Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Nej inte riktigt men nära. Hon står på höger sida. Så är bakgrunden vit. Nära dock

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

TIPS!

Denna tråd består visst mest av efterfrågningar gällande wallpapers utifrån en skärmdump. Därför vill jag passa på att tipsa om TinEye Reverse Image Search! Smacka in bildadressen och klicka "Search", så bör ni få träffar på liknande bilder och förhoppningsvis någon som passar som wallpaper. (Att sortera träffarna efter bildstorlek kan vara en god idé.) Givetvis är tjänsten lämplig för andra ändamål också.

/TIPS!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Aha... du vill att den ska skära sig lite från temat eller?
Vad vill du ha för nåt då?
Denna är en personlig favorit, men kanske inte passar så bra med ditt tema...
switch v2 for aero by ~wwwliangxin on deviantART

Här är mitt nya!
http://www.imgjoe.com/x/screenshot05.jpg

Jag skulle nog gärna ha någon som passade med visningsbilden!
Typ en röd och ganska "tuff".

Tackar för att du hjälper mig att leta!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Nej inte riktigt men nära. Hon står på höger sida. Så är bakgrunden vit. Nära dock

Kan byta sida på henne om du vill?

Förövrigt så vill jag be nån mod att införa några nya regler i tråden!

Varje screenshot får inehålla mer info!

Tema: visual style, eller wb tema!
Program: T.ex. rocketdock, iconpackager med mera...
Start-orb:
Wallpaper:
Ikoner: Allt från ikonpaket till enstaka ikoner.

Tema: Program: Start-orb: Wallpaper: Ikoner:

Bara bra, så att alla slipper fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Wallpaper pls
Är det 1 skin pack du har på rainmeter också?
Med cpu,playing,clock.

Det är 3 olika skins jag lagt in. 10-foot Hud är spotify playing och klockan med datum. Darkstep v1.0 visar ram% och cpu% grejen xD den sista som visar hårddiskarna heter Simplemeter v1.02.

Imageshack - wallpaper72402.jpg väggpappret ;);)

Visa signatur

| FD R3 | Gigabyte Geforce GTX 570 875/1750/2000 @ 1063mV | Intel Core i5-2500K @ Stock | Corsair H60 PnP | MSI P67A-GD55 | 4x2GB Corsair Vengeance| Några hårddiskar | FD Tesla 650W | 2xBENQ 21.5" | Steelseries Sensei | Razer BlackWidow | Creative Tactic3D Sigma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

hmm... universal theme patcher hade du... men har du windows 7 32-bitars? eller har du 64-bitars?
systemfilerna och temat fungerar bara på 32, om du vill så kan jag försöka ordna 64-bits filer.

Jag har windows 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Någon som vet var man kan hitta den med jokern på? Har letat ett tag men jag har bara hittat sämre versioner av den:(

Kan väll passa på att lägga upp mitt egna:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

Någon som vet var man kan hitta den med jokern på? Har letat ett tag men jag har bara hittat sämre versioner av den:(

Kan väll passa på att lägga upp mitt egna:

http://img819.imageshack.us/img819/6061/namnlsw.png

Batman joker card image by persefone_hela on Photobucket

Duger den?

Permalänk

Ville helst ha den med pokemon eftersom den ser lite roligare ut:D Men tack ändå

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Förövrigt så vill jag be nån mod att införa några nya regler i tråden!

Jag röstar mot en sådan förändring, det skulle göra att alla inte orkar posta för att de måste komma ihåg var de fixade allt.

Tror säkert att alla som läser igenom tråden och/eller undrar hur man fixar saker skulle uppskatta det, tror bara inte det är värt vad vi förlorar.

mvh

Edit: Inget hindrar förstås dig från att vara ett föredömligt exempel och hänvisa till allt du använt, tror som sagt många skulle uppskatta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Jag har windows 7 64-bit

Därav förklaringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pr333wr:

Det är 3 olika skins jag lagt in. 10-foot Hud är spotify playing och klockan med datum. Darkstep v1.0 visar ram% och cpu% grejen xD den sista som visar hårddiskarna heter Simplemeter v1.02.

Imageshack - wallpaper72402.jpg väggpappret ;);)

Det tackar vi för

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt Windows-skrivbord just nu:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/desktops_print_20100731.p...
Kör nästan alltid ett fullskärmsprogram på huvudskärmen, varav "allt det andra" hamnar på den lite mindre.

Permalänk
Medlem

kan någon förklara hur jag får upp CPU temp på skrivbordet med rainmeter ? Fungerar inte visar bara noll och vet inte riktigt vilka koder jag ska ändra. Kör HWmonitor pro.

Permalänk
Medlem

Om du laddar ner tex GeoSans White Minimal (den jag har på min senaste bild)
och lägger den i C:\Users\Admin\Documents\Rainmeter\Skins

Välj System CPu så har du den på skrivbordet och den skall fungera... Många lägger den i installationsmappen och då fungerar det inte

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem

Aha jag menar ju så man kan få fram CPU temperatur det finns men bara för SpeedFan vilket jag inte gillar eller kör med så vill ha någon sån funktion så man kan se sin temperatur och då använder jag HWMonitor .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Stiligt!
Hur har du gjort så att du har tokens svarta ikoner på startmenyn och dom gråa på superbaren?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av xion_drifter:

Stiligt!
Hur har du gjort så att du har tokens svarta ikoner på startmenyn och dom gråa på superbaren?

Bytat ikon bara?

Permalänk
Medlem

Har ändrat lite nu.

Uploaded with ImageShack.us

Kan någon här hjälpa mig att få en passande start orb och förklara hur man byter ut den samt även hjälpa mig om man kan byta ut ikonerna i aktivitetsfältet som syns på bilden till något som passar in bättre också

Letar efter en annan väderprognos grej också vill ha en som visar lite snyggare.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

fixa inte att få in bilderna så sorry för den forums amatör jag e

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Hur fixade du den där skitsnygga cd-cover grejen?

Rainmeter?

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Aha... du vill att den ska skära sig lite från temat eller?
Vad vill du ha för nåt då?
Denna är en personlig favorit, men kanske inte passar så bra med ditt tema...
switch v2 for aero by ~wwwliangxin on deviantART

Här är mitt nya!
http://www.imgjoe.com/x/screenshot05.jpg

Awesome wallpaper!

Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Awesome wallpaper!

Länk?

http://wallpampers.com/pictures/5446/Rain.jpg

Permalänk

Tack

Permalänk
Snusfri
Skrivet av HerrNi|sson:

Hur fixade du den där skitsnygga cd-cover grejen?

Rainmeter?

Cd Art Display och CoverSutra.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Bytat ikon bara?

Nja...
Saken är ju den att då blir ju vi säger firefox's ikon svart ändå på superbaren.

Visa signatur
Permalänk

Finns bakgrundsbilden i 1080p?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av xion_drifter:

Stiligt!

Skrivet av definition:

Bytat ikon bara?

Yes bytat ikon, obviously... Högerklicka, egenskaper, byt ikon för dom i startmenyn och högerklicka, ikon egenskaper, icon i rocketdocken