Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael_Berglund:

Nu så är det lite enklare att se vad man rapporterat.. Går fortfarande att rapportera in samma match fler gånger men nu syns det tydligare i alla fall.

jag tryckte bara min senaste match 1 gång, men ändå kom det upp 2 st i listan :>

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Tjo.

Att ladda upp replays funkar för mig i alla webbläsare jag kan tänka att folk använder så jag har lite svårt att felsöka detta.

Däremot felet med att marshmallow inte rapporteras ska jag undersöka (FEL står det när det rapporterade namnet inte finns i databasen av någon anledning). Är det bara marshmallow som du inte kan rapportera?

Jag använde firefox för uppladdning.
Det är bara marshmallow jag inte kan rappa.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Hedersmedlem

Kort uppdatering vad gäller kvalet.

Det ser ut som vi har en hel drös inaktiva spelare.
50 spelare har vunnit minst en match eller fler (vissa har spelat alla sina matcher)
Många spelare har dock helt struntat i att spela (eller åtminstone rapportera) sina matcher.

Detta gör egentligen inte särskilt mkt då vi bara behöver plocka ut 29 spelare som går vidare från kvalet,
men det kommer bli en hel del som hamnar på svartlistan inför oktobertävlingen. :P. Ja jag kommer införa en
svartlistning därför att det är tråkigt för folk att bara gå vidare på walkover. Svartlistningen gäller tills dess att spelaren
kommer med någon sorts förklaring till varför han/hon inte spelat någon av sina matcher.

Som jag också tidigare skrev så vill jag att de som försökt kontakta sina motståndare men
inte fått något svar skickar mig ett PM här på forumet (forum-post gäller EJ!) med en
förklaring/beskrivning av vad som (inte) hänt, så jag kan avgöra vem som skall eller inte ska få poäng.
Det räcker t.ex. att skriva "Hej, jag är *** på bnet och mina motståndare .... har inte svarat på mina
PM eller på bnet sedan den....".

Vissa har skickat in förklaringar, men det är bara 4-5 st, och många av dom är bland de 50 som faktiskt
har spelat matcher.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Alltså nån lirare jag skulle möta fanns inte ens på swec :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MooDHooDs:

Alltså nån lirare jag skulle möta fanns inte ens på swec :S

Den personen kan nog anse sig vara automatiskt diskvalificerad

Jag har skrivit ett litet program som gjort en sammanställning av scores just nu.
Resultatet kan ses på http://yoda.reservoirselite.com/test1.txt

Lista 1 här är vad som faktiskt har rapporterats
Lista 2 är de spelare som inte har spelat en enda match än
Lista 3 är den korrigerade poängställningen där varje spelare som inte har spelat en enda match anses ha förlorat alla sina

OBS sidan uppdateras inte, utan är bara en sammanställning av 23.51 12e sept.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mm.. svartlistning.. I like that :>

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

jag tryckte bara min senaste match 1 gång, men ändå kom det upp 2 st i listan :>

Kan vara så att din motståndare också skrev in sin match. Måste ta tag i det där asap eftersom jag spenderar minst lika mycket tid på att rensa dubbletter som det skulle tagit mig att skriva koden som gör att man inte kan rapportera fler gånger.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Hej!
Jag har varken sett sajfer, Covereths eller NumberOne online på Bnet. Dax att logga in så man kan spela kvalmatcherna kanske?

Permalänk
Medlem

jag kan inte få ta i "Namn: magmuLMC Bnet kod: 493 Swec-konto: LMC "

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

noaireirei och Insanity92 , det börjar bli ont om tid. Kan ni spela ikväll?

Permalänk
Medlem

Hej!

Till dem som ska spela mot mig (Cookie), jag kommer att försöka vara online så mycket som möjligt ikväll så om ni vill lira är det bara att komma online (tror jag har addat er allihop) eller skicka ett meddelande till mig på sweclockers när ni vill spela.

Dom jag har kvar att möta:
Namn: Swij Bnet kod: 413 Swec-konto: Swij
Namn: lindn Bnet kod: 849 Swec-konto: emildooooo

Permalänk
Medlem

Bara Blueblood som jag har kvar att spela emot, om du ser det här så bör du ha ett meddelande liggandes i din inbox här på sweclockers som jag skickade till dig i helgen.

Permalänk
Medlem

Råkade registrera vinster i dubletter p.g.a lagg. Fixar det sig automagiskt eller vad händer? Vill inte bli diskad p.g.a accidental pile of fail

Permalänk
Medlem

det märker dom skulle ja tro

Permalänk
Skrivet av Orici:

jag kan inte få ta i "Namn: magmuLMC Bnet kod: 493 Swec-konto: LMC "

samma här, de två andra jag måste möta är visst aldrig online heller, har endast kunnat köra mot orici hittills

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Jesus, jag har ju varit i älgskogen hela veckan. men har hunnit med en match idag, ska försöka få spelat resten imorgon, har en bokad redan med en.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Buhu.. förlorade alla mina 4 kvalmatcher totalt fair and square.. jag ar sämst helt enkelt.. men börjar förstå att man måste ha en mus istället för touchpad..

_kanske_ jag prövar att göra nån casting av nån match framöver i turneringen om jag finner nån match underhållande nog eller bara får rycket till de.. men varnar för ganska bred östgötska..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pergius:

Buhu.. förlorade alla mina 4 kvalmatcher totalt fair and square.. jag ar sämst helt enkelt.. men börjar förstå att man måste ha en mus istället för touchpad..

_kanske_ jag prövar att göra nån casting av nån match framöver i turneringen om jag finner nån match underhållande nog eller bara får rycket till de.. men varnar för ganska bred östgötska..

cred att du gjorde alla 4 matcher iaf oavsett vinst eller förlust till skillnad från vissa som skriver upp sig men skiter it.

tror du gör dig själv en enorm tjänst genom att köpa en bra mus, ja...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Namn: Hanou Bnet kod: 833 Swec-konto: hanou
Namn: SuDDi Bnet kod: 949 Swec-konto: TacticalRetreat
Namn: silkesapan Bnet kod: 722 Swec-konto: monkey-05

spela imorgon? är inne på eftermiddagen/kvällen

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk

Av någon anledning tycks det ha blivit dubbla uppsättningar av inrapporterade matcher i de två jag har spelat, men på dubletterna är inga replays uppladdade, ber om ursäkt om jag på något sätt fumlat till det.

Anywho,
Carl (shamos123) och iNF PMA mig här på Sweclockers eller in-game så att vi kan spela våra matcher.

(Heter Azure på Bnet, 126 char code)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

Råkade också rapportera in en dubbel match under samma accountname som jag har här.

Jag gillar initiativet men sidan är otroligt rörig.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

När är det kvalet tar slut?

Permalänk
Medlem

Står att allting ska vara inrapporterat idag. så jag antar att du har fram till 23:59 ikväll på att rapportera

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

ggwp igår johii, ledsen för bad manners, blev lite grumpy

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johii:

Står att allting ska vara inrapporterat idag. så jag antar att du har fram till 23:59 ikväll på att rapportera

precis

Dubbel inrapportering gör ingenting, jag har ett program som tar hand om
sånt ifall Mikael Berglund inte hinner lägga in ett sånt filter på sin sida, så det är ingen
som kommer få extra många poäng för dubbel rapportering

jag kommer presentera preliminära resultat inatt och ni kommer ha morgondagen på er att
informera om eventuella missar. Vi får se om vi kommer behöva en omspelsomgång eller om
vi låter vissa gruppspelsgrupper ha fler än 4 spelare (några kan få 5).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och om personen man ska spela mot inte svarat på varken PM eller foruminlägg har 0 matcher spelade och inte varit på b.net alls så räknas det som walkover? Känner bara att jagi nte vill bli utslagen ur turnerign pga att någon annan valt att inte spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

samma här, de två andra jag måste möta är visst aldrig online heller, har endast kunnat köra mot orici hittills

Har tyvärr inte kunnat spela mycket men har loggat in och kollat efter dig flera gånger varje dag i nära en vecka, måste verkligen ha gått runt varandra i så fall. Jag ska till Uddevalla efter jobbet idag men ska försöka hinna med ett game när jag kommer hem, förmodligen vid 10 tiden, har du möjlighet att spela då?

Behöver också fortfarande få tag i Swij.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart Alakai håller hus? Får inte tag på han..

Permalänk
Entusiast

YouTube - Korean OSL History from 1999 to 2010

starcraft alltså, skön tribute video. framtiden för svensk e-sport?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror jag skickat pm till de jag skulle möta, men ifall jag glömt någon i yran.

Jag är sängliggande med feber och en enorm hosta sen i någon dag tillbaka, så har inte kunnat/kommer hinna lira mina matcher. Jätteledsen att det var tvunget att bli såhär... :/