Gimme some råds :D [värt att köpa nytt grafikkort eller byta allt?]

Permalänk
Medlem

Gimme some råds :D [värt att köpa nytt grafikkort eller byta allt?]

Tjenna.

Jo, jag undrar om det är värt att köpa nytt grafikkort till min dator eller om det bara är till och byta ut allt.
Min dator:
Dual Core 2.40 Ghz
RAM 3GB
GeForce 8600 GT (Fläkten har lagt av så tempen ligger på 100*C - 116*C när jag spelar, den brukar stabilisera sig på 111*C)
Vista Home Premium 32 BIT ( !! )
Och istället för att fixa fläkten hade jag tänkt att köpa nytt kort. Jag vill kunna spela t ex BFBC 2 på hyffsade inställningar, men är det värt att köpa ett bra grafikkort eller är processorn för dålig? Kan inte så mycket om datorer så om jag är helt ute och cyklar så säg

Hur mycket gör processorn när man spelar? allt?

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.

Tagen från Ulvenstein

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

*Topic redigerad*

[size="1"]§ 3.1 - Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. Till reglerna >>

[/size]

Permalänk
Medlem

Tack Tack

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.

Tagen från Ulvenstein

Permalänk
Medlem

Har du någon budget för en ev ny dator?
Din CPU kommer att flaskhalsa en del i vissa spel, hur det är för just BF2 vet jag inte. (samt vissa spel drar mer cpu än andra beroende på grafikmotorn i spelet.)

Permalänk
Medlem

Tjat 5000-6000 helst. Men behöver inte. Vara exact
det. Yp 6500 är också okej

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.

Tagen från Ulvenstein

Permalänk

Jag hade en dualcore 3,3 ghz samt geforce 8800 kort, satt och funderade precis som du på att uppdatera, köpte då 5870 men cpu flaskade satan i BF:BC2 (spelbart men knappt). Rekomendation är kort sagt uppdatera cpu & gpu om du vill köra bad company 2 och senare spel.

Permalänk
Medlem

Min CPU orkar inte få ut all kräm ur 4890 så köp nytt är mitt råd. För 6k får du i5+5850.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att uppgradera grafikkortet till minst ett 5850.
Överklocka sedan processorn, vad har du att förlora på det,inget... Dra upp den drygt 1Ghz.
Det kan du göra med vanlig luft kylning.

Permalänk
Medlem

Får bara lära mig att överklocka då...

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.

Tagen från Ulvenstein