Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk

gammal sagan om ringen-parodi!

Jag vill hitta en gammal sagan om ringen parodi men jag hattar inte den jag kan bara en replik från parodin som lyder: haha jag leder sissten dit kan run#a min bal#e, det lite svårt utan pinsätt haha.

hopas det är någon som kan hjälpa mig hitta den för jag hittar inte den :S

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Sagan om Dom bannlysta?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

säger dom så där eller du bara gissade?:)

Permalänk

Letar efter låten YouTube - Vse Idet Po Planu Vse Idet Po Planu i orchestral version..

YouTube - «??? ???? ?? ?????». ??????? ???????
Detta är versionen jag är ute efter fast i längre version.

civil defense - Vse Idet Po Planu (everything goes as planned) heter låten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

De säger en massa saker. Det man kommer ihåg bäst är:

- Du är för dålig för att kasta sten.
- Har vart det ju.. fint. Fan vad fult.
- Det låter som en gåta.
- Men vafan.. den är ju av sten jue! Jag trodde den skulle va av plast.

Klassiker och fortfarande bäst. Det är så dålig humor så det blir bra. Plus att det på sätt och vis passar till stämningen från bild.

Blev väl fyra delar i själva serien och massa stickspår på det?

EDIT: Otydlig var jag, jag vet om att det är Sagan Om De Bannlysta. Bara mindes lite senilt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

De säger en massa saker. Det man kommer ihåg bäst är:

- Du är för dålig för att kasta sten.
- Har vart det ju.. fint. Fan vad fult.
- Det låter som en gåta.
- Men vafan.. den är ju av sten jue! Jag trodde den skulle va av plast.

Klassiker och fortfarande bäst. Det är så dålig humor så det blir bra. Plus att det på sätt och vis passar till stämningen från bild.

Blev väl fyra delar i själva serien och massa stickspår på det?

Svensk Parodi på sagan om ringen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad heter filmen där det enda jag i stort sett minns är att en kvinna blir fastklämd mellan ett träd och en bil, och de kan inte backa undan bilen, för då kommer hon att dö.

är det någon som vet vad det är för film? jag vet att det är bristande info, men jag minns inte mer.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solstice^:

Vad heter filmen där det enda jag i stort sett minns är att en kvinna blir fastklämd mellan ett träd och en bil, och de kan inte backa undan bilen, för då kommer hon att dö.

är det någon som vet vad det är för film? jag vet att det är bristande info, men jag minns inte mer.

Är det inte Signs med Mel Gibson?

Edit: Jodå. Det var det visst, såvida det inte finns fler filmer med samma händelse.

Permalänk

Vad heter låten som spelas bla i 'Deadliest catch' när de summerar vad da har fångat och tjänat mm.. något med violer och cellos eller nått sånt.. underbar låt iaf

EDIT:

YouTube - Sea Theme - Bruce Hanifan - Music from the Deadliest Catch

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

Vad heter filmen där det enda jag i stort sett minns är att en kvinna blir fastklämd mellan ett träd och en bil, och de kan inte backa undan bilen, för då kommer hon att dö.

är det någon som vet vad det är för film? jag vet att det är bristande info, men jag minns inte mer.

Annie och Tom i Scary Movie 3, No Moar Sex Scene.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Ibland blir det ju så att man får flashbacks från sin barndom på 80-talet och bland det bästa som fanns då var ju alla dessa tecknade serier. Robotar, fordon som transformade, dinosaurier, rymden, lasrar etc etc, allt fanns på 80-talet!

Anyways, det jag letar efter är en anime som handlade om en stor robot/mecha som var ute och flög i rymden (ingen aning varför). Inuti roboten var en stor stad som folk bodde i men när roboten blev attackerad så var de tvungna att transforma för att försvara sig och då förflyttades delar av staden inuti, vilket resulterade i jordbävningar. En annan sak jag tydligt kom ihåg var att de inte hade tillräckligt med kraftfält för att skydda hela roboten, utan det satt ett gäng med gigantiska trackballs som fick styra sköldarna så att de reflekterade lasrar och diverse andra vapen.

Någon som vet vad jag svamlar om? Hade varit kul att få se lite av den igen

Also, när vi ändå är inne på gamla tecknade serier; någon som kommer ihåg Thundersub/Åskbåten?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majestic XII:

Anyways, det jag letar efter är en anime som handlade om en stor robot/mecha som var ute och flög i rymden (ingen aning varför). Inuti roboten var en stor stad som folk bodde i men när roboten blev attackerad så var de tvungna att transforma för att försvara sig och då förflyttades delar av staden inuti, vilket resulterade i jordbävningar. En annan sak jag tydligt kom ihåg var att de inte hade tillräckligt med kraftfält för att skydda hela roboten, utan det satt ett gäng med gigantiska trackballs som fick styra sköldarna så att de reflekterade lasrar och diverse andra vapen.

Någon som vet vad jag svamlar om? Hade varit kul att få se lite av den igen

Super Dimension Fortress Macross? Inte för att jag sett den, men SDF-1 är ju en stad/robot of sorts

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majestic XII:

Ibland blir det ju så att man får flashbacks från sin barndom på 80-talet och bland det bästa som fanns då var ju alla dessa tecknade serier. Robotar, fordon som transformade, dinosaurier, rymden, lasrar etc etc, allt fanns på 80-talet!

Anyways, det jag letar efter är en anime som handlade om en stor robot/mecha som var ute och flög i rymden (ingen aning varför). Inuti roboten var en stor stad som folk bodde i men när roboten blev attackerad så var de tvungna att transforma för att försvara sig och då förflyttades delar av staden inuti, vilket resulterade i jordbävningar. En annan sak jag tydligt kom ihåg var att de inte hade tillräckligt med kraftfält för att skydda hela roboten, utan det satt ett gäng med gigantiska trackballs som fick styra sköldarna så att de reflekterade lasrar och diverse andra vapen.

Någon som vet vad jag svamlar om? Hade varit kul att få se lite av den igen

Also, när vi ändå är inne på gamla tecknade serier; någon som kommer ihåg Thundersub/Åskbåten?

Tack!

Serien heter RoboTech och det stora skeppet som även kan transformera sig är SDF-1 som någon skrev tidigare.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpa:

Serien heter RoboTech och det stora skeppet som även kan transformera sig är SDF-1 som någon skrev tidigare.

Robotech är ju iofs en adaptering av macross och två andra serier, så

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Letar efter ett filmklipp..

En snubbe i staterna? som står och bränner däck med sin bil och folk tittar på. vad jag minns så smälls höger bakdäck och slår sönder bakvagnen totalt. har för mig det var något sportaktig cabbe.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Letar efter ett filmklipp..

En snubbe i staterna? som står och bränner däck med sin bil och folk tittar på. vad jag minns så smälls höger bakdäck och slår sönder bakvagnen totalt. har för mig det var något sportaktig cabbe.

Sönderslagen bakvagn, men rätt långt från sportcab:
YouTube - Burnout competition - Tire EXPLODES!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Sönderslagen bakvagn, men rätt långt från sportcab:
YouTube - Burnout competition - Tire EXPLODES!!

Något sånt liknande men tyvärr fel klipp. tack ändå

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Letar efter ett filmklipp..

En snubbe i staterna? som står och bränner däck med sin bil och folk tittar på. vad jag minns så smälls höger bakdäck och slår sönder bakvagnen totalt. har för mig det var något sportaktig cabbe.

Kanske menar du den med den röda Camaron?

YouTube - Nicks Camaro Tire Explosion

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

Kanske menar du den med den röda Camaron?

YouTube - Nicks Camaro Tire Explosion

Damn, där small det! Låter ju rätt så passande på beskrivningen också - nice find!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Volvo_Jonas:

Kanske menar du den med den röda Camaron?

YouTube - Nicks Camaro Tire Explosion

Tackar det var den!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Detta är en låt som var poppis för typ 8 år sedan!

Det är ett gäng negrer som har fest i en källare med exponerande takbjälkar, dom festar på, massa folk nere, sen kommer deras farsa ner och skäller lite (i musikvideon alltså) sen kör dom igång igen!

Ja väldigt lite att gå på men någon som vet?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Letar efter en film som jag såg för flera år sedan. Handlar typ om en pojke som bor tillsammans med sin morsa. Sen kommer det nån man till dem som jag har för mig hade mördat någon, dock så är han ingen farlig typ. Mannen blir vän med pojken och senare får morsan någon förhållande med en annan man som är elak mot pojken. Det slutar med att mannen (pojkens vän) mördar den andra elaka snubben genom att hugga honom i huvudet med någonting och sedan ringer han själv polisen för att säga att han har mördat en person.

Det här är typ allt jag kommer ihåg från filmen, minns inte heller om det var någon känd skådespelare med.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Zimonk, det låter som Sling blade:
Sling Blade (1996)
(även om jag inte sett hela den filmen själv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jo visst fan är det den Roger W. Tack så mycket för att du hittade den så snabbt

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Letar efter "känd" barnartist från 70 talet

För många år sedan lyssnade jag och några kompisar mycket på en svensk barnartist från vad jag tror är 70 talet.

Kommer inte ihåg mycket men några fraser som jag tror kommer från låtar är bl.a:

En låt: " Regnet det bara öser ner", "men vad gör deeeet" , "vi har det braaaa"

Annan låt: "heleeena, heleeena"

Många låtar handlade om hur han var kär i någon tjej eller liknande.

Jag har suttit nu i timmar och försökt komma ihåg låtnamn/artistnamn eller bara några fraser från texterna utan framgång.

Edit: The Pinks var det visst

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad detta är för musikstycke?

YouTube - ‪Validus‬‎

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Någon som vet vad detta är för musikstycke?

YouTube - ‪Validus‬‎

Eric Lévi (Era) - The Champions

Permalänk

Letar efter en rätt så välanvänd låt i filmer. låter som två tjejer som oohooar rätt mycket. brukar användas i sorgliga scener mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Eric Lévi (Era) - The Champions

Kalas! Stort tack!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Letar efter en rätt så välanvänd låt i filmer. låter som två tjejer som oohooar rätt mycket. brukar användas i sorgliga scener mm

Det är inte Shakespears Sister - Stay som du tänker på?