Permalänk

12/24 klart!
Ska fixa klart resten imorgon efter jobbet.

Tog en liten paus och fixade i ordning H50'n.
Dammsög bort färgen på slangarna Så bra satt den...
Sleevade pump kabeln vit också. Så nu ser den nästan skaplig ut
För mörkt för bilder just nu, det kanske kommer nån imorgon om jag testmonterar allt i lådan.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Fått chassit än?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Fått chassit än?

Nej
Fick leveransbekräftelse men det har tydligen inte ens skickats från Inet enligt Kollisökningen.
Blir väl tisdag då.......
Nu blev jag besviken...

Får väl trösta mig med lite sleeving och en Zlatopramen såhär en fredagkväll!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Nej
Fick leveransbekräftelse men det har tydligen inte ens skickats från Inet enligt Kollisökningen.
Blir väl tisdag då.......
Nu blev jag besviken...

Får väl trösta mig med lite sleeving och en Zlatopramen såhär en fredagkväll!

//BG

Tråkigt :/
Lycka till med sleevingen

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Tråkigt :/
Lycka till med sleevingen

Visst e de så.
Men tack.
Är klar med 24an nu å

Är nästan helt säker på att allt INTE får plats i nätagget. Om jag inte typ sätter fläkten utanpå lådan
Är på tok för tajt som det ser ut just nu.
Kapa upp större hål, ja. Men det får nog inte plats mellan kretsarna å fläkten iaf.
Nån som har nå tips?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Är klar med 24an nu å

//BG

Bilder tack!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Nej
Fick leveransbekräftelse men det har tydligen inte ens skickats från Inet enligt Kollisökningen.
Blir väl tisdag då.......
Nu blev jag besviken...

Får väl trösta mig med lite sleeving och en Zlatopramen såhär en fredagkväll!

//BG

Jag har fått mitt. Sjukt najs måste jag säga! Har bara packat upp det, så ska kika närmare på det imorgon när jag är mindre bakfull.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

Bilder tack!

Kommer imårn efter jobbet skulle jag tro.
Gillar dagsljus bättre än lampor

Skrivet av Arginj:

Jag har fått mitt. Sjukt najs måste jag säga! Har bara packat upp det, så ska kika närmare på det imorgon när jag är mindre bakfull.

Hehe, låter fint
Tur att nån får sina grejer iaf!

//BG-

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Är nästan helt säker på att allt INTE får plats i nätagget. Om jag inte typ sätter fläkten utanpå lådan
Är på tok för tajt som det ser ut just nu.
Kapa upp större hål, ja. Men det får nog inte plats mellan kretsarna å fläkten iaf.
Nån som har nå tips?
//BG

Kan du leda runt kablarna lite åt olika håll för att fördela dem mer jämnt i agget? Kanske kan ta upp ett hål till i andra änden av samma kortsida och dra några kablar den vägen? (om du förstår vad jag menar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skriver för att hitta tillbaka... Snyggt jobbat btw!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Skrivet av SvinVild:

Skriver för att hitta tillbaka... Snyggt jobbat btw!

Tack

Skrivet av Roger W:

Kan du leda runt kablarna lite åt olika håll för att fördela dem mer jämnt i agget? Kanske kan ta upp ett hål till i andra änden av samma kortsida och dra några kablar den vägen? (om du förstår vad jag menar)

Förstår vad du menar. Problemet är att ovanför kylflänsarna så är det ca 27mm frigång. Och där ska fläkten på 25mm in
Så det är liksom liiiite tajt som du kan förstå
Eventuellt om jag får fixa nån snygg "muff" runt kablarna ut ur lådan och kapa sleeven precis innanför plåtkanten, för att få plats i lådan.
Ska kika lite mer på det ikväll.
Ska se om jag kan fixa nån vettig bild på agget som det ser ut nu.
Redigerar med bild.

EDIT: Bilder

24 pin. Kommer nog se bra ut i det stora hela iaf

Alla kablar sleevade! (kanske en till sata power senare)

Så mycket plats är det Kan nog lösa det iaf. Fläkten sitter inte hela vägen mot kortsidan där kablarna är lödda. Hoppas att det får plats iaf ^^

Lite kaxigt sådär att tro att de där får plats

Funderade på att byta ut denna mot en Enermax Cluster
Men får se var det slutar.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Såhär blev det till slut iaf
Det kommer bli en vitlackad durkplåt över nätagget som även kommer gå utanför och täcka "kabelgenomföringen"

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Varför har du inte buntbanden innuti nätagget?
Annars var det snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Varför har du inte buntbanden innuti nätagget?
Annars var det snyggt

Tack!

Det är så enkelt att det inte får plats
Det går säkerligen att få till snyggare och bättre, men i mitt fall så blev det lite väl tajt på insidan, fick lov att applicera våld för att ens få ihop lådan.
Fixar nog till det när allt är på plats
Man lär ju börja nånstans, nybörjare som man är

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Finally! It's in my possession!
Efter många om och men så kom lådan fram till mitt utlämningsställe!

Ingen kapning idag men skruvas ska de göras!

Kommer bilder ikväll antagligen

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Kommer bilder ikväll antagligen

Snålt

Jag orkar inte vänta så länge, släng iaf upp 1 bild

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Snålt

Jag orkar inte vänta så länge, släng iaf upp 1 bild

En tom låda är inte mycket att titta på, men du bad om det!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

En tom låda är inte mycket att titta på, men du bad om det!
BILD

//BG

Kabeldragningen är iaf helt osynlig!

EDIT: SHIT! Du har tom gömt moderkortet!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Kabeldragningen är iaf helt osynlig!

EDIT: SHIT! Du har tom gömt moderkortet!

Nejnej, har gömt allt bakom moderkortsplåten ser du väl ?!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

En tom låda är inte mycket att titta på, men du bad om det!
http://a.imageshack.us/img839/791/1007726.jpg

//BG

Har bara sett en bild på det vita tidigare
Riktigt snyggt var det, hade du problem att ta av sidoplåten eller problem med något annas? Har hört att det är väldigt många småsaker som inte är så bra i R3an

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Har bara sett en bild på det vita tidigare
Riktigt snyggt var det, hade du problem att ta av sidoplåten eller problem med något annas? Har hört att det är väldigt många småsaker som inte är så bra i R3an

Läs min minirecension av chassit på inet. Jag är sådär nöjd. :/

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Jag har ljugit för er !
Det blir inge bilder ikväll!

Men iaf. Den lever då!
Ska finjustera kabeldragningen och koppla in fläktkontrollern korrekt. (den hänger utanpå just nu då den inte ville fungera först)

Angående tidigare gnäll på lådan så stämmer vissa saker. Sidoplåtarna må sitta rätt bra, men jag hade inte några direkta problem att få av dem Å andra sidan är jag van vid mitt gamla chassi där sidoplåten var sned Man ska inte försöka dra i den små handtagen bak på plåten, tryck med handflatan framme vid hårddiskburen typ. Lossnar relativt lätt då

Silikon muffarna i kabelgenomföringen lossnar lätt, ja. Men de har sån passform så de glider tillbaka jättelätt (Gummi-muffarna i R2 gick knappt att få tillbaka)

Fläktfilteret i botten tog nätet i fläkten med nån maska, satte dit möbeltassar i hörnen så var det lugnt.
Plåten i taket upplevs som lite svajig, men å andra sidan, vad blir inte svajigt när det är perforerat till 30% av ytan?

Mina planer på en helvit front har jag skrotat då den vita färgen på plasten verkligen är knallvit, och mina färger inte är det. monterade dit den silvriga fronten på DVD'n och kör med fläktkontrollern som den är ( med borttagna rattar och inskjuten 2mm) Ser inte helt mobbat ut. Å så har vi ju luckan framför

Mer kommer imårn efter jobbet.
Ska upp vid 5 så det var allt för idag!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Mina planer på en helvit front har jag skrotat då den vita färgen på plasten verkligen är knallvit, och mina färger inte är det. monterade dit den silvriga fronten på DVD'n och kör med fläktkontrollern som den är ( med borttagna rattar och inskjuten 2mm)

Eller svart då? (som nämnts )

Fast visst, lite alu/silver lär ju funka det med.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Det rör på sig!

Här kommer, som jag lovade igår, bilder!
Det finns alltid nåt att pilla på men just nu ser den ut som följer

Helhetsbild.

Kabeldragning på baksidan, det såg bättre ut från början tills jag insåg att det inte skulle få plats bakom plåten, så det fick bli lite mer utspritt.

H50'n med svarta slangar igen. 24pin ATX.

Radiatorn med en Enermax Cluster.

Grafikkortet.

Inge regn så i gräset igen!

Ett par kablar på fläkten får man stå ut med.
Det blir ju en plåt för agget som även täcker delar av kablarna.

Fronten bakom luckan! Fläktkontrollern lätt strippad och inskjuten.

Frontfläktar.

Up and running Nightshot!

Hur jag tycker man lättast får bort sidoplåtarna (Min mor klarar inte av en digitalkamera så ni får stå ut med bilden )

Bäst av allt. Den fungerar också!
Var lite nervös då det var första gången jag ens öppnar ett nätagg!

Allt för denna gång!

EDIT: Mer bilder!
//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Niiiice

Frågan är om det inte blir snyggare/enhetligare om du skjuter in även DVD-spelaren så båda har samma djup? (och jag röstar fortfarande för svart, om du kan få samma yta på båda )

H50:n är det nästan så att två blåa eller en vit och en blå slang nog egentligen hade passat temat bäst med tanke på sleevningen, men svart funkar bra!

Den där osleevade delen av kontakten man ser nere vid nätagget måste ju nästan gömmas undan på något vis Ska bli kul att se när du får till plåten där!

Riktigt trevlig helhet måste jag säga.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det blir riktigt.... vitt de här Neh men de blir ruskigt bra x)

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Måla DVD:n? Och fixa lite vitt på H50 slangarna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Måla DVD:n? Och fixa lite vitt på H50 slangarna?

Tror han gjorde det innan, slangarna på H50 är näst intill omöjliga att få färgen att fastna på, och dvd:n var inte alls lika vit som chassit

Permalänk
Skrivet av pokelia:

Tack

Skrivet av Roger W:

Niiiice

Frågan är om det inte blir snyggare/enhetligare om du skjuter in även DVD-spelaren så båda har samma djup? (och jag röstar fortfarande för svart, om du kan få samma yta på båda )

H50:n är det nästan så att två blåa eller en vit och en blå slang nog egentligen hade passat temat bäst med tanke på sleevningen, men svart funkar bra!

Den där osleevade delen av kontakten man ser nere vid nätagget måste ju nästan gömmas undan på något vis Ska bli kul att se när du får till plåten där!

Riktigt trevlig helhet måste jag säga.

Skrivet av Skarhed:

Måla DVD:n? Och fixa lite vitt på H50 slangarna?

Skrivet av Quba:

Tror han gjorde det innan, slangarna på H50 är näst intill omöjliga att få färgen att fastna på, och dvd:n var inte alls lika vit som chassit

Funderade på att skjuta in DvD'n ja. Det är helt olika ytor på spelarn och kontrollen, kan bli svårt att få det att se riktigt enhetligt ut =/ Det är om jag slipar ner båda helt och lackar svart. Får se hur jag gör

Problemet med H50'n är ju att det är ett slutet system så att ta bort slangarna kommer ju inte på fråga för min del
Testade ju att lacka dem vita, men som Quba säger så är det omöjligt att få färgen att stanna kvar då ytan här högblank och att slangarna flexar. Färgen spricker och trillar av. Snyggare med svart isf
Vit eltejp är ju alternativet.... Men där har gränsen gått för min del

Den osleevade SATA ström slingan ska gömmas under plåten ja
Har inte hunnit titta på det än.

Ska ev lacka "chassit" på DVD', beroende på hur det ser ut när plåten kommit på plats

Skrivet av flIpz0R:

Det blir riktigt.... vitt de här Neh men de blir ruskigt bra x)

Me like whitey whitey! Tack

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |