Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Powercolor presenterar Powerjack

Permalänk
Melding Plague

Powercolor presenterar Powerjack

Grafikkortstillverkaren Powercolor tar fram ytterligare en finurlig uppfinning, denna gång ett stödben för tunga grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

de va de fulaste jag har sett i en dator!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

de va de fulaste jag har sett i en dator!

Håller med!

Jag upplever inte detta problemet med något utav mina kort - "Big deal".

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iden kanske var bra, men genomförandet var amatörmässigt. En sådan produkt är ju inget att ha om den inte faktiskt sitter fast i chassiet, så den håller för flytt!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

*Snark* och hur lång tid skulle denna lilla plastbit ta och gettomodda ? och efter det är det ju bara slänga på lite färg en till fråga hur skulle detta funka med CFx/SLI ? finns det verkligen folk som haft problem med detta ? lådan kostar säkert mer än "prylen"

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

*Snark* och hur lång tid skulle denna lilla plastbit ta och gettomodda ? och efter det är det ju bara slänga på lite färg en till fråga hur skulle detta funka med CFx/SLI ? finns det verkligen folk som haft problem med detta ? lådan kostar säkert mer än "prylen"

Har inte Scythe någon typ av ninja wire som man hänger upp korten med? Jo här...

Ninja Wire: Scythe EU GmbH

Just för CF eller SLI borde ju sådana funka bättre.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Skrivet av OminousFate:

Har inte Scythe någon typ av ninja wire som man hänger upp korten med? Jo här...

Ninja Wire: Scythe EU GmbH

Just för CF eller SLI borde ju sådana funka bättre.

Som sagt löjliga produkter om man nu har ett så pass tungt kort så är man nog tillräkligt insatt i dator moddning och bygge att man nog klarar av att klippa till lite metallvajer eller lösa detta problem på egen hand men jag gillar ändå att det finns sånt här för det visar att tillverkarna tänker på användaren även om detta kanske inte var de bästa produkterna någonsin

Permalänk
Medlem

Ah, alltid är det väl någon som köper.

Jag skulle hellre se en standardiserad stödram som fästs i mittenraden av skruvhålen på ATX-moderkort.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

de va de fulaste jag har sett i en dator!

Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tycker att iden kanske var bra, men genomförandet var amatörmässigt. En sådan produkt är ju inget att ha om den inte faktiskt sitter fast i chassiet, så den håller för flytt!

Skrivet av Asheileon:

*Snark* och hur lång tid skulle denna lilla plastbit ta och gettomodda ? och efter det är det ju bara slänga på lite färg en till fråga hur skulle detta funka med CFx/SLI ? finns det verkligen folk som haft problem med detta ? lådan kostar säkert mer än "prylen"

Skrivet av OminousFate:

Har inte Scythe någon typ av ninja wire som man hänger upp korten med? Jo här...

Ninja Wire: Scythe EU GmbH

Just för CF eller SLI borde ju sådana funka bättre.

Vad tycker ni om denna då?

Kan förövrigt rekommendera hans bygglogg, den är helt klart sevärd:
09/10 Project - XtremeSystems Forums

Permalänk
Medlem

Bra idé men dåligt utfört, inte alls svårt att göra en liknande själv.
Och denna kostar säert 200-300 kr

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Kag drar pcie strömkablarna genom kabeldragningshålen och spänner dom så att de håller upp grafikkortet till plan nivå som blir stan helt rakt och tejpar sen fast dom så att dom håller upp grafikkorten. Inget mer än så

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt gjort en ghettomod på detta, kolla in mitt galleri i sign. Total kostnad uppskattad till 1 krona.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Glad att ha ett RV02 ^^
där hänger kortet utan att påfresta moderkortet eller något annat för den delen
Så man slipper fundera över div lösningar som denna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Har själv hängt upp mitt grafikorts bakre del med en svart lång fjäder.Syns inte om man inte tittar riktigt noga

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Väldigt smart uppfinning - riktigt fult utförande.

Det finns ju också de chassin där designers tänkt på detta, till exempel: RV01, RV02, FT02 och merparten av Lian Li's dyrare serier... För att nämna några:)

Permalänk

Ehh

Jag be om ursäkt om jag missade ngt i videon då jag inte hade ljud på. Men kommer inte stödet välta om man flyttar runt den på LAN? Eller har dom en magnet?

Permalänk

HAHA
ska ta mig tusan beställa en bara för att ha, måste självklart även klä in den i ljuddämpning

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Det är ju därför man har kortet vertikalt istället så slipper man sidobelastningen

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ungefär som en tving, fast tvärt om. Eller snarare en domkraft. "Jack" syftar antagligen på att det är en domkraftsliknande pryl.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Känns ju som en riktigt klumpig lösning då den ju måste blocka alla andra kortplatser?

Kunde de inte gjort den formad som ett liggande "u" istället, så hade den kunnat gå fritt utanför kortplatserna, men ändå haft bra stöd mot botten av lådan och mot kortet?

Håller även med att den borde sitta rätt löst om den bara sitter kvar där pga att den trycker lite uppåt mot kortet. Skulle kanske behöva en stadigare fot och/eller självhäftande tejp i botten, eller kanske en magnet som nån föreslog.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Namnet var sjukt vilseledande, trodde det var någon kul modgrej som skulle höja volt på kortet eller något sånt. Förövrigt tror jag inte alls på att den får plats i alla chassin med tanke på att den var ganska kort och alla lådor ser inte ut så där...

Som många sagt tidigare... kul idé men helt meningslöst.