Permalänk

Kan trasigt moderkort paja nätaggregat?

Jag har en gammal Acer stationär hos mig. Den var "död". Kontroll med nätdelstestare visar på just "stendöd". Byter nätaggregat till ett friskt, sätter i datorn och slår på. "Död".... nätdelstestare visar på det friska nätaggregatet som "dött"...

Finns det någon moderkortsskada som kan ha sönder nätdelar tror ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, om nätdelen saknar skyddskretsar som ska förhindra att det brinner upp så kan det förstöras av trasiga komponenter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Komplicerat

Skrivet av Hardware guy:

Ja, om nätdelen saknar skyddskretsar som ska förhindra att det brinner upp så kan det förstöras av trasiga komponenter.

Hej Hardware_Guy: Nu ska du få höra nåt spännande. Jag tog bort strömmen till hårddisken och zappade bios (dvs jumper på mk) .. då funkar datorn.... När jag stoppar i strömmen till hårddisken så dör datorn... det är alltså den rackarns hårddisken som strular...

Datorn startar inte med hårddisken i... varje gång den varit i så måste jag zappa bios för att få fart på den igen.

Peter

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Brända kondingar på ett no make agg, skulle man ju kunna påstå.

Kortslutning i en hårdisk kan kanske komma sig av fel handhavande.
Å då beror det oftast på ett systemfel ifrån den del, som är framförvarandes skärmen som är närmast skrivbordet.
Utifrån skärmsyftningen ofta räknat dvs.

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.