Permalänk
Medlem

Speldator till min bror?

Hej,

Min brors dator har gått sönder och vi har börjat leta efter en ny. Vi funderar på den här, men vi vet inte om den är "bra" för hans behov (är den för avancerad/kräver den mer? etc.) och behöver lite hjälp.

Det han gör mest på datorn är att spela StarCraft 2 och DotA.

Budgeten är: max 5k

Processor: AMD Athlon II X2 processor 240 2.8GHz
Minne: 4GB DDR2
Hårddisk: 1000GB (S-ATA 7200rpm)
Grafik: Nvidia GT320 1GB
Övrigt: HDMI, DVI-I, VGA, 18i1 kortläsare, 6xUSB, DVD-brännare

Vi är väldigt tacksamma för hjälp!
/Dusie

Permalänk
Inaktiv

Är det en komplett dator som du skrivit upp eller har du valt delar själv?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en komplett dator. DotA kräver knappt något alls, jag får 30 fps på high och 1280x800 med mitt integrerade grafikkort. SC2 är dock mer krävande, hade du tänkt maxa inställningarna på SC2, och vilken upplösning skall du ha?

Permalänk
Medlem

max 5k
prövat bästa datorpaketen 5-10k?

Produktlista - AMD 5k

amd 5k budget dator, borde fungerar fin fint.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Dusie:

Hej,

Min brors dator har gått sönder och vi har börjat leta efter en ny. Vi funderar på den här, men vi vet inte om den är "bra" för hans behov (är den för avancerad/kräver den mer? etc.) och behöver lite hjälp.

Det han gör mest på datorn är att spela StarCraft 2 och DotA.

Budgeten är: max 5k

Processor: AMD Athlon II X2 processor 240 2.8GHz
Minne: 4GB DDR2
Hårddisk: 1000GB (S-ATA 7200rpm)
Grafik: Nvidia GT320 1GB
Övrigt: HDMI, DVI-I, VGA, 18i1 kortläsare, 6xUSB, DVD-brännare

Vi är väldigt tacksamma för hjälp!
/Dusie

Ser faktiskt ganska bra ut. Om budgeten är på "bara" 5000kr kan du kolla bättre begangnat

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

max 5k
prövat bästa datorpaketen 5-10k?

Produktlista - AMD 5k

amd 5k budget dator, borde fungerar fin fint.

Det paketet har dock inte uppdaterats på ungefär 2 månader så det finns annat som är mer prisvärt än det i dagsläget.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

Det är en komplett dator, jag tror att det är en Packard Bell, men är inte säker då jag bara skrev ner vad som fanns i den för att fråga här.

Vi funderar på att köpa en färdig dator för att få garanti och platsservice i "paketet", men vi är även öppna för andra förslag då vi själva kan bygga ihop datorn eller hitta någon som kan göra det åt oss.

EDIT:

Han vill maxa Star 2 om det går, men han nöjer sig med generellt "high".

Jag känner att jag inte har jättekoll på gaming-datorer och vad man ska tänka på eftersom min egen dator är skräddarsydd för 3D-grafik (är utbildad 3D-grafiker). Jag har mer koll på de olika delarna i sig men inte på hur man ska tänka när man ska optimera allt till något annat än en 3D-dator. XD;

Skärmupplösning: 1680x1050

Tack för hjälpen hittills!