Permalänk

internet på en resort

Hej !
Om man skall ha ett trådlöst system som täcker ett område på 300 x 200 meter vad behöver man då ?
Detta är till en resort i Thailand. Jag har bara fått en förfrågan om jag kan ordna det , har ingen erfarenhet alls av detta tidigare där av ställer jag frågan här.
Det ultimata svaret är en komplett lista med produkter från router och allt som behövs.

Tackar för all svar som kan komma.

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem

Alt 1:
En router med starkare antenn, 7-11dBi.
Men då behövs en likadan antenn på alla enheter, iaf de som är längst bort.

Alt 2:
1 router, trådlös eller ej som går till 4st trådlösa routers med DHCP av = första routern tar hand om ip, och de andra agerar accesspunkter.
Fler routers om de inte räcker med räckvidden.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

produkter

Vilka produkter skulle vara att rekomendera då ?

Att betänka är att bättre att alla husen täcks in ordentligt med bra signal då de är byggda i betong.

Finns enkel möjlighet att sätta upp antenner lite här och där runt om hela området så om man ser det som en rektangel på 200 x 300 meter , så finns det el stolpar runt hela och internet kommer in i ena hörnan.

MVH

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05