Fel på Hårddisken?

Permalänk
Medlem

Fel på Hårddisken?

Hej,Det är så att jag har köpt mig ett nytt chassi och moderkort och jag har flyttat över allt från mitt gamla chassi till mitt nya chassi.

Nu när jag startar datorn går allt igång som det ska.
Problemet är att windows inte startar.
Det kommer dit där jag kan välja mellan att trycka på starta startreparation eller starta windows normalt och när jag tar starta windows normalt så startas bara datorn om och kommer tillbaka på samma ställe.
När jag väljer startreparation så går det inte att reparera och datorn startas om.

När jag stoppar in windows 7 skivan så kommer det inte upp "starta cdn"

Hur kan jag göra för att få windows att funka?

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort är det?
På många moderkort kommer de inte upp av sig själv utan du får gå in i bios och ändra "Bot Device" Till cdrom.

Permalänk
Medlem

du får ändra om i bios så att cd ligger först i boot ordningen. ofta delete för att komma in i bios

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag ska testa att ändra bios så att cd ligger först.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan inte köra på samma installation av operativsystem om du byter viss hårdvara. Så du måste installera om operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Nu Kommer det fram "tryck på valfri tangent för att starta skivan"
Men just då funkar varken tangentbordet eller musen.
Dom funkar i början då man går in i bios men inte då jag ska trycka på valfri tangent för att starta skivan.

Permalänk
Medlem

Du kan inte långa någon annans tangentbord?

Permalänk
Medlem

Jo jag lånade ett tangentbord med sladd istället för det jag har trådlöst tangentbord.
Nu funkade det men när windows 7 ska installeras står det att nått cd-läsare drivrutiner saknas.