Permalänk

Öppna upp extern hårddisk

Hallå alla på swec!

Har sedan länge brottats med den enerverande långsamma hastigheten på min externa hårddisk, tillslut blev jag så sur att jag slängde skräpet i en garderob och har inte tittat på det på snart ett år. Men inte så länge sedan fick jag den brilljanta iden att ha sönder den och dra in den i datorn! Detta är (förhoppningsvis) en praktiskt guide till hur just du, själv kan ha sönder din egen externa hårddisk! Jag tänker testa den i datorn senare ikväll.

uppdatering!

Disken fungerar utmärkt! Har nu 1500 GB plats på min dator.

Öppna upp extern hårddisk

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lite små intressant faktiskt.

Permalänk

Alltid kul med saker som detta!
Lycka till med testet nu bara!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Alltid kul med saker som detta!
Lycka till med testet nu bara!

Aha tack Man försöker ju vara orginell. Kul överraskning med en Barracuda.. tror jag tänker formatera den som B: för Barracuda!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Du får en 4a för att jag är förvånad att jag inte sätt ett sånt här galleri innan

Permalänk
Medlem

Knepigt att det sitter en seagate disk i en extern märkt maxtor..

Permalänk
Medlem

hmm... advanced...
jag själv har ett lock jag tar bort och sen 4 stycken skruvar på sidan
har en LaCie 1TB, vet dock ej vad den heter

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av pritect:

Knepigt att det sitter en seagate disk i en extern märkt maxtor..

Om jag inte har helt fel så är maxtor ägt av seagate?

Skrivet av Asheileon:

Du får en 4a för att jag är förvånad att jag inte sätt ett sånt här galleri innan

Haha jag med faktiskt. Och då bestämde jag mig för att bli produktiv! Tack för fyran.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Måste man formatera efter man plockat ut den?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

"Tackar vet man Cooler Master", det är ju inte som att de är de enda med toolless installation

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

"Tackar vet man Cooler Master", det är ju inte som att de är de enda med toolless installation

Jaja! I det här fallet iallafall då

Skrivet av poww_genius:

Måste man formatera efter man plockat ut den?

Behövs icke! Däremot så gjorde jag det iallafall efter att jag räddat min samling Blackadder från dödens käftar..

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Har en likadan extern hdd, min gick också sönder...

ja gjorde samma sak som du gjorde för ungefär ett år sedan, funkar utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Måste man formatera efter man plockat ut den?

Nej det sitter bara ett kretskort som du plockar loss från den (kretskortet anslut via IDE, i mitt fall.)
sen kommer du märka att det bara är en helt vanlig hdd

Permalänk
Skrivet av roskai:

Har en likadan extern hdd, min gick också sönder...

ja gjorde samma sak som du gjorde för ungefär ett år sedan, funkar utmärkt

Min gick faktiskt inte sönder, jag vara bara sjukt uttråkad! Men var glatt överraskad av Barracudan i den iallafall

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Nej det sitter bara ett kretskort som du plockar loss från den (kretskortet anslut via IDE, i mitt fall.)
sen kommer du märka att det bara är en helt vanlig hdd

Okej, då gör jag detta imorgon. Den är fylld till bredden därför jag inte vill formatera:P

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Om jag inte har helt fel så är maxtor ägt av seagate?

Varför då inte sätta seagate loggan på disken, seagate har ju "lite" bättre rykte än maxtor

Permalänk
Skrivet av pritect:

Varför då inte sätta seagate loggan på disken, seagate har ju "lite" bättre rykte än maxtor

Haha jo dom verkar ha kommit på det har inte sett några maxtor på sistone, däremot ett antal externa seagate.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

behåll kretskortet. Kan vara bra o ha ifall man ska med en intern hårddisk till kompisen för att dela med sig av.... word dokument.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb