Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Letar efter en film som jag såg för sjukt länge sen. Kommer inte ihåg så mycket dock.

Jag kommer ihåg att den utspelar sig i USA. Det är en familj, förmodligen ner mot texas eller liknande, det förekommer sydstatsflaggor i filmen. De jagas av polis (?) och deras son har cancer, han dör även senare i filmen ute i något skjul.

Permalänk
Medlem

Fan har försökt leta upp låten i flera dagar men misslyckas.

Spelas i bakgrunden på MakaPrime vs FoCuS - GSL Round of 64 ca 3min 45s in i videon. Kan inte uppfatta nåt mer än "rise up" men att googla på det är som att köra rullstol utan hjul.

NVM. Powerman 5000 - Do Your Thing

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Mer info verkar finnas på youtubevideon:
YouTube - Giant Stinson Beach Bubbles (Canon 550D)
I beskrivningen står det: "music by incompetech.com"

... och enligt en av kommentarerna är det klassisk musik av Bach:

Citat:

the music is not Ave Maria; it is the first prelude (C Major BWV 846) from Book One of Bach's Preludes and Fugues.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Mer info verkar finnas på youtubevideon:
YouTube - Giant Stinson Beach Bubbles (Canon 550D)
I beskrivningen står det: "music by incompetech.com"

... och enligt en av kommentarerna är det klassisk musik av Bach:

Du är bäst i hela världen!!!

TACK

Permalänk

Western?

jag söker alltså en tv-serie som gick för runt 20 år sedan, en western serie som utspelar sig i Australien på 17-1800 talet. Man får följa två cowboy killar de är egentligen den enda beskrivningen som jag har. Serien var inte mer än 6 avsnitt.

Någon som har en aning om vilken serie?

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag jagar efter en film, kanske 20 år gammal, där 3 relativt unga personer hyr ut ett rum till en man som sedan dör. I rummet hittar de en väska med pengar som de börjar bråka om. Har för mig att de har ihjäl varandra tillslut.

Någon som känner igen det?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerberos:

Hej

Jag jagar efter en film, kanske 20 år gammal, där 3 relativt unga personer hyr ut ett rum till en man som sedan dör. I rummet hittar de en väska med pengar som de börjar bråka om. Har för mig att de har ihjäl varandra tillslut.

Någon som känner igen det?

Låter som Shallow Grave (1994)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yupa:

Snyggt fångat

... undrar om jag inte sett slutet på den? Det ringde en liten klocka på Kerberos beskrivning, men kunde inte komma på den.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yupa:

JA! Tackar!

Jag var 90% säker på att Ewan McGregor var med i den, men jag kunde inte säga varför.

Tusen tack!

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Tjee alla glada sweclockare!

Jag har tänkt på den här serien under ett längre tag nu men kommer inte på vad den heter :/ Det handlar om ngn snubbe som håller på att dö i canser, han är kemi lärare på en skola och för att tjäna en sista slant innan han dör så letar han upp en gammal elev som håller på med chrystal meth. Och försöker sälja via han.

Har för mig att serien gick på 6an för något år men kommer inte på vad den heter, tacksam för svar MVH noRib

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

noRib, det måste vara Breaking Bad.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

JA så heter den ju, tack så grymt mkt! gåt och funderat över serien i veckor nu tacktacktack

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

Söker en låt som spelades på Bandit rock

Låten spelades på bandit rock förra veckan på en måndag(kan varit på en tisdag)klockan 10-2
Låten innehåller bara gitarr och en kille som sjunger, kan tyvärr inte texten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Söker en låt som spelades på Bandit rock

Låten spelades på bandit rock förra veckan på en måndag(kan varit på en tisdag)klockan 10-2
Låten innehåller bara gitarr och en kille som sjunger, kan tyvärr inte texten

Kan det vara Moto Boy - Beat heart eller nått?

Är iaf bara han med sin gitarr

Permalänk
Skrivet av UnDead:

Kan det vara Moto Boy - Beat heart eller nått?

Är iaf bara han med sin gitarr

Tyvärr inte

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av UnDead:

Kan det vara Moto Boy - Beat heart eller nått?

Är iaf bara han med sin gitarr

Haha , hittade den rise against - hero of war , vafan har ju hört den många gånger men den var grymt bra när jag hörde den i måndags :s

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jag söker en film som handlar om ett bankrån där rånarna tar över banken och klär ut gisslan till rånare vid flykten. Har jag inte fel för mig så gömmer de bytet i banken. Tror inte filmen är mer än max 5 år gammal.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Madonion735:

Jag söker en film som handlar om ett bankrån där rånarna tar över banken och klär ut gisslan till rånare vid flykten. Har jag inte fel för mig så gömmer de bytet i banken. Tror inte filmen är mer än max 5 år gammal.

Tack på förhand!

Inside Man

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Inside Man

//Martin

Det var den jag sökte. Tack!

Permalänk

Okej nu kommer en sann utmaning, den som klarar dessa får en guldmedalj!

Det är två låtar jag söker.

Låt nr. 1

Den ena är en gammal rocklåt, kanske från 80-talet inte riktigt säker.

Har för mig att den börjar i lite långsamt tempo så sjunger några killar:

Come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon,
come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon

Sen går det snabbare och snabbare typ, sen sjunger dom något annat också som jag inte kommer ihåg :S

Låt nr. 2

Också en gammal låt, kanske 80-talet här också

Har för mig att jag har hört den från typ GTA Vice City radio kanaler, men är inte säker. Lite disco-genre typ.

Det är en man som sjunger nåt i stil med:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla

Hoppas någon kan komma på vilka låtar jag söker, har letat länge efter dessa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Okej nu kommer en sann utmaning, den som klarar dessa får en guldmedalj!

Hmm... Låt nr 2 borde gå att detektiva fram:
låtlistan finns tex här:
Grand Theft Auto: Vice City soundtrack - Wikipedia, the free encyclopedia
Är det en Discolåt borde det vara från Fever kanalen.
Den matchar inte din beskrivning klockrent, men kan det vara The Whispers - "And the Beat Goes On"?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hmm... Låt nr 2 borde gå att detektiva fram:
låtlistan finns tex här:
Grand Theft Auto: Vice City soundtrack - Wikipedia, the free encyclopedia
Är det en Discolåt borde det vara från Fever kanalen.
Den matchar inte din beskrivning klockrent, men kan det vara The Whispers - "And the Beat Goes On"?

Hmmm... Lyssnade igenom alla låtar från fever-kanalen, ingen var tyvärr rätt låt

Men är som sagt inte säker på om jag har hört låten i GTA, men kanske :S

Permalänk

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla låter som någon techno låt eller något tror jag har en som går ungefär så i bilen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla låter som någon techno låt eller något tror jag har en som går ungefär så i bilen.

Haha, jo det finns säkert nån techno låt som går så Fast tyvärr inte den jag söker >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Okej nu kommer en sann utmaning, den som klarar dessa får en guldmedalj!

Det är två låtar jag söker.

Låt nr. 1

Den ena är en gammal rocklåt, kanske från 80-talet inte riktigt säker.

Har för mig att den börjar i lite långsamt tempo så sjunger några killar:

Come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon,
come on come on, come on come on, come on come on, come oooooooooooooooooooooooooooooooooon

Sen går det snabbare och snabbare typ, sen sjunger dom något annat också som jag inte kommer ihåg :S

Låt nr. 2

Också en gammal låt, kanske 80-talet här också

Har för mig att jag har hört den från typ GTA Vice City radio kanaler, men är inte säker. Lite disco-genre typ.

Det är en man som sjunger nåt i stil med:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel the heat, bla bla bla bla bla bla bla

Hoppas någon kan komma på vilka låtar jag söker, har letat länge efter dessa!

Första jag kom att tänka på var YouTube - Robbie Williams - Let Me Entertain You
Inte dead on på beskrivningen men come on come on är med iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Lundhlundh:

Någon som vet vilken låt det är från 0:00 till 1:18 i det här Youtubeklippet?

YouTube - Evolution 2004 DVD (Trailer)

Hittade till slut.

YouTube - Inuyasha OST 1 - Kagome and Inuyasha

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Första jag kom att tänka på var YouTube - Robbie Williams - Let Me Entertain You
Inte dead on på beskrivningen men come on come on är med iaf

Tyvärr inte den, den jag söker är lite äldre och så är det flera som sjunger :/

Permalänk
Medlem

Vad är det för låt i introt till Biggest Loser Sverige? Yes, you heard me. Har försökt googla texten men sökresultatet var.. inkonklusivt..

Permalänk
Skrivet av zAjben:

Vad är det för låt i introt till Biggest Loser Sverige? Yes, you heard me. Har försökt googla texten men sökresultatet var.. inkonklusivt..

Andreas Johnson - Solace ?

YouTube - ANDREAS JOHNSON "Solace" (Theme "Biggest Loser Sweden")