Inets Core i7 uppgraderings paket - prisvärt ?

Permalänk
Medlem

Inets Core i7 uppgraderings paket - prisvärt ?

Håller på att göra en total renovering av datorn och har redan beställt ett chassi ( Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart) och ett Gainward GeForce GTX 470 ) nästa inköp blir ett till GTX470 en SSD system disk och ev Inets " Uppgraderingspaket Core i7" - Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se som grund , men jag fundrar om det är ett bra/prisvärt paket eller om det går att få bättre för samma summa? är inte alltför insatt i Intel scenen men tänkte switcha ifrån amd då alla verkar tycka Intel är bäst i dessa dagar
Detta ska först och främst bli en gamer rigg så jag vill ju ha lite kraft bakom det hela så att säga
tacksam för svar

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag hade nog siktat på ett lite ballare kort med USB 3.0 och sata 6.0Gbps

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah tackar tackar har du nå särskilt i åtanke? hadde velat haft ett med SLI kompatibilitet också som sagt
Och hur ligger prollens kraft jämförelse med min nuvarande AMD phenom BE x4 955 3,2 ghz ? kommer jag märka nån större skillnad eller är det värt att behålla den ett tag till och fixxa ett nytt moderkort med SLI ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fler förslag:
https://www.inet.se/artikel/1901843/asus-p6x58d-e
https://www.inet.se/artikel/1901798/asus-p6x58d-premium Dyrt men bra.

Egentligen vet jag inte om jag hade uppgraderat ditt nuvarande system, det är riktigt bra som det är om jag skall vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Ah ja kanske jag skulle hejda mig i köp yran då , nått bra amd md kort med SLI som dessutom skulle hålla för en sex kärnig uppgradering i framtiden som nån skulle vilja rekommendera?

Permalänk
Skrivet av parazun:

Ah ja kanske jag skulle hejda mig i köp yran då , nått bra amd md kort med SLI som dessutom skulle hålla för en sex kärnig uppgradering i framtiden som nån skulle vilja rekommendera?

Rekommenderar Asus M4N75TDAMD för 883kr. Om du vill ha ett lite bättre som använder 2st 16X så skall du ta Asus M4N98TD EVO SLI för 1193kr.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem

tac kar tackar

ah man tackar och bockar för hjälpen , sparade in lite deg där som jag kan lägga på ny skärm istället intel switchen får vänta för tillfället
ps , bra kylare för min nuvarande phenom 2 ? tycker stock fläkten jag fick med låter nått rent horribelt , den därCorsair H50 Hydro är den lättinstallerad för en total noob inom vattenkylning?