningen till sin egen vinning så kan du ju alltid pröva på att bo i ett sådant land, de finns ett stort i öst t.ex.

Det var inte meningen att göra dig upprörd Dinoman,
och jag säger inte på något sätt att jag tycker det är OK det Nvidia har gjort eller det jag skrev som du citerade.
men som svar på din fråga, ja jag har egna erfarenheter om detta från företagsvärlden, inte multinationella företag då men medelstora...
Som du ser så är jag Toxikolog till yrket och i den branchen jag jobbade i så tummades det på säkerheten med motiveringen att så har vi alltid gjort samt de här kemikalierna har alltid använts etc etc..
Människan har alltid använt tobak också, men det gör det inte till något som är fritt från hälsorisker..
Sen satt jag med på otaliga brancföreningsmöten där svansföringen var hög gentemot media mm, dock så visste alla att det slarvades med produktsäkerheten och det påstådda miljöarbetet. Här kan det mycket väl vara så att multinationella företag är bättre då de har mer att förlora...

det där med textilerna tog jag bara upp för att det var ett välkänt exempel, det kan ha skett en del arbete nu på den fronten,, men detta först efter att det uppdadgades, tror inte H&M tex brydde sig ett skit i att ta reda på förhållandena innan de blev tvungna...

Men ja, kan företag fuska med etik/moral och tror att de kan komma undan med det så tror jag iaf att det görs i större utsträckning än vi skulle vara bekväma med att veta...

jag vill noga påpeka att jag INTE på något sätt tycker det är ok, men så sker, och att tro något annat är enligt min åsikt, bara naivt..

Skrivet av tannat:

Dessutom: Det enda sättet att skydda konsumenten är att upplysa konsumenten. Underskatta inte värdet av den effekten. Det är sådant som gör den här tråden värdefull..

dagens sanning, det är väl det vi gör här på forumet även fast de urartar till Flame wars ibland

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

dagens sanning, det är väl det vi gör här på forumet även fast de urartar till Flame wars ibland

Japp

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Det är inte alls det diskussionen handlar om, men det vet du va?

Men det tycker jag

Skrivet av tannat:

Håller med om att etiken/moralen är av mindre intresse än huvudfrågan som är:

Vad innebär det här för testers tillförlitlighet för konsumenterna?
Eller vad betyder det för dig som konsument?
Oavsett vem som gör det.

Det är det som jag är intresserad av och det är väl det som diskuteras här i första hand?

Etiken och moralen och nvidia/ati verkar faktiskt mest dras upp av folk som tydligen anser att ämnet inte bör diskuteras.

Sen:
Att generellt säga att det fungerar så här i företagsvärlden och bara acceptera det är extremt uppgivet.
Dessutom är det inte på något sätt en totalsanning.:
Det finns mängder av företag i hårdvarubranchen som värnar om så bra och ärlig kommunikation med konsumenterna som möjligt om du tänker efter - och som uppenbart integrerar sådana värden i sin affärsidé.

Dessutom: Det enda sättet att skydda konsumenten är att upplysa konsumenten. Underskatta inte värdet av den effekten. Det är sådant som gör den här tråden värdefull.

I längden har nämligen konsumenterna totalmakt över ett företags policy. Den makten är inte så indirekt som det låter. Det är du som köper företagets produkter.

Det låter kanske som att jag heligt förordar en bojkott här men det gör jag inte alls.
Däremot är upplysning bra och tråden har sin funktion.

Som jag har förstått det (jag vägra läsa SA) så vill nVIDIA att man snackar lite om deras mjukvarulösningar m.m. vilket är ett väldigt rimligt krav.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Jag förstår inte varför du är så arg på vinkling i media. All reklam i media bygger ju på just detta, ellerhur?
Det är ju snedvridna recensioner du egentligen är missnöjd med, inte sant? Så det är väl snarare testpatrullerna du borde vara sne på som ger dig vinklade tester, eller?
Vinklade tester kan man få oavsett om företag har krav vid utskick eller ej. Samtidigt leder inte eventuella krav garanterat till vinklade recensioner. Så det är verkligen recensenterna som borde grillas i min mening. Det är här skon egentligen klämmer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Men det tycker jag

Som jag har förstått det (jag vägra läsa SA) så vill nVIDIA att man snackar lite om deras mjukvarulösningar m.m. vilket är ett väldigt rimligt krav.

OK, om du vill göra en diskussion kring selektering av tesiter och hur det påverkar konsumenterna till ett nvidia/ati flamewar så kan ingen hindra dig men gör det gärna i en annan tråd.

Om du inte läser länkarna men försöker gissa dig till ämnet? Tycker du inte att din åsikt riskerar vara lite ogrundad då?

Det finns dessutom andra länkar till anandtech, hardwaresecrets, och hardocp här.

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vad det gäller SweClockers har vi inte märkt av några udda krav från Nvidia. Vi kör testerna vi finner lämpliga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Vad det gäller SweClockers har vi inte märkt av några udda krav från Nvidia. Vi kör testerna vi finner lämpliga.

Hoppas ni rapporterar om något företag närmar sig er med några knepiga krav, det oavsett om det är Nvidia, AMD, Intel eller Ace. Eller vilket annat företag som helst för den delen.

Blir det något test av GTX 465 från er eller får vi förlita oss på exempelvis X-bit Labs recension?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anders.149:

Hoppas ni rapporterar om något företag närmar sig er med några knepiga krav, det oavsett om det är Nvidia, AMD, Intel eller Ace. Eller vilket annat företag som helst för den delen.

Blir det något test av GTX 465 från er eller får vi förlita oss på exempelvis X-bit Labs recension?

Det är väldigt ovanligt att företag kommer med knepiga krav. Det enda jag kan minnas på rak arm är några små asiatiska företag som försökt med fulingar, men det har mer eller mindre berott på kulturkrockar (asiatisk media fungerar inte på samma sätt som västerländsk).

Kommer ett större grafikkortstest om ett litet tag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Bra. Tack för att du klarifierar.

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Medlem

Börjar bli smått löjligt med denna smutskastning av nvidia. nvidia är definitivt inte samma bov vad det gäller att nyttja patent till att mer eller mindre ha monopol på marknaden.
Nvidia har många tekniker och innovationer och konkurrenskraftiga produkter. Att ATI för tillfället har en mycket lyckad serie kort för entusiaster är i praktiken en liten marknad jämfört med vad företag som nvidia inbringar från storföretag som köper Quadro och Teslakort och övriga tekniska lösningar och support nvidia handanhåller till sina produkter.
Vet inte hur många vinklade artiklar jag läst på olika sidor numera av skribenter som uppenbarligen favoriserar visa företag. Blir så urbotat trött på sånt. Vill man läsa en review eller artikel ska det var objektivt.

ATI har fuskat med när dom låg efter. Dom fuskade med 8000 seriens kort med drivrutinsfusk, tror nog dom fuskade med nåt vid 2000 seriens kort med. Dom fick mö skit för det då. Roligaste var väl att nvidia precis hade åkt på samma sak och AMD's VD gjorde nåt uttalande och sedan fick han smaka på det själv.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Börjar bli smått löjligt med denna smutskastning av nvidia. nvidia är definitivt inte samma bov vad det gäller att nyttja patent till att mer eller mindre ha monopol på marknaden.
Nvidia har många tekniker och innovationer och konkurrenskraftiga produkter. Att ATI för tillfället har en mycket lyckad serie kört för entusiaster är i praktiken en liten marknad jämfört med vad företag som nvidia inbringar från storföretag som köper Quadro och Teslakort och övriga tekniska lösningar och support nvidia handanhåller till sina produkter.
Vet inte hur många vinklade artiklar jag läst på olika sidor numera av skribenter som uppenbarligen favoriserar visa företag. Blir så urbotat trött på sånt. Vill man läsa en review eller artikel ska det inte objektivt.

ATI har fuskat med när dom låg efter. Dom fuskade med 8000 seriens kort med drivrutinsfusk, tror nog dom fuskade med nåt vid 2000 seriens kort med. Dom fick mö skit för det då. Roligaste var väl att nvidia precis hade åkt på samma sak och AMD's VD gjorde nåt uttalande och sedan fick han smaka på det själv.

Ifs håller jag med dig och det är sällan man läser objektiva neutrala review nuförtiden
Men den här posten komme rnog tyvärr dra igång Flame warsen igen så...
gooong
rond 1

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Nvidia har många tekniker och innovationer och konkurrenskraftiga produkter. Att ATI för tillfället har en mycket lyckad serie kört för entusiaster är i praktiken en liten marknad jämfört med vad företag som nvidia inbringar från storföretag som köper Quadro och Teslakort och övriga tekniska lösningar och support nvidia handanhåller till sina produkter.
Vet inte hur många vinklade artiklar jag läst på olika sidor numera av skribenter som uppenbarligen favoriserar visa företag. Blir så urbotat trött på sånt. Vill man läsa en review eller artikel ska det inte objektivt.

En länk till fusket med Radeon 8500s driver: How ATI's drivers 'optimize' Quake III - The Tech Report - Page 1. Stor humor Inse nu att båda företagen är ungefär lika "smutsiga".

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Därför behövs trådar som denna som tar upp förhållandena inför tester så att recensioner kan bli ifrågasatta. Ser ingen annan rimlig lösning på problemet med snedvridna tester. För det är väl egentligen detta som är den dåliga konsekvensen man vill undvika. Eller är det något jag missat?

Exakt. Och det är därför jag gillar sweclockers som gång på gång ger mig som läsare bra och balanserade recensioner. Och sen att att alla forummedlemmar oftast väldigt vänliga emot varandra <3

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av minimaiser:

En länk till fusket med Radeon 8500s driver: How ATI's drivers 'optimize' Quake III - The Tech Report - Page 1. Stor humor Inse nu att båda företagen är ungefär lika "smutsiga".

det här är det jag precis har försökt säga hela tiden i tråden att företags etik/moral ofta inte är värt papprena de är skrivna på, men då blev en viss person mörkrädd över mina reflektioner..

Det mest sannolika är att både ATI och Nvidia har skit under naglarna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

det här är det jag precis har försökt säga hela tiden i tråden att företags etik/moral ofta inte är värt papprena de är skrivna på, men då blev en viss person mörkrädd över mina reflektioner..

Det mest sannolika är att både ATI och Nvidia har skit under naglarna...

Det du inte vet om det har du inte ont av som dom säger

Det som är värst är hur dom (olika företag) orkar gå ut och uttala sig om konkurrenterna också på nedlåtande vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minimaiser:

Det var då rediga bevis på att även ATI använder fula knep, en artikel från november 2001 !!!
Hittar ni inget färskare än så är det väl en indikation på att ATI kör med rätt sjyssta metoder.

Permalänk
Medlem

Är väl inte så konstigt om detta stämmer, klart Nvidia vill styra o ställa så mycket som möjligt, det är därför dom är så framgångsrika.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Det var då rediga bevis på att även ATI använder fula knep, en artikel från november 2001 !!!
Hittar ni inget färskare än så är det väl en indikation på att ATI kör med rätt sjyssta metoder.

Det visar väl bara hur några här tänker. Mitt favvo märke har blivit påkommen med fingrarna i syltburken - ja då måste vi även påpeka att konkurrenten är av samma skrot och korn. Och vips har vi kommit ifrån ämnet och hamnat i det sedvanliga "vi mot de andra" diskussionen (även kallat nuuurd wars).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Det visar väl bara hur några här tänker. Mitt favvo märke har blivit påkommen med fingrarna i syltburken - ja då måste vi även påpeka att konkurrenten är av samma skrot och korn. Och vips har vi kommit ifrån ämnet och hamnat i det sedvanliga "vi mot de andra" diskussionen (även kallat nuuurd wars).

Jag tycker det bevisar mer än så...
Hur smakar det med: den ena är inte bättre än den andra eller tvärtom..
ALLA företag har skit under naglarna som jag sagt tidigare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Bevisar bara hur meningslösa sidor är som skapar sånt rabalder när dom troligen trollar mer än dom talar sanning och det visar också hur meningslös forumtrådar, bloggar osv om saken är.

Ända meningslösa är den meningslösa diskussionen.

Permalänk

Eller hela vår meningslösa existens om vi ska bli filosofiska...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Jaja. Jag kan läsa och jag förstår vad du vill ha sagt. Förstod du vad jag ville ha sagt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Jaja. Jag kan läsa och jag förstår vad du vill ha sagt. Förstod du vad jag ville ha sagt?

Jo jag förstod va du ville ha sagt också,
påstod aldrig att du hade fel,
utan la bara till lite

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Det är väldigt ovanligt att företag kommer med knepiga krav. Det enda jag kan minnas på rak arm är några små asiatiska företag som försökt med fulingar, men det har mer eller mindre berott på kulturkrockar (asiatisk media fungerar inte på samma sätt som västerländsk).

Kommer ett större grafikkortstest om ett litet tag.

Bra!

Testet ses fram emot, är det referenskort ni kommer testa eller är det någon specialmodell?
Eftersom testet inte var ute vid lansering av korten förmodar jag att ni inte fick några recensionskort? Hur ligger det till denna gång? Och kommer det någonsin något GTX 470 test?