Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

The iPC.

Äntligen blev det klart!

Detta är slutprodukten på mitt projektarbete under mitt sista år på Tannbergskolans Tekniska gymnasieutbildning.

Syftet var att lära sig bygga ett chassi och göra en snygg produkt - vilket jag tycker jag lyckats med.

Komponenterna i datorn är följande:

Kingston DDR3 2GB 1333Mhz (2X1GB)
Intel Core I3 530 2.93Ghz 4MB S-1156
Intel DH57JG H57 S-1156 Mini-ITX
Samsung 913 N - 19" (4:3)
PicoPSU90 - 90 Watts Nätaggregat
Western Digital Scorpio Blue 250Gb, 5400 RPM, SATA/300
Samsung SN-T083C/BEBE, DVD-läsare

-----------------------------------------------

Kommentera gärna!

The iPC.

Permalänk

Har du en lucka för baksidan ? ifall inte så är det fortfarande ett imponerande bygge men inte så vackert dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har du en lucka för baksidan ? ifall inte så är det fortfarande ett imponerande bygge men inte så vackert dock.

Lucka? Menar du hur man öppnar den?

Idd, men tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har du en lucka för baksidan ? ifall inte så är det fortfarande ett imponerande bygge men inte så vackert dock.

Nu förstod jag vad du menade Det är ett plexiglas - kanske inte syns men de är inte bara öppet utan plexiglaset sitter där.

Permalänk
Skrivet av Tinkin:

Nu förstod jag vad du menade Det är ett plexiglas - kanske inte syns men de är inte bara öppet utan plexiglaset sitter där.

Kollade lite närmare och jag såg en matt reflektion nu
Fint bygge, var lite rädd att du hade den öppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kollade lite närmare och jag såg en matt reflektion nu
Fint bygge, var lite rädd att du hade den öppen

Jo men jag förstår varför det inte syns. Bilderna togs imorse - och jag fick nya delar så jag hann inte borra ett hål för igenomströmningen av luft igenom det nya plexiglaset då processorn satt på en annan plats än på det förra moderkortet. Ska fock göra ett 9cms hål när jag har tid nångång till veckan, men men

Permalänk
Medlem

Haha, satt precis och tänkte på hur det går för dig (har sett galleriet med bilderna på när du började).
Så kom jag in på swec. kollade galleriet och som på beställning så är du klar och kan visa upp datorn!
Fint tycker jag.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Haha, satt precis och tänkte på hur det går för dig (har sett galleriet med bilderna på när du började).
Så kom jag in på swec. kollade galleriet och som på beställning så är du klar och kan visa upp datorn!
Fint tycker jag.

Tackar 100-150h arbete lönade sig tillslut! Lätt värt allt arbete... Tack ännu en gång Sweclockers har varit de bästa hjälpmedlet jag kunnat haft under projektet

Permalänk

Bravo(!), imponerande bygge. ^^ Ifall du inte får topbetyg för det där så är något fel.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Bravo(!), imponerande bygge. ^^ Ifall du inte får topbetyg för det där så är något fel.

Det får han!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Bravo(!), imponerande bygge. ^^ Ifall du inte får topbetyg för det där så är något fel.

Skrivet av hon:

Det får han!

Tackar!

Permalänk

Riktigt fint bygge, hade gärna sett lite bilder under själva bygget dock:P
Du får en 10:a trots att jag hellre hade velat haft en snygg svart lucka på baksidan istället för plexiglas.

Edit: Såg att du hade ett helt album med bilder från bygget hehe, ibland är man bara för trött

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_kaka:

Riktigt fint bygge, hade gärna sett lite bilder under själva bygget dock:P
Du får en 10:a trots att jag hellre hade velat haft en snygg svart lucka på baksidan istället för plexiglas.

Edit: Såg att du hade ett helt album med bilder från bygget hehe, ibland är man bara för trött

Tackar och bockar!:) Jo de hade varit mer stilrent, men jag valde till slut att köra plexi - tyckte de skulle bli snyggast så.

Ska länka till byggloggen nu... ty

Permalänk
Medlem

Bättre än en mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Bättre än en mac

Idd;)

Permalänk
Medlem

Naajs

Det enda som fattas är ju pekskärm, det är reditt naaajs.
ASUS har ju sin EeeTop, den är skön.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Nästa version i widescreen?

Skämt åt sido, Imponerande bygge

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Nästa version blir definitivt i widescreen. 22" Wide hade varit fantastiskt:) Då blire nog mATX eller ATX kort också - eftersom jag blivit begränsad av 19" 4:3 skärm denna gången

Men självklart, blir det ett nästa bygge så får det nog bli en widescreen version:)

Permalänk
Medlem

Jävlar vad nice de blev
Fan nu blev jag sugen att ändra min ide till projektarbetet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!!

Massproducera dom och sälj till bibliotek!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

vad har du för adapter till picopsu agget? äger samma cpu+moderkort som du och tänkte använda ett picopcu90 som jag har liggande men är lite osäker på om det räcker till.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Jävlar vad nice de blev
Fan nu blev jag sugen att ändra min ide till projektarbetet

Go for it Har inte patent än så

Skrivet av eliaz:

Snyggt!!

Massproducera dom och sälj till bibliotek!

Ska utbilda mig till att kunna göra det, så vem vet

Skrivet av zansiball:

vad har du för adapter till picopsu agget? äger samma cpu+moderkort som du och tänkte använda ett picopcu90 som jag har liggande men är lite osäker på om det räcker till.

Strömadapter menar du? Här har du den jag använde. Jag köpte ett kit där picoPSU90 och den där följde med... Fungerar väldigt bra - även i spel. Trodde inte det skulle räcka men det gjorde de

Permalänk

Har följt tråden/byggloggen sen du startade den och måste säga att resultatet blev över förväntningarna 5p!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

Har följt tråden/byggloggen sen du startade den och måste säga att resultatet blev över förväntningarna 5p!

Tackar!:)