Ett Asus ROG system + skärm för ca 16000 kr?

Permalänk
Medlem

Så sista koll innan köp! jag har plockat ihop detta då jag vill ha ett hyfsat framtidssäkert system, vet att många vart inne på ssd diskar men jag tänker så här att det kommer senare i sommar när jag fått jobb.
så här ser systemet ut:
(något som inte passar så säg till.)

total summa: 16186 kr ungefär.

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Nu verkar du ju ha bestämt dig, men jag råder dig ändå att tänka över ditt val av grafikkort då det du har valt knappast är värt vad det kostar. Då du dessutom inte ska ha ett chassi med fönster försvinner ju hela grejen med lysande bokstäver om det var "looks" du var ute efter. Du gör ju givetvis som du vill men jag tycker gott att du kan skippa det kortet och köpa dig en bättre skärm för pengarna du sparar!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Okey, jo jag har funderat över det också lite nu under natten, men ska man köra ett bra kort eller ska man satsa på två kort i crossfire? då detta moderkort stödjer x16,x16 i crossfire? för moderkortet stödjer väll bara ati kort och inte nvidia?
Vilken skärm ska jag ta då har inte så stor koll på skärmar just nu.
och har du något tips på en annan PSU om jag skulle vilja beställa idag, för samma pris, eller ska man ta en kraftigare?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Avstängd

Om jag får säga mitt så tycker jag det är ganska dumt egentligen och köpa AMD och ATI (då de två är budget vad gäller pris/prestanda, du får helt enkelt vad du betalar för så att säga, så krångliga drivers, låg prestanda i vissa spel, etc är att förvänta sig, bara att läsa i ATI och AMD trådarna här, mer problem med de prylarna går inte att hitta i dator världen idag) när du har 16k att lägga ut, när du endå ska lägga ut såna pengar skulle jag utan tvekan gått på det bästa, som intel i7 och nya nvidia fermi, men givetvis kommer du bli nöjd med de prylar du plockat ihop, men mer prestanda finns att hämta om du väljer en annan plattform.... sen hur stor skillnaden är , det kan nog ingen svara på, men det är en viss skillnad.... Skippa kylpastan btw

Permalänk
Medlem

Jasså nu kommer det nya bud:P att det kan krångla med ATIs grafik drivrutiner har jag märkt tidigare men har inte hört något dåligt i övrigt:S samt alla innan verkar vara nöjda med ATI samt AMD i sina system:S
Men om du cratzky skulle plocka ihop ett system med intel samt fermi hur skulle det se ut då? kom ihåg att jag skulle vilja ha ett ROG system!
och varför skulle jag skippa kylpastan eftersom jag ska sätta dit en annan kylare. följer det verkligen med en bra kylpasta till H5O?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Jag har org pastan på min h50 och jag ligger på ca 36 grader i idle (klockad till 3.5ghz i skrivande stund.)
Testar load nu och har ca 48grader i ibt och occt hoppas det har hjälpt.

Peace out! / Monstretz ipod

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Avstängd

Så, nu har jag gjort ett paket som jag skulle gått på, för bästa stabilitet, och prestanda. Du får 24" skärm istället för 21.5", du får gtx470 istället för 5870, du får i7 860 istället för i5 750, du får bättre chassi än antec tree hundred, etc. Det här paketet skulle jag tagit, sen om du vill så kan du slänga in ännu fler fläktar eftersom det blir pengar över. Eller satsa på ett fabriksklockat 470.

Edit: I framtiden sen om du nu skulle vilja ha ännu mer prestanda så skalar 470 korten EXTREMT bra vid SLI konfiguration, de blir snabbare än 5970. Och du kan köra SLI på det där moderkortet.
Plus att den där processorn gör 3.8-4ghz med HT påslaget

Permalänk
Medlem

Spara ALDRIG på nätagget det kan sänka hela datorn om det bär sig illa.
Har ett pa Corsair agg både modulära och vanliga med sladdhärva.
I ett R2 som har möjlighet att montera en fläkt i botten så blir det svårt att få undan överblivna sladdar med ett ickemodulärt.
Jag har en Corsair HX850 i en R2 och det är precis så det går att ha fläkten monterad i botten.
Min HX650 kostade över 1200:- och den får bättre plats.
Fractal Newton 650w kostar ca 850:- med ungifär samma prestanda som Corsair.
Mitt TX650w och Tesla 450w har en herrans massas oanvända sladdar som måste gömmas någon stans.
Om det inte ska monteras någon fläkt i botten så spelar det ingen roll.
Men man kan således köpa en kraftigare Fractal än Corsair för samma peng, fast åandra sidan så påstås det att Corsair klassar sina nätagg läre än dom klarar tex ett 500w säljs som 400w för att vara på säkra sidan till skillnad på andra som gör tvärt om (ACE)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Så nu är datorn beställd och hoppas att den kommer nu i veckan:)
Detta blev det:
BenQ TFT 24" G2420HDBL LED 1 890 kr
BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se

Fractal Design Define R2, Svart 790 kr
Fractal Design Define R2, Svart - Inet.se

Fractal Design Newton R2, 1000W modulär 1 495 kr
Fractal Design Newton R2, 1000W modulär - Inet.se

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 2 050 kr
Komplett.se - ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

AMD Phenom2 X6 1055T 1 908 kr
AMD Phenom2 X6 1055T - Inet.se

Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare 736 kr
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare - Inet.se

Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 1 149 kr
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator 3 790 kr
XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III 949 kr
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III - Inet.se

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 200 kr
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Fractal Design 140mm Silent Series 149 kr x3 447 kr
Fractal Design 140mm Silent Series - Inet.se

Fractal Design 120mm Silent Series 95 kr
Fractal Design 120mm Silent Series - Inet.se

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Total priset inklusive frakt och postförskott: 15588 kr

Jag tyckte detta såg bra ut och gick på det, blev ett annorlunda grafikkort och ett kraftigare nätagg än vad som diskuterats men nätagget kommer inte behöva lämna min dator på ett tag så ett plus:)
Sen blev det AMD då det borde flyta bra med ATI kortet jag valt har haft problem med Intel och ATI hos en polare så hoppas detta fungerar bättre:)

Någon som har en kommentar inet.se har inte skickat ordern än så kan ändra lite saker:P om det är något som är tokfel:P

Tack för all hjälp Sweclockers medlemmar!
keep upp the good work, så återkommer jag med lite reflektioner efter en tids användande:)

Mvh
Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Avstängd

Varför skulle AMD + ATI funka bättre än Intel + ATI ? har det funnits problem hos intel + ATI har det varit ati's fel med all säkerhet... processorer krånglar aldrig, om man inte gjort något riktigt tokigt
Du kommer nog bli nöjd med det paketet, men kom inte hit och klaga sen om du får problem med ditt ati kort kolla in ati tråden så förstår du vad jag menar....
(nu kommer ati människorna komma och hagla ner mig med diverse kommentarer)

Permalänk
Medlem

inga kommentarer

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Varför skulle AMD + ATI funka bättre än Intel + ATI ? har det funnits problem hos intel + ATI har det varit ati's fel med all säkerhet... processorer krånglar aldrig, om man inte gjort något riktigt tokigt
Du kommer nog bli nöjd med det paketet, men kom inte hit och klaga sen om du får problem med ditt ati kort kolla in ati tråden så förstår du vad jag menar....
(nu kommer ati människorna komma och hagla ner mig med diverse kommentarer)

du "trollar" ju bara, oerhört barnsligt att skylle på andra varumärken, enda märket du direkt kan klaga på är ACE, när det gäller nätdeler, det är inte den här tråden, men sluta upp med att skylla alla problem på ATI. Jag ATI, och alltid haft Nvidia innan, PRECIS lika mycket för & nackdeler från båda.
Herrugud, väx upp.