Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic VI - 2011

Tja, för er som inte kände till det redan. HoMM 6 är på gång och kommer presenteras nu på gamescom i veckan. Givetvis har diverse saker läckt så lite screens och introvideon kan man se här

Tycker det ser lovande ut, typ som HoMM V fast bättre UI. Känns bra att de inte påpekar att det kommer 10 år innan det lanseras som vissa andra företag.

Permalänk
Medlem

Hahha jag spelar ff Heroes III Might and magic inte kört de andra men detta ser bra ut

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Vädlgit trevliga nyheter.

Permalänk
Medlem

Ge mig HOMM3 med bättre grafik så är jag hel nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Ge mig HOMM3 med bättre grafik så är jag hel nöjd!

Haha agree 100%!

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

Heroes 2 var ju lätt bättre än 3:an men man körde ändå 3:an då det var snyggare och roligare maps och slotten var coolare men som sagt 2:an var ju lätt bäst då varje borj var unik.

Gillar 5:an riktigt nice faktis dock så försvan känslan lite när dom gjorde helt 3d och man kunde snurra runt kameran helt och var tvungen göra det för att se om man kunde ta vissa saker.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Heroes 2 var ju lätt bättre än 3:an men man körde ändå 3:an då det var snyggare och roligare maps och slotten var coolare men som sagt 2:an var ju lätt bäst då varje borj var unik.

Gillar 5:an riktigt nice faktis dock så försvan känslan lite när dom gjorde helt 3d och man kunde snurra runt kameran helt och var tvungen göra det för att se om man kunde ta vissa saker.

Tvåan var bra men trean var så perfekt som ett spel kan bli och seriens bästa spel.

Ser otroligt mycket fram emot sexan, ser trevligt ut, hoppas fortress kommer tillbaka!

Permalänk
Medlem

Sjukt gött! Som sagt är ju trean denna spelseries kröning, men alla spelen har sin charm (men undantag för 4:an såklart som är naturvidrigt). 1an och 2an är sjukt sköna, ta alla ljudeffekter till exempel. När vampyren attackerar: BLÖÄH! När midimusiken buggar ur och blir ostämd. Sjukt charmigt.
Jag har till och med upptäckt att femman inte är totalt skräp utan är en redig bättring sen fyran. Ganska trevliga lag och mer utvecklat hjältesystem. Det jag kunde sakna i femman var att det inte gav möjlighet till samma nördighet som trean, där man var tvungen att lära sig hur starka alla gubbar var och vilka artefakter som gjorde vad o.s.v. I femman får man facit från början, fusk!

Denna hoppas vi på!

Permalänk
Medlem

Hehe, jag som precis har en Homm revival. Testade demot på 5:an lite granna men drog sedan igång Homm3 igen. Demot (5:an) var inte så förlåtande med tanke på att motståndarens hjältar oftast var högre nivå, visste exakt vart de skulle och dessutom kunde röra sig mycket längre per omgång. Jag tycker bäst om när jag får bygga borgarna någorlunda ifred för att senare krossa motståndarna med drakar och annat göttigt. Lite roligt ändå... Homm3 gick lite bättre sedan när man lärt sig att variera sin strategi lite granna.

Homm4 hade lite roliga saker men jag tyckte inte om att försvaret av borgar krävde att man hade placerat sina enheter på exakt rätt plats. I början trodde jag att min version var buggig innan jag förstod att vissa skills kunde göra hjältar osynliga. (Vaddå läsa manualer? Pft! ) En annan lite dum sak med solo-kampanjen var att man oftast inte fick rätt typ av borgar med tanke på den huvud-hjälte man hade valt. Körde igenom Necro-kampanjen men de flesta borgarna man fick var ju fulla av knights, barbarer eller demoner. För lite borgar med odöda tyckte jag. I de andra kampanjerna fick man mer tillfälle att bygga "nyttigheter" som Necromancy Amplifiers när man var Knight eller Sorcerer.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Så en liten uppdatering på releasedatumet. De tänker släppa spelet Q1 2011 så vi kan vänta oss att spelet kommer ut i mars. Ser ut som att 2011 kommer bli ett starkt spelår

Källa(slutet på klippet):Might & Magic Heroes VI Gamescom 2010 Interview: Erwan LeBreton - PC Movies at GameSpot

Permalänk
Medlem

En annan som älskade 3:an. Jag har spelat ytterst lite av 4:an och knappt rört 5:an..Kanske bör dra igång dem..är nog gammal för campaigns nu åtminstome.

Permalänk
Medlem

Den där jävla tredje dimensionen... Jag kunde verkligen inte tåla kameran i 5:an. Blir förmodligen samma med sjätte delen. Får väl hålla mig till 3:an helt enkelt.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av q0rra:

Den där jävla tredje dimensionen... Jag kunde verkligen inte tåla kameran i 5:an. Blir förmodligen samma med sjätte delen. Får väl hålla mig till 3:an helt enkelt.

Tog helt klart ett tag att vänja sig vid den men efter ett tag så känns det nästan naturligt

Permalänk

jag älskade 1-4 tyckte dom var riktigt trevliga. men när dom släppte 5:an så köpte jag det spelade ett par kvällar och gav sedan bort det till en polare. bortkastade 400kr. 3d vyn förstörde hela spelet.

Permalänk
Medlem

Körde nyss ett 1v1 game med en polare i Heroes 3.. så bäst <3 tog sin tid dock (3 timmar )

Ge mig H3 uppdaterat!!

Permalänk
Medlem

Trean är ju lätt bäst. Minns inte så mycket av ettan och tvåan dock... Fyran var inte lika kul som trean ändå, hur man än vände och vred på det. Femman har jag inte testat men skulle inte tro att det är bättre än trean. Min bror spelar FORTFARANDE trean rätt så ofta, och jag förstår honom nästan. Sjukt bra spel!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Spelade ettan och främst tvåan och tyckte de var hyggligt roliga. Hade dock spelat Might & Magic 2 och Master of Magic innan, vilka jag gillade mer. Senare Might and Magic 4..eller om det var samtidigt, hah.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

6:an ser ut att få ljuvlig grafik. Och de har tydligen lyssnat på spelare då de ska tydligen fixa problem med att se saker pga 3d vyn och göra mindre clownfärger. Av de få bilder som finns så ser det lovande ut.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

6:an ser ut att få ljuvlig grafik. Och de har tydligen lyssnat på spelare då de ska tydligen fixa problem med att se saker pga 3d vyn och göra mindre clownfärger. Av de få bilder som finns så ser det lovande ut.

Nival utvecklade femman medan sexan utvecklas av Blackhole Entertainment som bland annat gjorde otroligt underskattade Armies of Exigo, så det lovar gott!

Permalänk
Skrivet av stefan1981:

jag älskade 1-4 tyckte dom var riktigt trevliga. men när dom släppte 5:an så köpte jag det spelade ett par kvällar och gav sedan bort det till en polare. bortkastade 400kr. 3d vyn förstörde hela spelet.

Hallå!?!?!
Du vet väl att du kan ställa in kameran i "klassiskt HOMM" läge?
Jag håller med dig om att 3d vyn suger apballe,
men det blir betydligt bättre om man stänger av den.

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Entusiast

5:an med båda expansioner slår tom 3an för mig. Och då har jag lirat denna serien nästan religöst sen 2an kom ut. Kan knappt vänta tills 6:an kommer!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

5:an med båda expansioner slår tom 3an för mig. Och då har jag lirat denna serien nästan religöst sen 2an kom ut. Kan knappt vänta tills 6:an kommer!

Har du något tips på att få igång det på Win7 64-bit? Det fungerade inte alls för mig (och inte 4:an heller för den delen.)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nirth:

Har du något tips på att få igång det på Win7 64-bit? Det fungerade inte alls för mig (och inte 4:an heller för den delen.)

Jag har mitt HoMM 5 via Steam och det fungerar utmärkt på Win7 64 bit. Ingen aning vad som kan vara fel för dig tyvvär. Kolla igenom här:
Heroes of Might and Magic V - Steam Users' Forums

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

En kort intervju där de snackar om att några medlemmar från HOMM-community är med och ger input på ett VIP-forum, och även deras lead level designer är från den. Spelmotorn är Black Holes egna motor.
YouTube - Might & Magic Heroes VI Interview [North America]
Man får se typ 15s från spelet i slutet av intervjun, lite kort från förflyttning på kartan och en stridssekvens också.

Spelet är dessutom PC Exclusive!

Permalänk

HOMM 3 var ju lätt bäst

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut!

Men visst, dom flesta är nog ense att Heroes 3 är den bästa i spelserien, själv håller jag det som det bästa spelet någonsin. Kan fortfarande njuta av det!

Rankingen:
3
2
1
5
4

Fyran var ett hafsjobb tyvärr, femman var ganska rolig men hade inte samma magiska känsla som dom tidigare spelen. Sexan ser ut att bli riktigt bra och Black Hole är duktiga!

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

5:an med båda expansioner slår tom 3an för mig. Och då har jag lirat denna serien nästan religöst sen 2an kom ut. Kan knappt vänta tills 6:an kommer!

Jag håller faktiskt med
TOTE tillägget gör vad det ska.

Är det någon som har sett några bilder på Wizards från HOMM 6 ännu förresten?

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Jag kan faktiskt inte förstå att så många ogillar 5:an som i mitt tycke är minst lika bra som 3:an.Hursomhelst så är nästa del väldigt efterlängtad.Homm serien är en av de bästa spelserier som gjorts.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Jag kan faktiskt inte förstå att så många ogillar 5:an som i mitt tycke är minst lika bra som 3:an.Hursomhelst så är nästa del väldigt efterlängtad.Homm serien är en av de bästa spelserier som gjorts.

Femman var ett bra spel som jag lirade en hel del, men det har en bra bit upp till trean som jag som sagt rankar som tiderns bästa spel!

Permalänk
Medlem

Instämmer med många här, att 3:an är ett av tidernas bästa spel 5an va oxå intressant, längtar verkligen tills VI dyker upp i affären 2an har de absolut härligaste ljudeffekterna hehe :3

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home