Ett "probem" me LOTRO

Permalänk
Medlem

Ett "probem" me LOTRO

Hej, min bror verkar få mycket, mycket bättre grafik i LOTRO. Han sitter på en GTX9500 och jag sitter med en GTX460 1GB OC.

Jag har allt på ultra, samma har han men ändå ser mappen(in-game) och grafiken bättre ut!

Hjälp?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Inaktiv

Vad är GTX9500? o_O

EDIT: Kom på att du kanske menar 9500 GT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Hej, min bror verkar få mycket, mycket bättre grafik i LOTRO. Han sitter på en GTX9500 och jag sitter med en GTX460 1GB OC.

Jag har allt på ultra, samma har han men ändå ser mappen(in-game) och grafiken bättre ut!

Hjälp?

Vore bra om man fick specs på båda datorerna, annars kan det inte bli mycket hjälp tyvärr. Vad har du för dator mot han förutom grafikkort, operativsystem, skärm, upplösning, inställningar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Min:
Windows Vista
MSI 790GX-G65
AMD Phenom 555 B.E(unlockad till quadcore)
Gigabyte GTX460 1GB OC

Hans:
Windows XP
Nvidia GT9500
Intel Core2Duo E8400
P5Q, något?

Jag har allt på ultra-high och jag tror att han också har det, är dock osäker!

Jag har 1920x1080 och han har något mycket litet.

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Inaktiv

Enda jag kan tänka mig är att han pixlar sitter tätare och därför ser det bättre ut...annars konstigt ^^

Permalänk
Medlem

Mm.

Hans map är också mycket mer detaljerad. En helt konstig sak, kan det vara DX11? Jag har den på, kan det ha något med saken att göra?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceY!:

Mm.

Hans map är också mycket mer detaljerad. En helt konstig sak, kan det vara DX11? Jag har den på, kan det ha något med saken att göra?

Ram och hårddisk gör skillnad, också upplösning osv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16