Permalänk
Medlem

ström problem?

har ett problem med datorn,, Skulle sätta in ett extra ramminne idag kopplade ut ddatorn och satte dit den utan problem, när jag sedan kopplar in ström kabeln till datorn och trycker på start knappen så startar den till men slockanr på ca 1 sekund.. tar ut det nya minnet och kör som den var "original" då startar jag den igen men då starta inte ens skärmen upp altså ingen respons alls + att fläktarna går på högsta varv hela tiden hadde den på så i några minuter och den bara står och går...
Det ända jag kan gissa mig fram till är nätaggregatet, men det luktar inte något ifrån den.
Jag har bara testat att dra ur sladdar och kollat att de sitter i som det ska.

Operativsystem: Windows 7 Ultimate 32-bit, det var ett fake windows som hade blivit "upptäckt"
Processor: Iintel pentium dual E2180
processkylare: den som följer med.
Moderkort: Gigabyte p31-DS3L 775 socket
Minne: DDR2 samsung 4 gig (var den nya) och 2 st gamla 2x 1gig
Grafikkort: ATI Radeon HD 5750
Hårddisk: 260 GB märke komme jag ej ihåg.
Nätaggregat: 450W Deltaco,,,

Jag har ingen aning men jag gissar på nätagget, saken är att den är ganska ny men som sagt inget märke,,,

Permalänk
Inaktiv

går fläktarna igång Fullt? Altså fullfart?

Permalänk
Medlem

Deltaco är väll inte direkt kända för kvalite eller?
Låna ett annat nätagg är i alla fall lättast.

Flytta runt 1 minne i taget i varje plats osv. Testa även utan grafikkortet om den slocknar då den slocknade förut.

Ta bort, kontrollera (skador, damm osv) och sätt tillbaka minnen, grafikkort, kablar från nätagget och annat som du kan ha kommit åt. Det räcker INTE med att bara känna efter. Tryck ned dom ordentligt. Lätt hänt att folk slår till kylaren, sladdar och delar så att de sitta snett eller löst.

Hårddiskar och allt som inte behövs ska bort så att du inte upptäcker efter veckor att felet var någon strunt grej tex trasig tangentbord, mus, USB, nätverks kabel osv.

Permalänk
Medlem

Mikkej: ja de går för fullt..
Ska testa övriga förslag strax!:P

Permalänk
Inaktiv

mina går också igång för fullt ^^ men jag låter det vara så fast jag ska nog prova byta plats på minnena

Permalänk
Medlem

Hade samma problem förr. Tog ur kontakten till nätagget och sedan gick det inte att starta upp. Då hade det gjort sitt så köpte ett Corsair nätagg 450W. Bästa jag köpt, rekommenderar det

Permalänk
Inaktiv

kan det bero på att man har för "Svaga" RAM minnen, det står på moderkortet 1Ghz vid ram minnena, och på ram minnena står det 155 Mhz?

Permalänk

kan vara ett dåligt minne (trasigt) du satte i och nu har det andra gått sönder till följd

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!