Permalänk

BBB Är verkligen ostabilt - Hjälp

Hejsan alla glada och mig då som inte är så glad.

För någon vecka sedan så var BBB nere I hela stan (Antar jag för alla som jag kände som har BBB hade inget internet den dagen.) och nu så går det väldigt ostabilt.

Jag har uppe en egen vent server där mina vänner hade upp mot 40ping och nu mera ligger dom på upp mot 500.

Ringde till BBB och dom sa att dom hade inga problem när dom testade kopplingen till mitt modem och att problemet borde ligga mellan modemet och datorn. Har provat byta kabel osv men funkar inte.

Jag ska ha 24/1 MBit men på Bredbandskollen får jag "Ta Emot: 3.23 Mbit" "Skicka: 0.25 Mbit" Vilken verkligen inte stämmer. Jag har AVG Anti-Virus Professional och hittar inga virus i datorn.
Har inbyggt moderkort i en P5N-D tror jag det hette.

Det mest konstiga är att min syster också har väldigt segt internet och hon kom hit för bara någon dag sedan.

Vet inte om det är någon här som har någon aning om vart felet kan ligga eller om någon ikan hjälpa mig felsöka, har testat och kollat runt lite själv med den kunskap jag har men inte lyckats så bra.

EDIT: Har gjort fler TPTEST och ibland kommer den upp I 18 Mbit Ta Emot och 0.8 Mbit Skicka.
Men sen efter 5-10min är den nere på det gamla. Har testat på både min och syrrans dator.

EDIT2: Ringde till BBB och fick en väldigt så hjälpsam snubbe. Han ställde in mitt internet lite för att få det lite mer stabilt medans han skickar några nya kablar till mig. Så bara att vänta och se.

Tack på förhand. MVH Fredrik,

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Har haft samma sak förut, fått mitt modem utbytt.
Nu så funkar allt som det ska, hade också jätte låg hastighet och bröts helt ibland.
Säg till så får du ett nytt modem utskickat till dej.

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Jag har ett nytt modem redan, Har inte haft det speciellt länge.

Men verkar gå bra hittills sen han ändrade min hastighet. Får se hur det blir sen efter när han ändrar tillbaka.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD