Permalänk
Medlem

Project - The black and white pearl

Hej!

Nu fick det bli ett nytt chassi igen! Blev så himla trött på mitt Corsair Obsidian 800d.
Det var tungt att bära och opraktiskt när man skulle lana.

Så jag bestämde mig för att bygga om ett chassi som skulle vara: Lätt, stilrent, tyst och bra luftflöde.
Jag skulle beställt ett LIAN-LI PC-8NB först. Men efter lite research och och letande så fastnade jag ändå för det "gamla" men mycket stilrena chassit Lian Li PC-7B Plus II.

Men för att det skulle uppfylla mina krav så mycket som möjligt så vart jag tvungen att såga, bocka plåt, lacker osv.

Observera att Projektet är fortfarande inte klart och bilder kommer att uppdateras när det är nya grejor på G

specs:

Processor: Q6600 @ 3.6ghz "Old i know ;)"
Moderkort: Asus p5q deluxe
Minne: 8gb corsair twin2x 800mhz
Grafikkort: 2x XFX 5750xxx 512mb
Nätagg: MDPC-X Sleevat Corsair TX650
Hdd: Samsung spinpoint f1 1tb
Hdd Kylare: Scythe Himuro
Kylare: TRUE, med 2 fractal fläktar.
Fläktkontroll: Scythe Kaze master
Chassi: Lian Li PC-7B Plus II

Project - The black and white pearl

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt nice!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tack! kul att någon kommenterade!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

(l)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem

Varför skulle vi inte kommentera? Du lägger ju upp det Och bra modifikationer ska man kommentera, bra gjort

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Varför skulle vi inte kommentera? Du lägger ju upp det Och bra modifikationer ska man kommentera, bra gjort

Tack, det var dött ett långt tag, ville bara höra vad folket tyckte och vad som kan göras mer

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk

Blev ju riktigt bra. Smart lösning med hddn där

Permalänk
Medlem

Nice, fattar dock inte varför fläktkontrollern sitter på insidan? Den är ju till för att ändra hastighet direkt, utan att öppna burken.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Nice, fattar dock inte varför fläktkontrollern sitter på insidan? Den är ju till för att ändra hastighet direkt, utan att öppna burken.

Jag tyckte det var en kul grej, jag kör med öppen chassi sida för det mesta, och ville ha en helt clean front, gillar stil före funktion typ haha =D

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Tycker det blev riktigt bra... täckplåten blev snygg trots att du inte hade tillgång till tig-svets som man sett andra använda. Enda negativa igentligen skulle väl vara att på helhetsbilden så ser din true väldigt skitig(?) ut och att du inte sleevat hela vägen. Men som sagt... bara småsaker. En stark 4:a får du helt klart av mej!

Permalänk

snyggt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

[..] Enda negativa igentligen skulle väl vara att på helhetsbilden så ser din true väldigt skitig(?) [...]

Jädrans tur att thermalright släppte en metallpolish nu då http://www.sweclockers.com/nyhet/12490-thermalright-slapper-m...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

5p ända som irreterar personligen är att du lackade chassit snyggt och gillar himuron skarpt samt att du även lackade pci skölden till vga't

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Tycker det blev riktigt bra... täckplåten blev snygg trots att du inte hade tillgång till tig-svets som man sett andra använda. Enda negativa igentligen skulle väl vara att på helhetsbilden så ser din true väldigt skitig(?) ut och att du inte sleevat hela vägen. Men som sagt... bara småsaker. En stark 4:a får du helt klart av mej!

Tack, bra att du skrev det! Antingen kommer den poleras eller så blir det bara vattenkylning helt enkelt, hade tänkt att försöka att trycka in en dubbelradde i taket, pump och tank innut i täckplåtens utrymme, sedan skall bara 2 stycken slangar komma ut därifrån

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt fint ut. Schysst idé med täckplåten.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sack:

Ser riktigt fint ut. Schysst idé med täckplåten.

Yeah, Janik är grym på idéer.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Yeah, Janik är grym på idéer.

true dat

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

Mycket fint.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett ord: Awesome.

5 poäng!

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ser riktigt fint ut. Schysst idé med täckplåten.

tack! men janiks idé, ge gärna tips på vad som kan göras mer/bättre!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Ett ord: Awesome.

5 poäng!

Mvh Daniel

Tackar!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

tack! men janiks idé, ge gärna tips på vad som kan göras mer/bättre!

Schysst av dig att ge creds till en kille folk här inte känner till. Big cudos mannen :thumpup: Om jag hade det där chassit skulle jag kolla på möjligheten att täcka för mer saker. Jag gillar inte din hårdvara, så att sätta mesh över själva moderkortet kanske är en idé? Annars gillar jag plexi, borstad aluminium och vita dioder. Du kanske skulle klä insidan i svart borstad aluminium, sen sätta genomskinligt plexi över detta och sist men inte minst sätta vita dioder i varje hörn som iluminerar plexit. ^^, Det är någonting jag inte sett förr iallafall, även om idén i största grad är stulen av Laine.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Schysst av dig att ge creds till en kille folk här inte känner till. Big cudos mannen :thumpup: Om jag hade det där chassit skulle jag kolla på möjligheten att täcka för mer saker. Jag gillar inte din hårdvara, så att sätta mesh över själva moderkortet kanske är en idé? Annars gillar jag plexi, borstad aluminium och vita dioder. Du kanske skulle klä insidan i svart borstad aluminium, sen sätta genomskinligt plexi över detta och sist men inte minst sätta vita dioder i varje hörn som iluminerar plexit. ^^, Det är någonting jag inte sett förr iallafall, även om idén i största grad är stulen av Laine.

Tackar, jag vet, janik är en gud på att hantera plåt ! Jag tycker det låter som en strålande idé, du vet jag gillar ju inte direkt min egen hårdvara heller, fattig högskolestudent som man är hehe. Men jag har tagit fram papper och penna så får vi se vad det blir, kanske postar en bild eller två på hur det kommer blir så fall, tack för bra hjälp sack!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

Tackar, jag vet, janik är en gud på att hantera plåt ! Jag tycker det låter som en strålande idé, du vet jag gillar ju inte direkt min egen hårdvara heller, fattig högskolestudent som man är hehe. Men jag har tagit fram papper och penna så får vi se vad det blir, kanske postar en bild eller två på hur det kommer blir så fall, tack för bra hjälp sack!

Laine talar alltid så högt om dig så det är super trevligt att få se någonting du gjort. Och ja, Janik är gud på mycket. ^^,

Jag vet hur det är med att vare fattig student. Det suger. Därför är det också kul att se folk som kanske inte har pengar till det allra bästa och senaste göra sånnahär grejer. Det får en att bli väldigt inspirerad.

Du får gärna visa fler bilder sen när du har. Diggar ditt bygge till 100%!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Snyggt min kära vän......... BTW jag agerar skruvtving, wiiiiih! (och fotograf)

5 points.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Laine talar alltid så högt om dig så det är super trevligt att få se någonting du gjort. Och ja, Janik är gud på mycket. ^^,

Jag vet hur det är med att vare fattig student. Det suger. Därför är det också kul att se folk som kanske inte har pengar till det allra bästa och senaste göra sånnahär grejer. Det får en att bli väldigt inspirerad.

Du får gärna visa fler bilder sen när du har. Diggar ditt bygge till 100%!

Kul att du & laine som mina förebilder gillar projektet. Man blir ju mest kreativ på nätter, jag blir det i alla fall så jag kom precis in från garaget

Håller på med täckplåtar för all hårdvara nu, tanken är att sedan när jag införskaffat WC så skall bara vattenblocket synas och 2 stycken slangar som kommer ut ifrån taket.. Nu har jag precis gjort klart "lådan" som täcker grafikkorten. Bilder på allt kommer sen

Tack för all feedback, och hjälp!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, lite nytänkande och egna ideer! 10p

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

nice ssss

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Snyggt! Nu får du mig att sakna mitt gamla Lian Li chassi.. Hade ju kunnat göra likadant som du gjort med det istället för o skaffa mig ett raven2 chassi.