Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10364780']försök mer. PMa mig här på forumet så jag vet vilka dom är.
Har dom inte svarat inom en rimlig tid (några dagar innan slutdatum)
kommer jag registrera dig som vinnare på de matcherna.

har spelat mot 2 och slängt upp repsen på flamefox. ska se om jag får tag på dom andra 2 :)=

Permalänk
Medlem

Silly, Laggelodjur, MooDHooDs och Tobi, jag kommer vara borta fredag och kommer hem först sent lördag. men jag kan lira på söndag/måndag iaf.
Jag hör av mig då.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla kvalmatcher och "förklaringar varför de inte kunnat spelas" skall vara inrapporterade senast den 14e.

De matcher som då inte spelats kommer jag att tilldela poäng till den spelare som
uppenbarligen försökt mest att få matchen spelad (meddelanden/snack över icq/msn
är bäst men PMa i forumet annars. Använd INTE denna tråd till förklaringar utan endast
allmäna frågor tack!).

Om jag inte kan avgöra vem det är som skall få poängen får båda noll poäng.
Om ingen spelare har skickat ett PM med förklaring eller kontaktat mig på Icq/msn får
båda automatiskt noll poäng. Det är hårt men det är det som krävs när vi har systemet
att alla spelare ansvarar för att sina matcher blir spelade :P.

(Det är 250 matcher som skall spelas så jag har ingen möjlighet att hålla koll på alla
själv, det är upp till spelarna att berätta )

GL guys, jag är grymt avundsjuk på att inte kunna vara med själv!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

ja laddaupp fel replay kan ngn ta bort den somja laddat upp

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk

b.net nick NoreN får inte tag på Lazerleif. kontakta mig efter helgen på swec eller sc2 så fort du kan om du ser detta-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sc0rp1E:

ja laddaupp fel replay kan ngn ta bort den somja laddat upp

lugnt. Det är ingen större fara men skicka ett PM (ej forumpost!) med en korrekt länk och
namnet på den du spelade emot så ska jag ändra i databasen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj, hade glömt av detta. Tur att man snubblade på tråden igen. En epost-reminder hade varit awesome!
Men inga av mina motståndare hade addat mig.. Hur gör man för att ta kontakt med dem smidigast?

Edit: Jiem, Margiela, Euthanasia och Elfor. Jag kommer vara borta imorgon, men bör kunna styra upp detta under helgen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Entusiast

kommer vara online större delen av eftermiddagen/kvällen imorgon ifall någon av mina motståndare har lust att gå sina matcher.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har glömt av mitt lösenord, står helt stilla, kan man på något sätt hitta någon "glömt lösenord" del ? eller är det ett PM till webbansvaring som gäller.

Ok stog på sidan när jag satt o klickade lite, skickat PM. Hoppas jag kan se kvalgrupperna :>

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nME:

Oj, hade glömt av detta. Tur att man snubblade på tråden igen. En epost-reminder hade varit awesome!
Men inga av mina motståndare hade addat mig.. Hur gör man för att ta kontakt med dem smidigast?

Edit: Jiem, Margiela, Euthanasia och Elfor. Jag kommer vara borta imorgon, men bör kunna styra upp detta under helgen

skicka PM här på forumet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan inte skicka PM till "showtime", finns ingen på Swec som heter så. Addat honom på bnet dock fast lite lättare att komma kontakt genom forumet.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm
Showtime får PMa mig sitt riktiga swec-acc snarast!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja, har ett litet problem. Jag ska möta:

Namn: Mackansson Bnet kod: 373 Swec-konto: Mackansson
Namn: zxter Bnet kod: 442 Swec-konto: zxter
Namn: MinD Bnet kod: 794 Swec-konto: VictoryTilly
Namn: Mainman Bnet kod: 670 Swec-konto: Mainman

Addade den första dagen vi fick opponent listan fast de är aldrig online. Har bara lyckats möta och besegra zxter som var snäll och ställde upp på ett game. Nu är det såhär att jag ska åka bort över helgen och kommer inte hem förrän tisdag kväll. Tror inte det blir nåt game då.
Så om ni grabbar inte loggar in ikväll, så antar jag att jag får ge lägg matcher/WO.
Har ni några ideer? Försök komma in ikväll!

Mvh

Permalänk
Entusiast

mitt konto verkar va slängt från sidan? kan inte logga in helt plötsligt, å tänkte rapportera min första kvalificierings match..

edit: nvm, klura ut det.

edit2: varför kan man rapportera samma match flera gånger? kan ni inte bara ta bort en motståndare från rapporterings listan när man rapporterat den matchen? finns hur många dubletter som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag och SuDDi ska lira vår kvalmatch strax, och vi undrar om nån vill vara domare/spectator?

edit: i så fall adda Hanou 833

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Jag och SuDDi ska lira vår kvalmatch strax, och vi undrar om nån vill vara domare/spectator?

Domare behövs egentligen inte på kvalmatcherna, kanske inte på gruppspelsmatcherna heller, lite osäker. Bara att ni litar på varandra så bör det inte vara några problem :>

Permalänk

porschecc & Snidd, jag har inte sett er online sen jag addade er, skulle ni kunna köra nån gång i helgen? Jag är tillgänglig både på lördag och söndag.

Permalänk
Medlem

miffo_Beast Jag har inte sett dig online under kvaldagarna. Jag kan Lördag kväll och hela söndag, kan du köra då?

Permalänk
Medlem

jag måste säja att jag tycker att jag fick dåligt lotting då dom jag spelar imot är i 1-2 ligor över mej.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

mitt konto verkar va slängt från sidan? kan inte logga in helt plötsligt, å tänkte rapportera min första kvalificierings match..

edit: nvm, klura ut det.

edit2: varför kan man rapportera samma match flera gånger? kan ni inte bara ta bort en motståndare från rapporterings listan när man rapporterat den matchen? finns hur många dubletter som helst.

Nu har jag rensat bland dubletterna. Har börjat koda på att fixa detta men har en massa skola så kommer inte hinna göra någonting till denna gång. Desamma gäller för folk som har svårt att logga in.

Min prioritetslista för siten ser ut som sådan;

1. Fixa så att registrerade matcher inte kan spelas igen...
2. Fixa så att alla oavsätt webbläsare kan logga in (dvs leta buggar i javascript, hemska tanke.. )
3. Fixa en "min sida" så att det går lätt att ändra och lägga till uppgifter.
4. Fixa mailutskick både till återställning av lösenord och när matcherna börjar..
5. Börja fundera på hur liret efter kvalet ska visa sig på siten... Som det är nu kommer gurra få göra stora delar manuellt efter kvalet.

Ska nog kunna fixa nummer 1 nästa vecka men resterande kommer få ligga i träda tills skolan känns human igen.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Ey!

HOppas att ni som är i min grupp ser detta och hör av er. Skickat meddelanden till alla här på sidan men än så länge bara fått spela mot phrozen. Hoppas att:
Tobi
Geckod
Bjoer

Hör av sig asap för att avsluta kvalgruppen. Har skickat friend note till er påb.net och även meddelanden här på sidan som sagt. Hör gärna av er så snabbt ni kan så vi kan avverka kvalgruppen under helgen eftersom tiden håller på att rinna ut nu. Ska ju vara klart under veckansom kommer, så tempo bitte!!

Ska ni adda mig heter jag MrTA code 528 gogoggo!

Permalänk
Medlem

När har du tid att köra WoXeR?

Jag kan vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem

Jag är öppen för gaming ikväll och imorgon för dem som jag ska möta. Kontakta mig!

idi
zdh
slacr
WoXeR

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Skrivet av Orici:

jag måste säja att jag tycker att jag fick dåligt lotting då dom jag spelar imot är i 1-2 ligor över mej.

Tyvärr så lottningen fungerar. Tanken är att i kvalet så ska de i bästa möta de i botten. Anledningen är att annars så kan de bästa bli utslagna tidigare när de möter varandra i kvalet och vi noobs får gå vidare; vilket skulle innebära att inte de bästa kommer till finalen utan att lottningen spelar större roll. Vikten ligger alltså på att de bästa ska möta varandra så sent som möjligt i turneringen.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Entusiast

det betyder ju dock inte att en silver inte kan gå vidare ifrån kvalet, och är även en ganska bra morot för att träna! så ge inte upp än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och därför borde det finnas 2 divisioner så alla har någon chans att gå vidare.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobi the Dobi:

Och därför borde det finnas 2 divisioner så alla har någon chans att gå vidare.

håller med om att det är en bra idé inför nästa månad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

håller med om att det är en bra idé inför nästa månad!

Tycker dom borde göra så t.ex. dom 64 med mest poäng går till cup 1.
och dom andra 64 går till cup 2.

Permalänk
Medlem

Har spelat mot 3 av mina motståndare och rapporterat samt laddat upp repsen för matcherna.

Stighedvig, den sista spelaren har inte spelat något på över 1 vecka för tillfället = han har inte varit online så jag har inte pratat med honom alls om detta. Varför ens anmäla dig till en tour för att glömma bort den och inte spela alls? Fattar inte eftersom dom bara tar upp platser....

Permalänk
Medlem
Skrivet av qrounX:

Har spelat mot 3 av mina motståndare och rapporterat samt laddat upp repsen för matcherna.

Stighedvig, den sista spelaren har inte spelat något på över 1 vecka för tillfället = han har inte varit online så jag har inte pratat med honom alls om detta. Varför ens anmäla dig till en tour för att glömma bort den och inte spela alls? Fattar inte eftersom dom bara tar upp platser....

Det är väl lite därför vi har ett kval. Sen är vi trots allt bara människor;)

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311