Permalänk
Medlem

Stor budget dator ca 35000kr

Tjena allihop.

Är ny på forumet men kommer till och behöver era råd direkt!

Grejen är att min nuvarande dator inte håller standarden längre.. Haft den i ungefär 4 år nu och får lira starcraft 2 på medium suger

Har jobbat länge och aldrig riktigt spenderat något så nu jävlar ska det bli en ordentlig leksak.

- Har ungefär 35000kr att röra mig med.
- Den är till spel på hyfsad hög nivå online
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är mitt dilemma. -:Alienware:- är ju drömmen om jag ska vara ärlig. Design är ju alltid något man går efter. Varför köper man en ferrari när man kan ha en gammal saab 9000?

* Min fråga är.. Är det värt det? visst designen och märket gör väll någon xtra tusen lappar. Men känns det inte tryckt med att ha servicen, garantin och vetskapen om att folk med FULLKOLL har skapat denna leksaken?

Anyway. Jag blir alltid totalt förvirad när jag ska försöka fixa ihop komponenter själv så om ni kunde bygga en så optimal dator och bygga själva, för denna budgeten hur skulle den se ut?

--Windows 7
--HD monitor

Kommer FÖRMODLIGEN beställa
DELL Alienware OptX? AW2310 23-tums full-HD-skärm i widescreenformat för 3D : Bildskärmar & tillbehör | Dell Sverige

som monitor om ni behöver tänka på något speciellt inför det.

Hoppas ni har lust att hjälpa till lite.
//Bo0t

Permalänk
Medlem

Här har du ett riktigt kraftpaket. Ihop byggd och med Win 7 pro. Onödigt att lägga 35k på en dator egentligen. Bättre att spara några tusenlappar och uppgradera lite om ca 1-2 år.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Tackar, har genom sökt hela inet.se och hittat en fin combo med hjälp av dina tips tror detta kan bli hur bra som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

Design är inte allt och den skärmen är en vanlig TN baserad skärm som har samma brister som alla andra TN skärmar och du har råd med en riktig skärm istället och är verkligen 3D stöd något du vill ha?

Eizo FORIS FX2431W kanske kostar en del men du kommer förmodligen ha den ett par datorer in i framtiden och det är det värt.
http://www.eizo.se/default.aspx?page=11&product=FX2431W-BK

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Här har du värstingdelar!

Permalänk
Skrivet av Emil_98:

Undra hur många sekunder den där datorn lever i:)
3 GTX480 i ett Fractal Design är ingen bra blandning.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Hedersmedlem

3 stycken GTX480!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Köp inte en dator för 35k. Du får en pangdator och en pangskärm + stor SSD för 10-15k mindre än det som du ser ovan. Bättre att uppgradera grafikkort eller så om 1-2 år. Vill du ändå bränna mer pengar så köp vattenkylning till den.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte nu efter 3 Stycken GTX480 i Fractal Design! Skulle nog räcka till att värma upp halva stan
Men här har du iaf ett kyligt chassi: Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se

Eller vill du inte ha led så ta detta chassi: Cooler Master ATCs 840 ATX Svart - Inet.se

Permalänk
Medlem

en dator för 35k är enormt overkill för SC2, en för 8k räcker och blir över.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem

Det är alltid farligt att komma med en stor budget och be om råd då merkostnaden för det lilla extra lätt blir lite absurt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

lite startkrav:
i7 i socket 1366
12 GB DDR3
Blueraybrännare
två SSD i raid
>2TB HD
2 värstinggrafikkort i cross eller SLI
vattenkylning

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om du skapade ett galeri sen! Så vi får se hur det gick med det hela!:)

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon118684:

tycker detta e paketet som gäller för dig, skit i alienware tar överpris samtidigt som det e skitfult..

gtx460 sli bäst prestanda per krona tror dem flesta håller med, resterande kan du förändra som du känner minnena kanske e lite att ta i men men.. ssd hårddiskarna tycker jag du ska röra i raid0 och ha alla program installerade där på dem, 120gb räcker samma med lagringshårdiskarna kör med raid 0 där också så blir det en riktigt snabb dator

Permalänk
Medlem

En till SSD hade suttit fint även mer RAM men annars räcker detta väldigt långt...

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Alla gamers dröm-rig :O. Dock skulle jag själv köpa 3 st separata datorer om jag hade 35k att spendera

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

Imageshack - imbaa.png

Denna dator har 6 kärnor och du kommer inte behöva byta dator på ett par år!

Permalänk
Skrivet av Jonsko96:

Alla gamers dröm-rig :O. Dock skulle jag själv köpa 3 st separata datorer om jag hade 35k att spendera

http://i165.photobucket.com/albums/u60/lomp/35k.png

Jag skulle själv inte köpt den datorn eftersom den inte funkar... Du har glömt att köpa ett moderkort

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAANDEN:

Imageshack - imbaa.png

Denna dator har 6 kärnor och du kommer inte behöva byta dator på ett par år!

Fel RAM

Skrivet av Jonsko96:

http://i165.photobucket.com/albums/u60/lomp/35k.png

Ta denna processor istället Intel Core i7 970 3,2GHz - Inet.se och lägg till ett moderkort Du kanske får byta något annat också.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Något likt det.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag tagit snåppet under "top-notch" och hellrse satsat ett par tusenlappar på bra skärm! (ips) eller varför inte 3 i t ex eyefinity?
Toptoptop komponenter är ju bäst men inte på något sätt prisvärda sett mot "vanliga" top komponenter. Nu har ju du visserligen en rejäl budget så då gör det ju att köpa det värsta av det värsta, för mig känns det dock inte värt. för ca 8 år sedan köpte jag en värsting för 30+k men... den var inte 30+ särskilt länge, saker åldras ju fort i datorvärlden som bekant. För mig känns det bättre att köpa för ca 25 och istället fläska på med ordentliga skärm/ar.

Är tyvärr ganska dåligt insatt i marknaden nu så jag ska inte plocka iho ngt paket åt dig =P det var allt från mig.

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Inte värt, lägg ut 10-15k max, sen uppgradera vart 1-2 år imo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp inte en dator för mer än 20k, möjligen något mer om man vill köra på 3 skärmar. till GPU är allt över 2 stk GTX460 overkill.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Eum med så mycket pengar kommer man långt, 1 fråga bara vill du ha nvidia eller ati grafikkort?

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Medlem

Börja med ett GTX 480. Räcker det sedan inte till så köp ett till. Köper du 2x460 och det inte räcker till så kan du inte köpa ett till utan måste köpa nåt helt annat.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Där har du en dator som är mer än tillräcklig!
Sedan köper du 3 st DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Introduktionskampanj - endast begränsat antal! - Specifikationer och kör eyefinity så har du en riktigt fin setup som räcker länge och du kommer få en riktigt fin spelupplevelse!
Dock i paketet så är självklart chassi och kylare med mera valfritt och du ska ta det du själv tycker är snyggt!
(älskar tex själv lianlis chassin) Om du vill ha lagringsdiskar så är även detta också att lägga till.

Och låter du dem bygga ihop datorn åt dig får du garanti på den!

MVH!
och lycka till!

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

http://pici.se/pictures/BPXshQhbh.png

Där har du en dator som är mer än tillräcklig!
Sedan köper du 3 st DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Introduktionskampanj - endast begränsat antal! - Specifikationer och kör eyefinity så har du en riktigt fin setup som räcker länge och du kommer få en riktigt fin spelupplevelse!
Dock i paketet så är självklart chassi och kylare med mera valfritt och du ska ta det du själv tycker är snyggt!
(älskar tex själv lianlis chassin) Om du vill ha lagringsdiskar så är även detta också att lägga till.

Och låter du dem bygga ihop datorn åt dig får du garanti på den!

MVH!
och lycka till!

Jag hade nog kört på något som liknar detta. Fast jag hade antingen kört GTX460SLI, då det presterar bättre än 5870CF, eller två GTX480 för att få prestanda som kommer räcka och bli över i ett par år.

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla ge honom inga dumma idéer. Att lägga pengar på en 980x för SC2?! Herregud, köp en bra dator för mellan 10-20k och en skärm mm för resten om du nu måste göra av med pengarna. Kanske behöver du lagring osv? HW-raidkort? Tja är det bara en vanlig speldator till SC2 osv så kan du glömma att lägga 35k.

GTX 460 SLI, kanske EVGA med radialfläkt.
Prolle tja är det bara spel så en i5/AMD.
Chassi, här kan man ta i ifall man nu vill spendera mycket och tänker bygga i den i många år framöver. Lian Li har fina grejer.
Skärm, tja 24"? IPS? eller bryr du dig inte så ta en TN för ett par tusen.
SSD - kan läggas mycket pengar på detta men räcker oftast med en 60-80GB, viktigaste spelen/programmen och OS.
osv osv.

edit: kan ju försöka få ner ljudnivån på datorn om det är viktigt och då bär det ev. iväg lite om du fortfarande vill ha bra kylprestanda