Integrera XP patchar och uppgraderingar med nLITE, men vilka?

Permalänk
Medlem

Integrera XP patchar och uppgraderingar med nLITE, men vilka?

Hej
Jag har en oemskiva med XP Home och SP3. Nu tänkte jag göra en ny installationsskiva med nLITE.
Men hur vet jag vad jag skall ta ned för fixar och uppgraderingar och vad som finns på skivan så det inte blir dubbelt? Kan man ladda ner dessa på ett ordnat sätt från Microsoft i en snygg lista datumordnat?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Security Bulletin Search Products Technologies KB Articles Service Packs

Där kan du välja WindowsXP SP3 så visar den alla patchar efter SP3.

Kryssa i denna också => Show only bulletins that contain updates that have not been replaced by a more recent update.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Korgan:

Security Bulletin Search Products Technologies KB Articles Service Packs

Där kan du välja WindowsXP SP3 så visar den alla patchar efter SP3.

Kryssa i denna också => Show only bulletins that contain updates that have not been replaced by a more recent update.

Den var intressant:)

Man kan ha lite problem med att integrera andra uppdateringar t.ex WMP och IE8 och annat skoj men man får pilla lite extra bara..

Permalänk
Medlem

Tack snälla ni, jag testar och återkommer! Nu när hösten och vintern ramlar över oss finns tid

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo det känns så iaf hehe..

Hm tror jag faktiskt får lösa mitt med engelskt xp och svenskt språkpaket, inte så svårt menmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av evertwes:

Tack snälla ni, jag testar och återkommer! Nu när hösten och vintern ramlar över oss finns tid

Jag visste vad jag pratade om, det tar hela hösten, det är 126 uppdateringar......... och vad jag ser skall dom laddas ner en och en......

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av evertwes:

Jag visste vad jag pratade om, det tar hela hösten, det är 126 uppdateringar......... och vad jag ser skall dom laddas ner en och en......

Japp det ska du.

Eller så lånar du en engelsk cd, gör oemskiva (om inte redan), laddar ner onepiece updatepack, ryanvm integrator och gör det på det lite lättare sättet och sen använder språkpaket;)