B-ray.se anmäls saknade

Permalänk
Medlem

Hoppas att det inte har hänt något, själv ser jag gärna att dom är kvar då dom har en suverän service och är mycke bra att ha att göra med.

Permalänk
Skrivet av joakim_hansson:

hoppla hoppla. Låter inge skoj för min del om de gott omkull LOL
Datorn i min signatur exkl. skärmar är precis köpt hos dem och har inte levererats...

Jag har som sagt också hela min dator från honom men den har jag hemma..
Bor du i Sthlm så hade jag åkt till Rissne och sett efter själv,
är lägenheten tömd och utflytad ifrån så är det illa...
men jag tror/hoppas att det är något annat som ligger bakom...

Skrivet av nfskillen:

Dom kanske har blivit kidnappade av ninjakrigare

Hur gammal är du 12 år? :/

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

låter som att de drar en "dratorbutiken.com"

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Ha mycket möjligt. Datorbutiken är bedragare lika mycket som Sekvencia och fotoexperten.

Permalänk
Medlem

Förstår inte, B-ray har ju skött sig bra tidigare, vad är de som har hänt nu då? Någon som har möjlighet kanske ska ta och besöka Kavallerivägen 10A 174 58 Sundbyberg och fråga va fan som pågår.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av anemic:

Postförskott FTW!!!

faktura ftw?

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Förstår inte, B-ray har ju skött sig bra tidigare, vad är de som har hänt nu då? Någon som har möjlighet kanske ska ta och besöka Kavallerivägen 10A 174 58 Sundbyberg och fråga va fan som pågår.

Jag bor ganska nära men jag har gipsad fot just nu annars hade jag gjort det,
har varit där några gånger tidigare

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

b-företag

Visa signatur

;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pierretox:

Jag bor ganska nära men jag har gipsad fot just nu annars hade jag gjort det,
har varit där några gånger tidigare

Sätt en webbkmera på din RC-bil och streama feeden till alla Sweclockare.

Permalänk

hoppas inte att dem går i graven, köpte mitt BFG GTX295 där, vill ju inte förlora min garranti

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arne-Mohammed:

hoppas inte att dem går i graven, köpte mitt BFG GTX295 där, vill ju inte förlora min garranti

"de" ska de vara inte "dem"

Permalänk
Medlem

Du förlorar INTE garantin om ett företag går i KK, det blir bara lite krångligare, då du måste kontakta tillverkaren.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Skrivet av dj christian:

Det ska vara Garanti* inte Garranti

OnT! Trist, köpte min dator där för snart 3 år sedan, tyckte Kenneth gav bra service för att inte tala om leveranstiden, 3 timmar Håller tummarna för att allt går bra!

Permalänk
Avstängd

Betalar man innan man fått varorna får man skylla sig själv när snålheten bedrar visheten.

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Jag har som sagt också hela min dator från honom men den har jag hemma..
Bor du i Sthlm så hade jag åkt till Rissne och sett efter själv,
är lägenheten tömd och utflytad ifrån så är det illa...
men jag tror/hoppas att det är något annat som ligger bakom...

Jaa man kan ju hoppas. Har haft bra kontakt via både mail o telefon med dem fram tills 4e aug. Efter det har det vart stendött.
Får väl se vad som händer. Kan ju ha hänt nåt allvarligt också.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Och ASUS grafikkort vilket är väldigt undligt att inet inte har alltid tyckt det är undligt

Inet sa att dom hade mycke garanti problem med ASUS grafikkort och tog bort dom...
Helt rätt tycker jag, är det skit ska dom inte sälja dom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ajame:

Betala aldrig med förskott om det inte är en MYCKET etablerad försäljare som man vet det går BRA för. Är den inte "känd" finns det risk att sånt här händer. Går det inte bra för företaget går dom i konkurs och det finns risk för att du inte får tillbaka pengarna.

Jag vägrar att betala i förskott om jag inte litar på företaget. Har betalat med kort några gånger för att få ner priset lite, men då är det jag själv som valt det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hopp, gjorde en beställning på över 2000kr till mitt lilla vattenprojekt, tyckte sidan såg allmänt B ut och bara förskottsbetalning som betalningsalternativ.
Men gjorde många sökningar bla här på sweclockers och många nöjda på prisjakt.
Som jag förstår det har de även en butik? Rätta mig om jag har fel...

Gjorde iaf beställningen 01/07-10, köpte från b-ray för att alla saker fanns i lager.
Mailar 08/07 och frågar om paketet är skickat för jag betalade samma dag och alla saker fanns i lager.

Fick svaret att de listar återförsäljarens lagerstatus och att det kommer ta ca 2 veckor.
Mailade igen och frågade 05/08 hur de gick för då jag fick ett mail om att det vart problem med deras databas och vissa beställningar, men har inte fått något svar på det än :/

Hoppas innerligen att de är på utbildning / kurs eller liknande men det är väl bara att drömma antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zypronix:

Hopp, gjorde en beställning på över 2000kr till mitt lilla vattenprojekt, tyckte sidan såg allmänt B ut och bara förskottsbetalning som betalningsalternativ.

Gjorde iaf beställningen 01/07-10, köpte från b-ray för att alla saker fanns i lager.
Mailar 08/07 och frågar om paketet är skickat för jag betalade samma dag och alla saker fanns i lager.

Fick svaret att de listar återförsäljarens lagerstatus och att det kommer ta ca 2 veckor.
Mailade igen och frågade 05/08 hur de gick för då jag fick ett mail om att det vart problem med deras databas och vissa beställningar, men har inte fått något svar på det än :/

Hoppas innerligen att de är på utbildning / kurs eller liknande men det är väl bara att drömma antar jag?

Databasen har de backup på, kan inte se att de inte har det.

Permalänk
Avstängd

Har beställt därifrån och det var bra produkter, större sortiment än Inet och kontakten och frakten fungerade bra. Jag skickade tillbaks grejer för 3papp och hade de pengarna på kontot inom en vecka. Konkar det så konkar det men de borde betala tillbaka pengarna som kunder handlat för eller skicka varorna.

Permalänk
Medlem

Som någon sade så är det en enskild firma och ägaren får då stå för alla skulder personligen vad jag vet. Det är ingen konkurs som om det hade varit AB.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jobbar själv med E-handel. Och när ett företag bara har förskottsbetalning som betalningsalternativ och plötsligt blir okontaktbara så börjar det lukta Kameraexperten.

Permalänk
Skrivet av Singel:

Betalar man innan man fått varorna får man skylla sig själv när snålheten bedrar visheten.

Så du tycker det är helt normalt att man blir lurad och bedragen och ska skylla sig själv? Detta är ett tecken på vart världen är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

vem fan vill ha MicroStar prylar....

Va sjukt nöjd med mitt P55-GD65 som jag köpte separat från komplett för 1600:- när det var nytt (allt annat beställt från inet) så jag vill fan ha MicroStar prylar

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Skrivet av zypronix:

Om du inte får svar inom ett par veckor tycker jag du ska kontakta polisen

Permalänk
Medlem

Där ser man, i dom lugnaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och ingen har ju hört talas om B-ray ? om jag inte misstar mig är dem typ dem ända som säljer Aquacomputer i Sverige och hel del reklam hade dem iaf på SweC
Men jag håller med, se bara vad som hände med Sekvencia, "bannade" på prisjakt ja, vilken hemsk butik

Första gången jag hör talas om dem...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

"Det" ska det vara, inte "de".

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Kontrollera paketet innan du betalar för att lösa ut det... ifall man blir nekad det så är det bara o låta paketet gå tillbaka. Simplare kan det inte bli... har själv fått göra så några gånger.

I vilket fall avsändaren kommer kräva dig på minst 250 kronor i fraktavgifter etc.

Nej, det absolut bästa är att betala via kreditkort, då är man helt skyddad om varan skulle "komma bort" på vägen. Beroende på vilket kort man har använt kan det också ge förlängd garanti, "drulleförsäkring" etc etc.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StålNisse:

Så du tycker det är helt normalt att man blir lurad och bedragen och ska skylla sig själv? Detta är ett tecken på vart världen är på väg.

Det finns enkla steg för att förebygga att man inte kommer i denna sits som kund, klarar man inte av att använda hjärnan så får man fan skylla sig själv. Betala ALDRIG i förskott och finns inte postförskott handla inte där!