Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Systemerror:

Hur står sig LENOVO THINKPAD serierna till det jag ska använda datorn till? Verkar ju vara grymt tåliga och ha en jädrans kvalité?

X,T,W-serierna har mycket bra kvalitet (tillsammans med HP Elitebook och Apples macbook bäst bland alla laptops), S/SL serien har väl normalbra kvalitet. Kört min T42:a i snart 6 år, sista 3 åren dygnet runt utan minsta problem. De har också spillsäkert tangentbord, skyddsbur i skärmen (du kan tex stå på datorn i hopfällt läge, perfekt om du ska ha dator+tunga böcker i ryggsäck), gummibussningar i moderkort, slagtåligt kolfiber detaljer, billiga reservdelar,bra support, 3 års garanti osv men tyvärr ganska dyra, räkna med 14-16kkr för en bra och 18-22 för en mycket bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt Macbook Pro om du bara ska göra normala saker på den. För mig är OS X mycket effektivare att arbeta med.

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Jag hade köpt Macbook Pro om du bara ska göra normala saker på den. För mig är OS X mycket effektivare att arbeta med.

Det är ju de att jag ska programmera en hel del samt att använda datorn till mulitmedia.
Hade lätt valt MBP om det hade vart en I5 eller I3a i, med lite bättre grafik. Känns inte så prisvärt om man jämför prestandan/pris med en pc i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Nja, beror ju på exakt hur du ska använda den. De valde ju en core 2 duo, då priset skulle bli för högt, och skulle behöva skippa den diskreta grafiken.

Men vet inte mycket om programmering. I spel är det ju jobbigt med sämre prestanda då det laggar/hackar, men i program är det ju oftast bara någon sekund extra väntan. Ska inte förespråka för mycket, för då kommer någon unge in och whinar om att det inte är prisvärt och ska dra upp arton exempel...

Du får kvalité och design. Aluminium chassi, chip som styr batteriladdningen, bra skärm (för laptop), unik kylning och design, bästa styrplattan med multi touch, batteriindikator, lite mer högupplöst, OS X osv. Bra andrahandsvärde, haha.

Ska du ha ren prestanda, finns det självklart bättre plast laptops från de flesta märken med likadana specs och utseenden. Hehe. Flame war.. Nädå.

Skulle prestandan göra att det laggade i de programmen du använder, så köp en starkare laptop än Macbook Pron. puss

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Nja, beror ju på exakt hur du ska använda den. De valde ju en core 2 duo, då priset skulle bli för högt, och skulle behöva skippa den diskreta grafiken.

Men vet inte mycket om programmering. I spel är det ju jobbigt med sämre prestanda då det laggar/hackar, men i program är det ju oftast bara någon sekund extra väntan. Ska inte förespråka för mycket, för då kommer någon unge in och whinar om att det inte är prisvärt och ska dra upp arton exempel...

Du får kvalité och design. Aluminium chassi, chip som styr batteriladdningen, bra skärm (för laptop), unik kylning och design, bästa styrplattan med multi touch, batteriindikator, lite mer högupplöst, OS X osv. Bra andrahandsvärde, haha.

Ska du ha ren prestanda, finns det självklart bättre plast laptops från de flesta märken med likadana specs och utseenden. Hehe. Flame war.. Nädå.

Skulle prestandan göra att det laggade i de programmen du använder, så köp en starkare laptop än Macbook Pron. puss

Jo mac är verkligen kvalité rätt igenom. Eftersom jag kommer att programmera och utveckla en hel del till win så valde jag dock att köra med en pc maskin denna gång.

Efter mycket om och men så fick det bli en Acer ur TimelineX serien, en 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systemerror:

Jo mac är verkligen kvalité rätt igenom. Eftersom jag kommer att programmera och utveckla en hel del till win så valde jag dock att köra med en pc maskin denna gång.

Efter mycket om och men så fick det bli en Acer ur TimelineX serien, en 3820TG.

Skriv gärna en liten recention!