Permalänk
Medlem

Vilken färg är det på upplysningen? Ser blått ut på vissa bilder och vitt på andra.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

skulle vilja säga att mitt lyser vitt. ofärgat kanske man kan säga.

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan köpa reservdelar till detta? Tangenterna har börjat lossna...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Nån som vet var man kan köpa reservdelar till detta? Tangenterna har börjat lossna...

Kontakta Logitech annars kanske? De brukar vara rätt snälla med att helt enkelt ge ut ett nytt tangentbord.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Kontakta Logitech annars kanske? De brukar vara rätt snälla med att helt enkelt ge ut ett nytt tangentbord.

Jag kollade lite snabbt på deras hemsida och såg att de tydligen tillhandahåller reservdelar såsom tangenter. Det stod att man kunde beställa via epost eller genom att ringa dem men jag hittar ingen epostadess att skicka till? Klicka jag på epost kommer jag till en sida med telefonnummer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Jag kollade lite snabbt på deras hemsida och såg att de tydligen tillhandahåller reservdelar såsom tangenter. Det stod att man kunde beställa via epost eller genom att ringa dem men jag hittar ingen epostadess att skicka till? Klicka jag på epost kommer jag till en sida med telefonnummer...

Gå in på Logitech.se sedan Support - Garantiinformation - Ask a Question då öppnas en formulär du kan fylla i.. skriv på engelska helst

Permalänk
Medlem

Hmm jag gjorde som du sa. Frågade efter tangenter, då ville de ha bilder, de fick bilder på mitt tangentbord och nu vill de tydligen skicka ett helt nytt tangentbord istället för några tangenter som jag bad om...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja de är väll inget att klaga på Om inte annat kan ju ja få de söndriga!

Permalänk
Medlem

Någon av er somhar problem med att mellanslag barafungerar när man trycker hårt på den och precis på mitten?
Kan trycket hur hårt som helst ute i kanterna utan att det händer nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Någon av er somhar problem med att mellanslag barafungerar när man trycker hårt på den och precis på mitten?
Kan trycket hur hårt som helst ute i kanterna utan att det händer nått.

Nope, mitt fungerar prima skinka. Ta loss tangenten och kolla under så inget är fel bara då?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Nope, mitt fungerar prima skinka. Ta loss tangenten och kolla under så inget är fel bara då?

Har skaffat ett Illuminated tangentbord och jag är i överlag mycket nöjd med den.
Mellanslagstangenten fungerar i dess hela längd och den är dessutom tystare än ett par DiNovos som jag testat för ett tag sedan. Mellanslagstangenten på de två dinovos jag testat var verkligen högljudda och plastiga och rent ut sagt hemska. Har läst att Illuminateds mellanslagstangent är väldigt högljudd så jag är glad att jag fick ett bra ex.

Några saker jag stör mig på:

-Några knappar är betydligt ljudligare än resterande knappar. T ex Tab, stora Shift och "e".
Jag vågar inte ta loss knapparna och kolla - min lilla erfarenhet av "saxtangentknappar" är att de är skitsvåra att pilla dit igen.

- Ljuset är inte jämnt belyst.

- Phantom key blocking ; den klarar inte vissa kombinationer som billigare Logitech klarade galant.

Hur är era Illuminated? Är alla tangenter lika tysta?

Permalänk
Medlem

Jag har sett att det inte går så jätte bra för Illuminated i THE QUICK.... men är det någon som märkt något när man spelar?

Till ex något tydligt och vanligt som strafe, shift och något mer inte funkar?
Man vill ju inte byta ner sig precis!

Permalänk
Medlem

Finns det knappar för musik, byta låt, höja och pausa mm.?
Funkar det bra att spela med? Jag är ingen "HARD CORE GAMER", men spelar ganska mycket.

Vad tycker ni om den?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koopos
Finns det knappar för musik, byta låt, höja och pausa mm.?
Funkar det bra att spela med? Jag är ingen "HARD CORE GAMER", men spelar ganska mycket.

Vad tycker ni om den?

FN + F10-12 är för låtebyte/play
Finns volymknappar ovanför numpaden.

Underbart tangentbord, verkligen. Spelar en del men har aldrig upplevt att det låst sig eller liknande. Rekommenderas

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Har köpt det nu och tycker hittills så är det underbart.
Har ett litet problem: Om jag lyssnar på spotify samtidigt som jag gör något annat och pausar låten med FN+F11 så stängs ljudet från spotify av men låten fortsätter att spela.
Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem

Länge sen jag hade illuminated, men måste fråga.
Är tbordet "tyst" när man skriver?

Vad vid apples mini tbord, och det är redigt tyst
Och nu har jag ett ultra flat, och det brötar otroligt mycket.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koopos:

Har köpt det nu och tycker hittills så är det underbart.
Har ett litet problem: Om jag lyssnar på spotify samtidigt som jag gör något annat och pausar låten med FN+F11 så stängs ljudet från spotify av men låten fortsätter att spela.
Någon som kan hjälpa mig?

har ett liknande problem. pausar spotify med pausknappen(F11), helt random efter ett tag så börjar den spela musiken igen, även att jag inte ens sitter vid datorn! Har ett annat störande problem också, som är relaterat till spotify, ibland så får den för sig att inte känna av mina mediaknappar, kanske sitter och spelar och vill byta låt, eller pausa, men den registrerar det inte, kan även vara att jag bara är på desktopen. först när spotify är markerat så fattar den att jag byter låt. körde med mitt logitech g15 fram tills för några dagar sen och hade aldrig detta problemet då =/ Kör dual screen med spotify på andra skämen, så är därför den kanske känner sig förvirrad över om kommandona till programmet kanske, men som sagt, g15 hade aldrig det problemet.

Om det är nån som har någe förslag/tips på något man skulle kunna göra åt det så säg gärna till

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

har ett liknande problem. pausar spotify med pausknappen(F11), helt random efter ett tag så börjar den spela musiken igen, även att jag inte ens sitter vid datorn! Har ett annat störande problem också, som är relaterat till spotify, ibland så får den för sig att inte känna av mina mediaknappar, kanske sitter och spelar och vill byta låt, eller pausa, men den registrerar det inte, kan även vara att jag bara är på desktopen. först när spotify är markerat så fattar den att jag byter låt. körde med mitt logitech g15 fram tills för några dagar sen och hade aldrig detta problemet då =/ Kör dual screen med spotify på andra skämen, så är därför den kanske känner sig förvirrad över om kommandona till programmet kanske, men som sagt, g15 hade aldrig det problemet.

Om det är nån som har någe förslag/tips på något man skulle kunna göra åt det så säg gärna till

har ni rätt drivrutiner? för mig funkar det prima. Spotify, itunes, VLC funkar som det ska med FN-knapparna

Permalänk
Medlem

jopp, avinstallerade efter jag tog bort g15, installerade på nytt när jag installerade illuminated, ser även att den heter illuminated inne på inställningarna och har tom. ändrat lite inställningar för F1, F2 osv.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Köpte detta tangentbord idag, och är fett nöjd. Riktigt skönt och snyggt..

Har dock en fråga bara, hur kan man lägga till annan email client. Vill den öppnar yahoo och inte gmail....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Haft det nu ca 6mån och funkar prima fortfarande. Testade att installera programvaran men då fick den fnatt och körde ALLT (media knapparna) via Itunes eller WMP. Kan man fixa någon nyare version för att kunna styra spotify?

Kanon bräda! 8.5/10

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Som en semi-casual gamer kan jag definitivt inte rekommendera detta tangentbord! Fick hem mitt ex i går och blev helt kär vid första anblick, allting verkade så perfekt med det... tills jag skulle börja spela Bad Company 2. Tydligen har detta t-bord stora Anti-Ghosting-problem. Jag kan t ex. inte sprinta och hoppa i BC2 for att W+Shift+Space inte funkar, vilket är katastrof i mitt fall.

Kör jag Lazy Dog-testet så blir resultatet: UICK BRO FOX JUS OVR LAZ DOG

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Har ett annat störande problem också, som är relaterat till spotify, ibland så får den för sig att inte känna av mina mediaknappar, kanske sitter och spelar och vill byta låt, eller pausa, men den registrerar det inte, kan även vara att jag bara är på desktopen. först när spotify är markerat så fattar den att jag byter låt.

Jag har samma problem men det uppkommer väldigt sällan. Jag har dock samma problem på jobbet där jag har ett annat tangentbord så jag är inte säker på att det beror på detta tangentbord.

Har fått för mig att något annat program "snor åt sig" Play/Pause-eventet (knapptryckningen) men som inte gör någonting med det.

Permalänk
Medlem

Skaffa detta tangentbord för några månader sen, och visst det är grymt snyggt och funkar rätt bra och ok att skriva med, men spela nja inget att rekomendera, samt tangenterna och dess mekanism är väldigt knepig, vek och tunn plast och mellanslagstangenten reagerar dåligt om man trycker långt ut på den.

Hade önskat detta tangentbord hade haft mer stabilare konstruktion och något mer slittålig precisa stadigare tangenter.

För några dagar sen så höll jag på med o pilla med mellanslagstangenten och antagligen råka jag komma åt nån underlig kombination av nedtryckningar så bakspace blev 6, deleteknappen v, g blev -g och d = -d och några till

Det hela sluta med mig rejält irriterad och med några raska handgrep ett tangetbord som såg mer ut som en fotboll :), och blev mitt sista skräptangentbord från logitech, microsoft m.f
Nu kör jag mitt reserv keytronic och kommer beställa ett filco med mekaniska tangenter alternativt om jag vill ha bakgrundsbelysning ett Razer BlackWidow Ultimate, som kommer om 1-2 månader

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Köpte Illuminati utan att läsa mycket om det, kollade kommentarer på Prisjakt typ bara.

Ett stort problem som jag har märkt är att när jag spelar fps spel så går man ju framåt med W och använder Shift till att springa eller smyga, så när jag håller inne W och Shift samtidigt så funkar inte Space vilket gör att man inte kan hoppa.. Läste lite i tråden och såg att det var vissa kombinationer som inte fungerade, men nu undrar jag om det är likadant för alla?

Sjukt dåligt tangentbord om det inte fungerar riktigt till en av de mest populära spel typerna =/

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Undra om du inte har fått ett dåligt ex då, kan sjäv göra den knappcombon utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Ber som mycket om ursäkt för att jag bumpar en gammal tråd, men känns vettigare än att skapa en ny.
Köpte detta tangentbord idag. Hur bra som helst, känns härligt i fingrarna, stilrent... tills jag började spela och upptäckte samma sak som många här verkar ha upplevt, problemet med SHIFT+W+SPACE. För oss som spelar mycket är detta inte skoj och tangentbordet går inte att använda i detta avseende.

Nu till min fråga. Förutom Nischi här ovan, är det fler som INTE upplever detta problem? Tänkte mer om det är något som den här modellen har som funktion, dvs, att det är omöjligt att hitta ett exemplar som ej har detta "fel". Komiskt att alla andra modeller klarar detta, även dom för 99 kronor.

Permalänk
Medlem

Ni som äger detta tagentbord och inte får W+Shift+Space att fungera, har ni avaktiverat "Tröga tagenter" ? Spelar mycket och är sugen på detta t-bord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emil SWE:

Ni som äger detta tagentbord och inte får W+Shift+Space att fungera, har ni avaktiverat "Tröga tagenter" ? Spelar mycket och är sugen på detta t-bord

För mig fungerar W+Shift+Space utan några problem. Har spelat CoD2/4 på hög nivå och inte märkt av att några knappar låsts sig, men det kan lika gärna bero på att jag har lite udda binds.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tillägga att jag har haft ett illuminate tangentbord där w-shift-space ej fungerade. Så det verkar som att man ska ha tur om man vill ha ett fungerande.