Permalänk
Medlem

Fail att Corsairs kabelstrumpor inte går ändå in i nättagget så att alla fula färger syns

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Fail att Corsairs kabelstrumpor inte går ändå in i nättagget så att alla fula färger syns

Jo! Det är rätt värdelöst faktiskt.
Men nästa inköp till datan blir nog faktiskt sleeve, då de inte är spec "dyrt"
Då de blir lite lättare att göra en bra o snygg kabeldragning.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Ja, den som sagt på 40 watt. Men det låtar BRA mkt bättre, o ger sjukt mkt mer tryck än min förra pioneer på 2x120w från 80-talet, (kvalitet)
Har också testat att brygga ett slutsteg (på bild) som levererar ca 200 watt.
Det lät förjävla dåligt, men levererade mer tryck.
Så min NAD får kämpa på ett bra tag till!
Låter riktigt fint (och mycket om jag vill)
Det behövs inte mkt watt för att driva ett par kvalitetshögtalare till hyffsade nivåer.
Men rekommenderat e väl ca 150 NAD watt

O så får man SJUKT mkt mer bas, och finare ljud med ett bra ljudkort! (som ditt)
Konstigt att du måste skruva upp volymen "mycket"
Jag har väl runt halv volym på stärkaren för att de ska dunka bra i bröstet.
Allt över det så börjar rören glöda (Beroende på låt såklart)

EDIT: Sedan så e ju din 6,5" mid/bas till för hård bas precis... Utan lite mer "finlir"
Men de låter riktigt fint!

Köpte en sub så nu äre tryck i grejerna! Sänkte basen ut till frontarna så nu spelar de ett bättre mellanregister. Det går att spela tillräckligt högt så att man inte vill vara i samma rum.

Farsan har en gammal pioneer sa 740 som driver hans högtalare, (3vägs med 1st 8') till max utan problem på lägre volymer. Vi tog fram den ist för en nyare sony reciever och det lät så sjukt mycket bättre och radiodelarna går inte att jämföra.

Permalänk

haha har du ett bil slutsteg att driva dom med?? kör du i 8ohm eller 2 ohm ? Skönt iaf!!

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Define r2 ser grymt ut, tänkte skaffa det men jag ska bygga ett eget chassi med bara hdd-hållare utan 3.5" platser i fronten.

No 3.5" drive bays here

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaskarlsson3:

haha har du ett bil slutsteg att driva dom med?? kör du i 8ohm eller 2 ohm ? Skönt iaf!!

Haha, klart man har ;D
Dom körs bryggade i 2 ohm.
Steget levererar kanske 200-300 watt bryggat i 2 ohm.
O steget måste ligga där på fläktarna för att inte mer eller mindre smälta
Fett nice!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mothic:

Define r2 ser grymt ut, tänkte skaffa det men jag ska bygga ett eget chassi med bara hdd-hållare utan 3.5" platser i fronten.

No 3.5" drive bays here

Nej precis.
Gillar inte 3,5" hållarna som syns i fronten på dom chassin som inte har ngn lucka...
Just därför jag bytte från mitt Lian Li Lancool pc-k62.
Det var ju såklart lite mer stabilt, o kändes mer kvalitet...
Men är nöjd med min lucka i fronten iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Goa högtalare, synd du har så litet rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Goa högtalare, synd du har så litet rum.

Tack
Haha, jo dom låter mkt bättre i större rum
Tar me dom när jag flyttar ut, får placera dom bra då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aldrig att du har de tempsen. Har du typ 15 grader i rummet? Vad använder du för program att avläsa med?

Sen trodde jag att du skulle förbättra kabeldragningen när du fick ny kylare?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Aldrig att du har de tempsen. Har du typ 15 grader i rummet? Vad använder du för program att avläsa med?

Sen trodde jag att du skulle förbättra kabeldragningen när du fick ny kylare?

Läser av med HWMonitor. Everest visar samma.
Har förövrigt 20 grader i rummet då jag läste av temps, ligger ca 5-6 grader mer än rumstemp, vet ej om det låter riktigt logiskt dock :S
Men om man känner på baksidan av moderkortet (vis prollen) så e de inte ens ljummet.
Och NEJ, har inte orkat fixa kabeldragning xD
Orkar inte bry mig just nu.
Nån fin dag så kommer man på att man vill städa upp lite i chassit, men det är inte idag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Läser av med HWMonitor. Everest visar samma.
Har förövrigt 20 grader i rummet då jag läste av temps, ligger ca 5-6 grader mer än rumstemp, vet ej om det låter riktigt logiskt dock :S
Men om man känner på baksidan av moderkortet (vis prollen) så e de inte ens ljummet.
Och NEJ, har inte orkat fixa kabeldragning xD
Orkar inte bry mig just nu.
Nån fin dag så kommer man på att man vill städa upp lite i chassit, men det är inte idag!

Läser du för enskild kärna eller för "CPU" ?

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Läser du för enskild kärna eller för "CPU" ?

Jag läste av för CPU.

EDIT: Kärnorna står nu på: 38, 35, 40, 34
De e klockat till 4Ghz med 1,384 Volt.
Och ärliga 26 grader i rummet (termometer)
De verkar lite mysko, att de skiljer sig så mkt mellan kärnorna.
Kanske ska lappa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Jag läste av för CPU.

EDIT: Kärnorna står nu på: 38, 35, 40, 34
De e klockat till 4Ghz med 1,384 Volt.
Och ärliga 26 grader i rummet (termometer)
De verkar lite mysko, att de skiljer sig så mkt mellan kärnorna.
Kanske ska lappa?

Det låter korrekt. Att det skiljer kraftigt på kärnorna är inte ovanligt. Evil_annanas skrev någon kort guide om det. Kunde vara att kylaren hänger och ger högre tryck mot ena kärn"paret". Sen kan det vara att de diffar ändå, inget "farligt". Att lappa processor och kylare kan ge en del, men tänk över det noga först.

Visa signatur

Permalänk

Gillar starkt att du fått upp din Q9550 i 4.4Ghz och kör den stabilt i 4Ghz. Bra Jobbat!

Kör min i 3.83Ghz, visserligen med Asus P5Q SE2 som inte är världens bästa moderkort ^^
Kommer inte högre än 3.83Ghz så det är lite synd.

Du fick till det riktigt bra i chassit också!

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Gillar starkt att du fått upp din Q9550 i 4.4Ghz och kör den stabilt i 4Ghz. Bra Jobbat!

Kör min i 3.83Ghz, visserligen med Asus P5Q SE2 som inte är världens bästa moderkort ^^
Kommer inte högre än 3.83Ghz så det är lite synd.

Du fick till det riktigt bra i chassit också!

Haha, tack
Är dock ej "klar" me kabeldragning, o mitt andra grafikkort måste jag fixa en liten clips till fläkten, för o sen montera i det. Blir sjukt mkt snyggare/coolare med ett till grafikkort kan jag lova ;D

Min quad e ju en E0a kanske inte gör extrem skillnad, men den gillar nog mitt moderkort, som ska vara bra till OC iaf

BTW, vad kör du med för volt? Om du nu "bara" kommer till 3,83

Visa signatur

Permalänk

Jag kör med 1,4 Vcore har också en E0.

Tror säkert att det blir snyggare med två

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Jag kör med 1,4 Vcore har också en E0.

Tror säkert att det blir snyggare med två

Ok, så pass mkt asså :S
Testa att dra ner volten lite när du kör i 3,83Ghz. Det sänker värmen, o KAN öka överklockningspotentialen något.
Jag körde me 1,25V 100% stabilt i 3,83Ghz
Men för o komma över 3,83 så behövs de volt...
Jag kör nu med 1,384V
Kan säkert sänka den till 1,3 men orkar inte göra 24h test me prime igen
De verkar ju kanske inte onödigt xD

Visa signatur

Permalänk

Helt sjukt att du kan köra så låg Vcore tro mig har testat med lägre det går inte tror helt klart att det beror på moderkortet, har heller inte lika mycket inställningar i bios som jag hört andra kunnat ändra på ^^

Men är faktiskt nöjd ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Helt sjukt att du kan köra så låg Vcore tro mig har testat med lägre det går inte tror helt klart att det beror på moderkortet, har heller inte lika mycket inställningar i bios som jag hört andra kunnat ändra på ^^

Haha, klart som fan att man ska va nöjd me 1Ghz överklockning stabilt på en gammal Quad och inte ett primärt tänkt OC mobo ;D

Funderar själv på ett 1366 system, men vet ej om de e värt att lägga massa pengar NU, för o senare se en ny AWESOME socket från Intel om ngt år.
Aja, mkt pengar blir de att lägga ut hur som iaf xD

Visa signatur

Permalänk

Min dator håller nog nåt år till sen får nog morsan den eller nåt ^^
Lär ju säkert komma ut några trevliga saker på marknaden inom ett år så då blir det uppgradering

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

beroende på vdrop så kan du behöva i BIOS ha säg 1.34 men får ut 1.30 till cpu'n. Så är det för mig.

Jag kör Q9550 @ 3.8ghz, 1.30v. När jag egenligen har 1.34 i BIOS.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

beroende på vdrop så kan du behöva i BIOS ha säg 1.34 men får ut 1.30 till cpu'n. Så är det för mig.

Jag kör Q9550 @ 3.8ghz, 1.30v. När jag egenligen har 1.34 i BIOS.

Känner igen mig. De e nån random inställning i BIOS har jag hört, ej testat de dock. (Nån som vet exakt vad det är? )
Så jag läser alltid av via CPUz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Känner igen mig. De e nån random inställning i BIOS har jag hört, ej testat de dock. (Nån som vet exakt vad det är? )
Så jag läser alltid av via CPUz

LLC - Load Line Calibration

Är en funktion som vad jag hört ska stabilisera vcore. om den bara höjer ett snäpp eller så vet jag inte. Tror det bara är Asus brädor som har det

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

LLC - Load Line Calibration

Är en funktion som vad jag hört ska stabilisera vcore. om den bara höjer ett snäpp eller så vet jag inte. Tror det bara är Asus brädor som har det

Inställningarna för det är: Auto, Enable och Disable. Enable har jag för mig är det, men det bör stå i BIOS.

"Follow Intel vdrop specification" - står det på ett av valen, vilket är det du INTE vill använda

Visa signatur

Permalänk

svart i öronen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NördigDator:

svart i öronen ?

Som fan ;D
Nej men va?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpuz:

Yes, var rädd att det skulle bli sämre kylning, men nej! Otroligt nog så sänkte lackeringen tempsen med 7-8 grader! O det känns verkligen när man känner på kylaren

Och hur känns det? Bli kylan kallare?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Och hur känns det? Bli kylan kallare?

Förstår inte riktigt vad du menar?
KYLAREN känns kallare nu än vad den gjorde innan...
Men förklara gärna vad du menar, jag kan ha svårt att fatta grejer såhär pass tidigt på dygnet...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpuz:

Förstår inte riktigt vad du menar?
KYLAREN känns kallare nu än vad den gjorde innan...
Men förklara gärna vad du menar, jag kan ha svårt att fatta grejer såhär pass tidigt på dygnet...

Du påstod att systemet blivit kallare och du sa att det kändes på flänsen. Jag undrade om du menade att själva flänsen känns kallare. Och du svarade nu ja.

Och då ber jag dig fundera på följande: Om komponenten du kyler alstrade säg 20 watt, tror du att den nu alstrar mindre värme nu än tidigare?

Om svaret är nej, hur tror du det kommer sig att kylaren blivit kallare, trots att den utvecklade värmen är den samma som tidigare?

Ändrad emissionsfaktor i infrarött kan få detta beteende, men det är minst lika troligt att kylaren känns kallare därför att den nu leder värme sämre till luften eftersom den nu har ett isolerande skikt med färg. Då har temperaturen hos chipet stigit eftersom kylaren är isolerad så att dess yttemperatur sjunkit.

Att få till en färg så att den råkar ha en bra emissionskoefficient (vilket inte är jättesvårt) samtidigt som den leder värme bra (vilket är mycket svårare) är inte omöjligt, men osannolikt. Du måste verifiera dina temperaturer på ett mer repeterbart sätt, den inbyggda sensorn duger inte. Ej heller duger det att "känna" på flänsen eller ens att sätta en K-givare mot den. Färg kan kännas kallare trots att den faktiskt är varmare på grund av termisk tröghet. Tänk på sten och metall som känns kallare i rumstemperatur än t.ex. trä eller målade ytor.

Edit: Se gärna min mer utförliga beskrivning i #10249001 och min stilla uppmaning. Du KAN definitivt ha rätt, men det krävs lite mer än känsla och BIOS-temp.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."