Permalänk
Medlem

Racing på PC?

Är lite småsugen på att lira lite racingspel och undrar vad som gäller i dessa dagar. Race 07 och dess expansioner verkar ju onekligen poppis, men skulle helst ha ett spel med "karriärläge" där man får jobba sig upp från någon skitserie och köpa bilar/uppgradera etc, ungefär som GT-spelen på playstation.

Lutar hellre mot realism än spel som need for speed.

Permalänk
Medlem

letar också efter ett sådant spel, men spelar lite dirt 2 och race 07 just nu och båda är riktigt bra spel enligt mig. men saknar verkligen karriärläget.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mmm, känns som det finns lite luckor där för nån utvecklare att dra nytta av...

Dirt 2 kan ju funka som nämnts.. Grid är sämre och äldre men går ju också att leka med.

NFS shift har väl nån slags karriärläge? Annars får man väl ge sig på ännu äldre NFS spel...

Känner du dig lite oldschool, så testa leta upp GT-Legends
Inte så avancerat karriärläge (inga uppgraderingar mm) men är fortfarande kul pga gamla charmiga och rätt kompromisslösa bilar. I grunden samma spelmotor som Race 07/On/Evo/STCC, om än i lite äldre upplaga.

Känner du dig brutalt hardcore, så prova iRacing. Hela det spelet är ju på sätt och vis ett enda stort karriärläge, fast online.

Test Drive Unlimited har du redan kört genom antar jag? Får väl vänta på tvåan då?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag kör NFS Underground 2 på min burk och där finns det ett karriärläge.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av ajsp:

Jag kör NFS Underground 2 på min burk och där finns det ett karriärläge.

Läs det sista han skrev i första posten.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla in Need For Speed Shift, det är mer realism än andra NFS-spel jag kört, och har dessutom karriärläge. Lite jobbigt att köra med tangentbord dock, men det är väl alla "riktiga" bilspel.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Racedriver GRID är riktigt kul och du jobbar dig upp som du beskriver och bygger upp ett raceteam

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Som Rogr sa, Iracing är brutalt verklighetstroget

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Iracing är riktigt bra men det kostar endel. Men vill man testa så får man två månader gratis just nu om man betalar för en. Det blir knappast bättre än så här :D. Är det realism och kariärläge du vill ha så är det Iracing du är ute efter. Jag tror många bangar på priset samt att det verkligen är kariärläge kör du som en kratta får du bara tävla i rookie klassen. Du kan köpa bilar och banor för andra klasser men så länge du inte kör bra kan du inte tävla. Köra bra betyder i detta fall inte att komma först utan köra säkert på banan. Upplägget är otroligt bra alla är otroligt försiktiga på banan för krachar man mycket åker safty ratingen ner och då riskerar man att bli ned flyttad en klass.

Permalänk
Medlem

Ett spel som alla glömt, även mitt favorit racing spel .... Ta da . Need for Speed : Porche (2000) tror jag det heter. Finns karriär som testförare, och vanlig karriär med upgrades o hela kortet. Utmanande och roligt. Äckligt bra spel helt enkelt, bra som halv-"sim" också. Hoppas EA gör något i den stilen igen

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Ett spel som alla glömt, även mitt favorit racing spel .... Ta da . Need for Speed : Porche (2000) tror jag det heter. Finns karriär som testförare, och vanlig karriär med upgrades o hela kortet. Utmanande och roligt. Äckligt bra spel helt enkelt, bra som halv-"sim" också. Hoppas EA gör något i den stilen igen

Håller med. NFS Porsche 2000 var tokbra! Var ju skitkul när man kunde trimma bilarna, köpa repobjekt och fixa till dom. Och körkänslan var superb, även med ratt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

WRC 2010/11 släpps i oktober......längtar

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Får nog ta och leta reta på Porsche 2000, har för mig att jag ägt en kopia. Tack för tipsen