Stor budget dator ca 35000kr
Tjena allihop.
Är ny på forumet men kommer till och behöver era råd direkt!
Grejen är att min nuvarande dator inte håller standarden längre.. Haft den i ungefär 4 år nu och får lira starcraft 2 på medium suger
Har jobbat länge och aldrig riktigt spenderat något så nu jävlar ska det bli en ordentlig leksak.
- Har ungefär 35000kr att röra mig med.
- Den är till spel på hyfsad hög nivå online
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är mitt dilemma. -:Alienware:- är ju drömmen om jag ska vara ärlig. Design är ju alltid något man går efter. Varför köper man en ferrari när man kan ha en gammal saab 9000?
* Min fråga är.. Är det värt det? visst designen och märket gör väll någon xtra tusen lappar. Men känns det inte tryckt med att ha servicen, garantin och vetskapen om att folk med FULLKOLL har skapat denna leksaken?
Anyway. Jag blir alltid totalt förvirad när jag ska försöka fixa ihop komponenter själv så om ni kunde bygga en så optimal dator och bygga själva, för denna budgeten hur skulle den se ut?
--Windows 7
--HD monitor
Kommer FÖRMODLIGEN beställa
DELL Alienware OptX? AW2310 23-tums full-HD-skärm i widescreenformat för 3D : Bildskärmar & tillbehör | Dell Sverige
som monitor om ni behöver tänka på något speciellt inför det.
Hoppas ni har lust att hjälpa till lite.
//Bo0t