Permalänk
Skrivet av lolitus5:

hur fan bytar du LED lampan som lyser när man startar datan???

Lossar alla kablar som kommer från frontpanelen, alltså ta bort dem från moderkortet.
Ryck loss fronten, ett litet grepp under nederkanten.

Sen är det bara att pressa ur knappen och plexidelen runtom.
Bort med leden å dit med nya
I vita lådan lyser leden igenom plasten så det e bäst att tejpa insidan så blir resultatet relativt bra.

// BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

hur bokade du durkplåten? lite nyfiken för du fick en riktigt bra böjning på plåten

Permalänk
Skrivet av pokelia:

hur bokade du durkplåten? lite nyfiken för du fick en riktigt bra böjning på plåten

Tvingade fast plåten mellan 2 plankor på kanten av arbetsbänken.
Sen böjde jag så långt det gick med handkraft och bankade resten med gummiklubba
Blev rätt nöjd med böjen jag å

--------------

Håller på att såga lite i sidan nu.
Kommer kanske bilder ikväll..

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Har nu kapat och pillat lite med sidoplåten.
Har kapat till Plexiglaset så att det passar på baksidan.

Har börjat bli lite fundersam angående gravyren på glaset. Det känns inte som att det kommer se så bra ut som jag tänkt från början.... =/
Kanske får lov att göra en mindre som är centrerad på plexiskivan.
Tänkte ju först använda kanten på fönstret som yttersidor.

Här kommer lite bilder på hur det ser ut just nu.

Har även satt kantlist på durkplåtarna. Tyckte att det förhöjde de hela lite.
De rosaröda SATA kablarna ska sleevas nån dag här, kopplade ju in SSD och en till hårddisk under LANet häromdan.

Lackade en av "modu-vent panelerna" vit.

Funderade på om jag skulle ha sågat upp en annan panel för att montera fläkten på den. Just nu är det ju ett hål runtom fläkten då hålet i taket är gjort för 140mm fläktar. Lär ju testa iaf !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Galet nice och stilrent! ^^

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Vad runt det blev.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Gilla inte den runda kapningen och den kantlisten ju bara ful :/

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på en tecknad ubåt med det fönstret?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

tycker du har gjort ett riktigt bra jobb här! har fått en massa ideer till mitt egna bygge

även om jag inte är ett stort fan av hålet i chassit så gjorde du ett jävla bra jobb där med. blev runt och fint

Permalänk

Va hände med den ursprungliga idén till fönster?

Kantlisten ser förjävlig ut, PM:a adress så skickar jag ett par meter riktigt kantlist

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av xion_drifter:

Galet nice och stilrent! ^^

Skrivet av pokelia:

tycker du har gjort ett riktigt bra jobb här! har fått en massa ideer till mitt egna bygge

även om jag inte är ett stort fan av hålet i chassit så gjorde du ett jävla bra jobb där med. blev runt och fint

Tack

Skrivet av sack:

Vad runt det blev.

Captain obvious is obvious!
Hur ska detta tolkas?

Skrivet av tannee:

Gilla inte den runda kapningen och den kantlisten ju bara ful :/

Gillar du inte kapningen i sig eller inte idén med runt hål?

Skrivet av scoorch:

Bara jag som tänker på en tecknad ubåt med det fönstret?

Hmmm. inte direkt...

Skrivet av Sennebring:

Va hände med den ursprungliga idén till fönster?
Kantlisten ser förjävlig ut, PM:a adress så skickar jag ett par meter riktigt kantlist

Den ursprungliga idén fungerade bra på medialådans sida, men inte på denna, då fläktgallret sitter så pass högt upp på sidan, jag kunde inte göra "vingarna" i symbolen så pass stora att de skulle täcka hela gallret. Ville inte lacka om hela sidan heller så spackling skulle inte heller funka. Därför blev det såhär. Det Verkade bra till en början men har mina tvivel just nu jag å >.< Får se om jag kanske kapar upp ett "kantigt" hål istället.

Jag kan dock inte ha så pass mycket större hål än vad det är just nu då H50'n med fläktar på bygger en bra bit ut, och sidan med plexiglas på insidan blir tjockare än original.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare

Jag skulle inte ha ett runt hål, så ska du tolka mitt meddelande. Men det är du som bestämmer och är du nöjd så är det bra. Det är annorlunda i den bemärkelsen att jag inte sett runda hål sedan de gamla lågbudget chassina som fanns för några år sedan. Helt kantigt skulle jag inte köra på heller. Men något som visar insidan lite mer är nog att föredra skulle jag tro.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag skulle inte ha ett runt hål, så ska du tolka mitt meddelande. Men det är du som bestämmer och är du nöjd så är det bra. Det är annorlunda i den bemärkelsen att jag inte sett runda hål sedan de gamla lågbudget chassina som fanns för några år sedan. Helt kantigt skulle jag inte köra på heller. Men något som visar insidan lite mer är nog att föredra skulle jag tro.

Hmmm, skrev ett inlägg häromdan men det verkar inte kommit fram.....
Aja,

Jag förstår.
Problemet är att jag inte är riktigt nöjd.
Håller med där att det lär synas lite mer. Problemet är att jag inte kan ha det så stort heller, då sidan måste gå att få på och ta av utan att plexit tar i. Har en fundering på att spara halva cirkeln om jag säger så.
Typ [_) eller (_] ... Hur idiotiskt verkar det på en skala?
Sen är det nog bara kantigt som får plats. [_]
Hmmmm.
Får rita lite på det
Lär skaffa ny plexiskiva å, då jag redan kapat till en rund en

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Stort tack till Sennebring som skickade ett par meter riktig kantlist.
Kantlisten till bilplåt passar ju inge vidare i ett vitt bygge
Funkar bra på svara sidan till mediaburken dock.

Har fortfarande inte kommit fram till vad som blir bäst angående formen på hålet.
Är som sagt inte helt nöjd med ett helrunt.

Förslag uppskattas, ni ser ju hur det ser ut just nu på bilden ovan, jag har ju inte så mycket mer att gå på.
Har idag införskaffat en 400x500x3 mm plexiskiva så den täcker vilken form som helst.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Den här tycker jag var snygg

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Den här tycker jag var snygg

Jo jag med, därför jag hade den som plan från början

Problemet var ju att det inte går att genomföra på R3 lådan på samma sätt.
Fläktgallret sitter för högt upp och är för stort för att det ska gå att täcka med den symbolen.
Därför jag tänkte köra på runt hål och sen gravera in symbolen i plexiglaset istället.

Jag har visserligen inte skrotat den idén till 100% än.
Vill ha en bättre plan klar innan jag kapar nå mer

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Var köpte du den stora plexiglasskivan?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Var köpte du den stora plexiglasskivan?

Hos den lokala glasmästaren
50kr.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Hos den lokala glasmästaren
50kr.

//BG

50kr o.o? Trodde plexiglas kostade typ 1000kr m^2

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

50kr o.o? Trodde plexiglas kostade typ 1000kr m^2

Haha, har ingen aning om priset på plexiglas faktiskt.
Men det hjälper ju om man känner personen i fråga sen en lång tid tillbaks

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Miniupdate.

Tänkte ge det runda hålet en sista chans, när jag ändå kapat upp det i sidan och har plexiglas för ändamålet färdigskuret.

Har skissat upp symbolen och tejpat skiten som lite extra skydd mot repor.
Symbolen är inte helt symmetrisk nej, planerat så
Imageshack gillar inte mina bilder då den vägrar rotera dem :S
Luta huvet åt höger så ser ni hur den ska se ut....

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Tycker du ska testa det där, kommer kanske bli snyggt ändå.

Du förlorar väl ändå inget på det? Förutom lite tid då

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Oj oj de kommer ju bli snyggt. varför har jag missat denna tråden?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Tycker du ska testa det där, kommer kanske bli snyggt ändå.

Du förlorar väl ändå inget på det? Förutom lite tid då

Skrivet av Mike.a:

Oj oj de kommer ju bli snyggt. varför har jag missat denna tråden?

Testat och lappat ihop sidan igen.
Det ska i dioder runt plexit också, men jag måste först lösa strömförsörjningen, då jag inte har några molex kvar sen jag strippade agget.
Det straffar sig att vara lat när man sleevar >.<
Men men.
5v ska nog gå å skarva ihop nånstans.

Här kommer iaf nån bild på hur det ser ut just nu.

Här ser ni även min lilla "projektlogga" eller va man ska kalla det ^^
Den snickrades ihop under gårdagen iaf.

Där har vi den som bidrar med mysbelysningen på skrivbordet!

Råkade impulsköpa ett XFX Radeon HD 5850 BE på komplett idag å.....
Vet inte om det var värt det, men iaf, bättre än mitt GTX 260.
Får se om jag ångrar mig å kränger iväg 5850't till en polare istället.

Det kommer hursom skära sig som tusan i min låda ^^

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

får man köpa chassit för 500spänn?

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Testat och lappat ihop sidan igen.
Det ska i dioder runt plexit också, men jag måste först lösa strömförsörjningen, då jag inte har några molex kvar sen jag strippade agget.
Det straffar sig att vara lat när man sleevar >.<
Men men.
5v ska nog gå å skarva ihop nånstans.

Här kommer iaf nån bild på hur det ser ut just nu.
http://img840.imageshack.us/img840/2580/1007805.jpg

http://img36.imageshack.us/img36/4218/1007809c.jpg

Här ser ni även min lilla "projektlogga" eller va man ska kalla det ^^
Den snickrades ihop under gårdagen iaf.
http://img828.imageshack.us/img828/3817/1007815b.jpg

Där har vi den som bidrar med mysbelysningen på skrivbordet!

Råkade impulsköpa ett XFX Radeon HD 5850 BE på komplett idag å.....
Vet inte om det var värt det, men iaf, bättre än mitt GTX 260.
Får se om jag ångrar mig å kränger iväg 5850't till en polare istället.

Det kommer hursom skära sig som tusan i min låda ^^

//BG

Blev mycket snyggare än vad jag trodde, men känns som om man vill se mer av de fina komponenterna ^^

Snygg projektlogga också, funderar på att göra en själv

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av dasdasd:

får man köpa chassit för 500spänn?

Haha, you wish!

Skrivet av A Sandberg:

Blev mycket snyggare än vad jag trodde, men känns som om man vill se mer av de fina komponenterna ^^

Snygg projektlogga också, funderar på att göra en själv

Tack
Jo, men då funkar inte ett runt fönster tyvärr. Tappar ju lite av symbolen om det inte e runt
Man skulle sett ännu mindre om jag kört med ursprungs idén. Saken e ju den att man lär kunna få av och på sidan utan problem å. Det märkte jag den hårda vägen på mediaburkens sidoplåt. Slutade med att jag kapade ur nästan 2 cm i bakplåten för att kunna få på sidan alls. Så man är ju lite begränsad.

Tro jag behåller det såhär ett tag å känner efter.
FD släpper ju en fönstermoddad sidoplåt nu i oktober om jag inte såg fel.
Ska se hur den ser ut först. Man kan ju alltid ha 2 sidor ^^

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Tycker det är helt ok och ha sådär annars, men tror du inte det blir coolt om du stoppar dioder i fönstret som lyser upp symbolen?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Tycker det är helt ok och ha sådär annars, men tror du inte det blir coolt om du stoppar dioder i fönstret som lyser upp symbolen?

För att citera mig själv 3 inlägg upp

Citat:

Det ska i dioder runt plexit också, men jag måste först lösa strömförsörjningen, då jag inte har några molex kvar sen jag strippade agget.

^^

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

För att citera mig själv 3 inlägg upp

^^

//BG

Haha ojdå, det missade jag

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES