Permalänk
Skrivet av lolitus5:

ja även om jag är emot AMD men det är ju din bräda ^^. Ja får se vad du hittar på kommer följas

Att inhandla Intel bräda och CPU är inte aktuellt för tillfället. FÅr se hur det ser ut när de släpper nya plattformarna.

Då jag har XF stöd så kan jag ju utnyttja det om jag ändå ska byta upp mig i grafikkortsväg tänkte jag da

Skrivet av astrob0y:

Väldigt fint

Tack

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Såg fan nice ut me durkplåten

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Skrivet av evoxer:

Såg fan nice ut me durkplåten

Tack!
Gillar den jag å
Ser lite "hårdare" ut eller vad man ska säga.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Sjukt nice sleeve och bygge, gillar ditt bygge starkt ! Kommer det fler överraskningar ? eller räcker det såhär ?

//
Pjära

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Skrivet av Pjära:

Sjukt nice sleeve och bygge, gillar ditt bygge starkt ! Kommer det fler överraskningar ? eller räcker det såhär ?

//
Pjära

tack
Det kommer mera!
Fönstermod.
Nytt grafikkort som ska lackas vitt.
mm.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk

Prototyp-plåt klar.

Har kapat och pillat lite i mediaburken idag, sidoplåten gick inte på från början.

Såhär ser slutprodukten ut.

Var ju tvungen att signera mitt arbete! Min första gravyr på en låda, yay

Ska nog börja lite smått på sidoplåten till Nuclear Winter ikväll om allt går vägen.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

ser bra ut så långt xD. och jag förstår inte varför en del itne tycker o mdet med durkplåten det ska se kompakt och matrialrikt ut en tom låda är som ett tomt fågelbo xD

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

ser bra ut så långt xD. och jag förstår inte varför en del itne tycker o mdet med durkplåten det ska se kompakt och matrialrikt ut en tom låda är som ett tomt fågelbo xD

Jo men visst är det så, saken var väl det att de känns som att det saknas nåt vid stora plåten där
Får se hur det löser sig, visserligen kommer inte den delen synas med sidan på sen.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Har kapat och pillat lite i mediaburken idag, sidoplåten gick inte på från början.
Såhär ser slutprodukten ut.

Coolt experiment (och riktigt smart att prova sig fram på en annan lådan vid sidan av innan man sätter tänderna i bamseprojektet!)

... en grej jag stör mig på dock är att durkplåten har olika vinkel i de tre delarna av symbolen. En liten grej, men irriterar skiten ur mig om jag ska vara helt ärlig
(jag hade nog kört samma plåt med samma vinkel bakom alla, eller sett till att vinkeln liksom stråla ut från center av hålet)

Hur är det med gravyr på vitlackat förresten? Nån som sett några exempel på det och vet hur snyggt det blir?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Coolt experiment (och riktigt smart att prova sig fram på en annan lådan vid sidan av innan man sätter tänderna i bamseprojektet!)

... en grej jag stör mig på dock är att durkplåten har olika vinkel i de tre delarna av symbolen. En liten grej, men irriterar skiten ur mig om jag ska vara helt ärlig
(jag hade nog kört samma plåt med samma vinkel bakom alla, eller sett till att vinkeln liksom stråla ut från center av hålet)

Hur är det med gravyr på vitlackat förresten? Nån som sett några exempel på det och vet hur snyggt det blir?

Hehe, jag vet att det blev så. stör mig på det jag å. Med det var precis så att durkplåten räckte till
Var tvungen att ta den biten på en annan ledd för att få ut den. Ville liksom inte köpa en till 600x400 plåt för 250kr för en bit på 1x1dm
Inte till ett "test objekt" i varje fall ^^

Har ingen aning hur gravyr på vitt blir. känns som att det inte kommer synas så värst bra iaf. Då plåten är ljus. Blir nog ingen gravyr på vita lådan för min del.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Skrivet av Blackgoat:

Har ingen aning hur gravyr på vitt blir. känns som att det inte kommer synas så värst bra iaf. Då plåten är ljus. Blir nog ingen gravyr på vita lådan för min del.
//BG

Jag skulle inte säga att du ska ge upp med tanken.
Det hela beror lite på hur du kommer lackera grejerna. Glansigt vitt skulle nog ta bort en del av lystern från gravyren men den skulle definitivt synas (vitt är vitt, silver är silver) Eftersom metallen har en well... metallisk utseende.

Det skulle självklart bli mer effekt med mattvitt

//Cuda

Permalänk
Skrivet av cuda99:

Jag skulle inte säga att du ska ge upp med tanken.
Det hela beror lite på hur du kommer lackera grejerna. Glansigt vitt skulle nog ta bort en del av lystern från gravyren men den skulle definitivt synas (vitt är vitt, silver är silver) Eftersom metallen har en well... metallisk utseende.

Det skulle självklart bli mer effekt med mattvitt

//Cuda

Metallen har märkligt nog en metallisk färg, de har du rätt i !
Tanken med min mod var att jag inte skulle behöva lacka om lådan, då den redan ser bra ut

Tejpar jag hela lådan samt undersidan på sticksågen borde det gå utan skador!
I hope anyway...

Lacka nån gammal låda mattvit å ge sig på en enklare gravyr nån gång kanske
Skulle vara kul att testa iaf.
Måste säga att dina gravyrer, Cuda, är skitsnygga
Mer sånt!

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul när man snubblar på sånna här trådar Riktigt snyggt!
Haft planer själv på att lacka om min H50, hur gick du till väga?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tack.

Måste nog testa nångång själv också. Tror nog det blir att inhandla en vit r3:a för att testa (bättre när det är puderfärg och inte nåt man sprejar på från biltema. färgen flagar för lätt annars.

Ska bli kul att se hur det går med projektets fortsättning

Permalänk
Medlem

Oj, detta projekt har man inte kollat in på länge, men skummade igenom tråden från de jag hade läst, orkade inte läsa allting förutom dina uppdateringar och måste säga att FAN vad nice det blir!
Durkplåten gjorde verkligen sitt, något ovanligt
Sleevkombon är också underbar
5/5 toasters!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av KKay:

Alltid lika kul när man snubblar på sånna här trådar Riktigt snyggt!
Haft planer själv på att lacka om min H50, hur gick du till väga?

Tack
Lätt som en plätt, maskerade allt som inte skulle lackas, underarbetade (fint sandpapper och T-röd) Sprayade på vit färg och sen klarlack
Man kan skruva av kåpan från pumpen, men jag ville inte pilla på det med risk för att förstöra nåt ^^
Tejp och tidningspapper funkar bra.

Skrivet av cuda99:

Tack.

Måste nog testa nångång själv också. Tror nog det blir att inhandla en vit r3:a för att testa (bättre när det är puderfärg och inte nåt man sprejar på från biltema. färgen flagar för lätt annars.

Ska bli kul att se hur det går med projektets fortsättning

Ser fram emot att se vad du hittar på då!
Ja det är nog säkerligen lättare på nåt fabrikslackat
Märkte att det flingade rätt bra bara när jag graverade namnet på svarta sidoplåten nu idag

Skrivet av xion_drifter:

Oj, detta projekt har man inte kollat in på länge, men skummade igenom tråden från de jag hade läst, orkade inte läsa allting förutom dina uppdateringar och måste säga att FAN vad nice det blir!
Durkplåten gjorde verkligen sitt, något ovanligt
Sleevkombon är också underbar
5/5 toasters!

Tack
Jo det blir en del idéer och annat som bollas.
Det var nog inte sista gången jag leker med durkplåt kan jag tro. Gillar det. Var inga problem att lacka det heller

Vid eventuell upgrade av nätagg blir det nog ett AX 750/850 (fläktlöst under 20% belastning, ljudlöst är aldrig fel) som är helsvart när det kommer till kablage.
Det blir nog ingen sleeve på de skulle jag tro, men den dagen den ångesten

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

har du kommit på vad du ska ha på sidan än?

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

har du kommit på vad du ska ha på sidan än?

FEAR MY MAD PAINT SKILLZ!

Runt fönster med gravering på baksidan, det röda symboliserar graveringen

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

BILD

//BG

Ska du ha lysdioder i kanten som lyser upp gravyren? Kan bli rätt snyggt, om det inte blir snyggt så är det ju bara att ta bort dem

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Ska du ha lysdioder i kanten som lyser upp gravyren? Kan bli rätt snyggt, om det inte blir snyggt så är det ju bara att ta bort dem

Det som är tanken. ligger vita dioder på posten
2 i fronten och 6 runt skivan. Typ
OM det nu ser bra ut da vill säga.

--------------
Fick precis hem 4Gb extra minne en WD Green 1TB samt en Corsair Force F60 SSD
Ska börja pilla med det nu. Sitter på LAN så det blir inge mer gjort på lådan på ett par dagar.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Tack
Lätt som en plätt, maskerade allt som inte skulle lackas, underarbetade (fint sandpapper och T-röd) Sprayade på vit färg och sen klarlack
Man kan skruva av kåpan från pumpen, men jag ville inte pilla på det med risk för att förstöra nåt ^^
Tejp och tidningspapper funkar bra.

//BG

Okej, tack för svar!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Fick precis hem 4Gb extra minne en WD Green 1TB samt en Corsair Force F60 SSD
Ska börja pilla med det nu. Sitter på LAN så det blir inge mer gjort på lådan på ett par dagar.

//BG

Nice, berätta gärna hur SSDn presterade sen i förhållande till en HDD, sitter i tankegångarna att köpa en F60 själv och det skadar ju inte att få ett omdöme om just denna SSDn även om den ska vara bland de bättre :).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Nice, berätta gärna hur SSDn presterade sen i förhållande till en HDD, sitter i tankegångarna att köpa en F60 själv och det skadar ju inte att få ett omdöme om just denna SSDn även om den ska vara bland de bättre :).

Har suttit och pillat lite med diskarna å inställningarna under dagen. Märkte att många har problem med att få diskarna att prestera bra från början. Fick till skaplig hastighet på den iaf.

Jämfört med min WD 500gb Black så är den en bra bit snabbare. (Har inga siffror på det men vad jag märker )
Allt är klart att använda direkt när skrivbordet kommer fram, det tog ett par sekunder med hårddisken.

Så ja, nog är det skillnad alltid

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

FAN vad jag är sugen på att modda ;). Har ett Fractal design R2 (svart). Ska sätta in ett fönster + VITA LED, samt ta bort HDD buren+sleeva alla kabblar vita kan detta vara något). En fråga till Blackgoat och andra som moddat i Fractal design chassin.

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

FAN vad jag är sugen på att modda ;). Har ett Fractal design R2 (svart). Ska sätta in ett fönster + VITA LED, samt ta bort HDD buren+sleeva alla kabblar vita kan detta vara något). En fråga till Blackgoat och andra som moddat i Fractal design chassin.

Det låter som att det kan bli bra det
Jag gillar vitt faktiskt (who could have guessed?). Stilrent.

Fick ett brev från Cooling Stuff idag med lite fläktgaller, dioder och kantlist
Hemkommen från LAN så nu ska det börjas på fönstret.

Satte in en vit diod vid startknappen nu. (Bytte ju till blå en snabbis)

Mörk bild, men det syntes inte så bra med lampan tänd

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Hedersmedlem

Oj vad chassit ser rött ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Oj vad chassit ser rött ut.

Riktigt vidrig bild måste jag säga ja

Men nu var det startknappen som var grejen
Har demonterat lådan lite i väntan på moddning.

Införskaffade SSD och en till HDD så de ska sleevas lite mer SATA kablar också.

Hade en fundering på om man skulle tatt bort HDD buren och löst hårddiskarna på annat vis.
Får vrida och vända lite på det

Nu blire att skissa på sidoplåten och lite Jäger

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackgoat:

http://img405.imageshack.us/img405/9418/fnster.jpg

//BG

Haha typ sådär hade brorsan på sin dator för typ 5 år sen Kul att se att det finns på andras datorer

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Haha typ sådär hade brorsan på sin dator för typ 5 år sen Kul att se att det finns på andras datorer

Finns å finns, det kommer iaf

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

hur fan bytar du LED lampan som lyser när man startar datan???