AMD planerar ta bort klistermärken från bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

AMD planerar ta bort klistermärken från bärbara datorer

Trött på datorer som liknar reklamblad från Siba? AMD har upptäckt det motsägelsefulla i att klä väldesignade produkter med skrikiga klistermärken.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

vettigt beslut. om nu andra kunde följa efter.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Bra!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Bra Amd!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Väldigt bra initiativ. Dock tror, och ärligt talat hoppas jag att dom inte försvinner helt. Klistermärken som är lätta att ta bort och som inte lämnar residue efter sig låter bra!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Väldigt bra, dock tycker jag inte det gröna AMD Vision Pro-märket som sitter på min HP 625 är skrikigt.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Entusiast

Datorer fylls med "bloatware" som slöar ner datorn, klistermärken i varenda skrymsle som förfular datorn. Om nu allt detta bloat/sticker -wares gör datorn markant billigare så låt det vara.
Men om kostnaden är minimal (eller kanske obefintlig) för konsumenten, tror jag de flesta föredrar en ren dator och ett rent operativsystem när man köper en dator.
För 50:- är det inte värt.
men 500:- eller mer, kör på! Ös på med klistermärken, så länge dem är lätta att ta bort.

EDIT: Jag kan förstå att skyltexemplar har två ton klistermärken, men en nerpackad dator direkt till konsumenten?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Finns inte risken att priserna på datorerna går upp då?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk

Bra!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem att ta bort klistermärkena i alla fall.
"håll nere" priserna o ha dem kvar.

Permalänk
Medlem

Var fan inte så svårt att dra bort klistermärkena utan att lämna något märke...

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk

Vettigt som fan!

Bara om de tog bort de från alla prylar man köper som lämnar märken och sen finns det ju folk som har kvar de bara för att det var så när jag köpte det...

Var det inte Dell som slopade märkena för att det blev billigare och att det gick fortare att få ut mer datorer? Dvs det stjäl onödig produktionstid att klistra dit något folk ändå inte vill ha. Skicka med märkena löst som en del prylar kommer med istället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bästa initiativet på jag vet inte hur länge !! Jag, om någon, _HATAR_ klistermärkena... tar dock lång tid att få bort dom och det äckliga limmet som alltid fastnar.. Dock är dom bra då man kollar på datorer i butiker, så låt dom vara kvar men gör dom lätta att ta bort !

<3 till AMD

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jaha då har det kommit fram att de "normala" datorköparna skiter/vet inte i vad som sitter i så länge den är snygg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Bryr mig inte nämnvärt om just klistermärkena, däremot själva datorns design. Tex har jag en GX740, jag älskar den för sin prestanda men att den ser ut som en fjortisstylad volvo-epa hatar jag och troligtvis 90% av kundkretsen vilket tillverkarna inte verkar få in i sina skallar.

Permalänk
Medlem

Mycket bra AMD.

Permalänk
Medlem

Fan på tiden.... Var en av de trevliga detaljerna med MacBook Pro inköpet. Man slipper dessa irriterande jävla klistermärken.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Fan på tiden.... Var en av de trevliga detaljerna med MacBook Pro inköpet. Man slipper dessa irriterande jävla klistermärken.

.. och all förinstallerad bloatware

Permalänk
Medlem

Tar man bara bort klistermärkena tidigt och inte väntar 1 år så brukar de jag dragit bort gå bra.
Men en massa klistermärken är inte snyggt på datorn.

Permalänk

Känns som man väntat ett par år på att sånt skit ska försvinna från datorerna

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker det passar på några datorer med såna lappar ? Får allafall min NC6400 se mer proffesionell

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd

Min Zepto Nox A15 hade ingenting alls på sig Blir väldigt stilrent då, men bara dom skaffar klisterlappar som är lätta att ta bort blir jag väldigt nöjd.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Istället för alla klistermärken kan de ju göra som Samsung hade gjort till min Blu-Ray spelare. De skickade med en sådan där liten bred pappskylt med fot som brukar stå uppepå spelarna i affärerna med alla nyckelfunktioner och stöd på.

Permalänk
Medlem

hahahaha, snyggt att jag läste nyheten samtidigt som jag satt o drog bort kllistermärken från min laptop

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Bra iniativ från AMD att låta kunderna välja.
BTW, Jag brukar ta bort vissa klistermärken direkt medan andra får vara kvar.

Permalänk

Kommer att tänka på, nåt som någon sa i ett annat sammanhang "horeri på köksgolv"
Bra initiativ AMD.

Permalänk

Just därför kör jag på apples laptops. Så himla snygga i designen och en precis lagom prestanda.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk

FINALLY !!!

Permalänk

Bra gjort av AMD. Bara de är lätta att få bort så är jag glad, som de är nu att limmet fastnar osv. är ju värdelöst.. det tar ju flera timmar att få bort det helt o hållet!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

låter Praaaaa!!! kommer se mycket snyggare ut utan alla klister märken men dem kan ju skickas med datan i vare fall så kan man klistra dom bäst man vill