Permalänk
Medlem

Ni som har FSP 400-60APN 400W

Ni som har FSP 400-60APN 400W, hur högljudd tycker ni att det är? Innan jag köpte det hade jag läst att det skulle vara ganska tyst, men nu tycker jag ändå att det låter en hel del. En Sweclockers test bör varvtalet vid 25% belastning ligga runt 1000 varv. Om jag jämför med mina andra fläktar så är dessa mycket tystare vid samma varvtal. Vad är era uppfattningar?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Knäpptyst, helt enkelt. Överröstas av allt annat iaf.

Permalänk
Medlem

Det är inte tyst men heller inte det mest högljudda. Har man en dator som är _tyst_ sedan innan så stör man sig lite på FSP'n - så var det för migas iallafall.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Okej, kanske bara jag som är känslig då. Min dator är inte knäpptyst, men förutom nätagget har jag bara Nexus- och Noctua-fläktar på 75%-fart. Kanske inte så konstigt att nätagget överröstar dem?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Heh, två noctuafläktar så är man ju uppe i samma pris som nätagget
Så vissa kompromisser får man nog räkna med för det priset...

Jag bytte till FSP:t i syrrans burk, och tyckte faktiskt det verkade vara hyfsat tyst. Stack inte ut jämfört med den frontmonterade Nexusen tex. (fläkten som låter mest i den burken är nog den rätt rejält surriga/morrande fläkten på Coolink Silentatorn)
Det lär ju dock bero en del del på vilken belastning det har förstås.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Heh, två noctuafläktar så är man ju uppe i samma pris som nätagget
Så vissa kompromisser får man nog räkna med för det priset...

Jag bytte till FSP:t i syrrans burk, och tyckte faktiskt det verkade vara hyfsat tyst. Stack inte ut jämfört med den frontmonterade Nexusen tex. (fläkten som låter mest i den burken är nog den rätt rejält surriga/morrande fläkten på Coolink Silentatorn)
Det lär ju dock bero en del del på vilken belastning det har förstås.

Jo, det är klart att nätagget är rätt billigt i jämförelse med fläktarna, men det verkade ändå vara ett av de tystaste i 400-500W-klassen. Bra mycket tystare än Corsair som vann Sweclockers test till exempel.

Ja ja, man få väl vänta tills garantin gått ut och sedan byta till en tystare fläkt

Visa signatur