Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ceogar:

Om jag ska vara helt ärlig så blev jag bara riktigt trött på krånglet och beställde direkt utan att kolla och chansade bara lite

*skratt* Tack för den! Min tilltro är rubbad!

Fast ibland så är det "gött" att bara strunta i konsekvenserna och välja ett alternativ & köra på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*skratt* Tack för den! Min tilltro är rubbad!

Fast ibland så är det "gött" att bara strunta i konsekvenserna och välja ett alternativ & köra på.

Japp och denna gången lönade det sig! Det mesta flyter bättre, även i del spel där jag har lite mindre fps så känns det som jag har mer fps då alting flyter på lätt och smidigit. Enda jag har att klaga på är att jag hitils inte hittat liknande profilerna som finns i ATI, dvs byta mellan Eyefinity läge och extended läge, tar lite längre tid jämfört med ATI's lösningar.

Skönt att äntligen kunna köra DVI på alla mina skärmar också

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Nå vilka är era favorite Single Player spel som fungerar bra i Eyefinity då?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Nå vilka är era favorite Single Player spel som fungerar bra i Eyefinity då?

SP-delen av BFBC2 tyckte iallafall jag var trevlig i Eyefinity.

Själv har jag mest kört simulatorspel och liknande med min setup, men blir Dragon Age igen i vinter har jag tänkt.

Permalänk

Sitter och kollar på skärmar nu och funderar lite.

har kollat på Dell´s U2211H (Dell UltraSharp U2211H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar) men enligt en recension jag läste så blir det rätt mycket "tinting" när man ser skärmen lite snett och är mörkt i rummet. jag sitter oftast i mörker så är lite orolig över hur pass sant detta är.

Bör jag satsa på TN eller IPS panel? Spelar nästan bara (kollar på serier också men är inget jag stör mig på fast jag sitter på TN panel just nu). Kommer IPS långsammare reaktionstid att störa mig?
Spelen jag spelar är rätt så varierande. WoW, Trackmania och League of Legends är dom jag spelar mest för tillfället.

Om ni kan komma med förslag på skärmar så hade det varit bra är bara en liten fattig student så några 3000kr skärmar har jag tyvärr inte råd med Ju billigare desto bättre

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Moderator
Moderator

Med ett 5850 och en prisbudget på under 3000 sek per skärm så blir det 22" max (inga 1920x1080 imho) och TN panel. Ska se vad vi kan hitta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

aa 22" hade jag tänkt mig också
Kollade lite på Benq skärmarna men läste också att dom hade en riktigt dålig policy när det gäller döda pixlar så vet inte om jag vågar beställa 3 st sånna. Vill ju inte ha äckliga döda pixlar överallt och inte kunna byta ut skärmen
Angående 1920x1080 så menar du att mitt grafikkort inte kommer klara av det så bra eller pga av priset?

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lan:

Med ett 5850 och en prisbudget på under 3000 sek per skärm så blir det 22" max (inga 1920x1080 imho) och TN panel. Ska se vad vi kan hitta.

Fast det finns ju billigare IPS-skärmar med iofs, jag skulle vilja föreslå Dell's Ultrasharp 2209WA: Dell UltraSharp 2209WA - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

Fördelar är ju IPS, och en bra fot. Möjlighet till porträttläge samt bra betraktningsvinklar kan ju vara en fördel iofs. Men visst går det komma undan billigare om behov finnes. Klarar man sig med TN finns det ju pengar att spara (och lägga på ett fetare grafikkort =D ).

Skulle också föreslå 1680x1050, är rätt tight med tre 1920x1200's på ett HD5850.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Fast det finns ju billigare IPS-skärmar med iofs, jag skulle vilja föreslå Dell's Ultrasharp 2209WA: Dell UltraSharp 2209WA - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

Fördelar är ju IPS, och en bra fot. Möjlighet till porträttläge samt bra betraktningsvinklar kan ju vara en fördel iofs. Men visst går det komma undan billigare om behov finnes. Klarar man sig med TN finns det ju pengar att spara (och lägga på ett fetare grafikkort =D ).

Skulle också föreslå 1680x1050, är rätt tight med tre 1920x1200's på ett HD5850.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag klarar mig med TN då jag inte är någon perfektionist när det gäller färgåtergivning. sitter som sagt på en TN panel för tillfället och är mer än nöjd med den

Man kanske ska kolla på 1920x1080 skärmar endån och se om jag kan få tag på ett till 5850 begagnat och köra crossfire. Klarar jag mig på ett corsair 650W nätagg då?

Men ge gärna förslag på båda 1680x1050 och 1920x1080 skärmar med TN-panel. Får ta och bestämma mig om de där med crossfire

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Hittade precis på dustinhome att dom har Dell U2211H väldigt billigt (kampanj pris)
DELL U2211H ULTRASHARP 21,5" WIDE TFT BLACK - IPS-skärm med Full-HD! - Specifikationer

Skulle det kunna vara något bra till att spela med? Ser i en recension här att 2209an är en hel del snabbare. så bör jag satsa på 2209an endån? (Dell U2211H Review)

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

3x Benq 2222HDL beställda + 1 adapter Ett till 5850 kommer även beställas och CPUn ska klockas äntligen fått tummarna ur röven o beställt

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Moderator
Moderator

gratz

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fått hem mina skärmar nu, DELL 2209wa.
När jag försöker dra igång eyefinity så får jag detta som resultat: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/asdzxxasdfg.png
Någon som vet varför? Den tredje skärmen kör jag med Sapphires DVI - DP adapter. Jag får ingen bild på den skärmen. Men datorn hittar skärmen och 640x480 blir maxupplösning.
Någon som har någon lösning?

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk

Hoppar väl in i den här tråden jag med då.

Jag har nyligen införskaffat mig en eyefinity setup bestående av ett Radeon 5870 samt 3st Dell 2311h!

Kan flika in att 2311:n tintar rätt friskt om man har en kolsvart bild och mörkt i rummet, men att det inte är något man märker av vid vanligt spelande/användande. Jag upplever inputen som mycket snabb och har inga som helst problem att lira fps-spel på den/dom. Färgåtergivningen är mycket bra! Kommer aldrig kunna gå tillbaks till TN panel igen :/

2311h har även displayport dvs inget behov av någon adapter. Den tunna ramen är juh även den en bonus när man kör eyefinity.

Spel som jag har spelat med fullt stöd för eyefinity:

Alla spel med sourcemotorn (L4D 1 och 2, halflife2, portal osv)
Dirt 2
Dead Space
BFBC2
Assassins Creed 2
Mafia 2
Metro 2033
Stalker C.O.P
GTA IV
Alien Vs Predator

Har dock inte fått COD MW2 att funka på ett tillfredsställande sätt (extremt utsträckt bild). Har testat allt jag kan komma över i form av patchar, fixes och Widescreenfixer. Det löser sig nog så småningom.

Hade problem med att musen kunde bugga ur på mittenskärmen men det var nog några gamla drivisar som låg och spökade för det löste sig när jag formaterade om datorn och installerade senaste catalyst.

MVH

Henke

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av typ:

Fått hem mina skärmar nu, DELL 2209wa.
När jag försöker dra igång eyefinity så får jag detta som resultat: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/asdzxxasdfg.png
Någon som vet varför? Den tredje skärmen kör jag med Sapphires DVI - DP adapter. Jag får ingen bild på den skärmen. Men datorn hittar skärmen och 640x480 blir maxupplösning.
Någon som har någon lösning?

Märkligt.

Beskriv steg för steg hur du gått tillväga med Eyefinity uppsättningen?

Om du deaktiverar allt, får du en normal skärm med den DVI adaptern på den trejde skärmen? alltså, tre ggr en skärm och visar samma sak på samma storlek?

Om du kör bara den skärmen, kan du få fram högre upplösning?

Får se vad du får fram av ovan. Lycka till.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Märkligt.

Beskriv steg för steg hur du gått tillväga med Eyefinity uppsättningen?

Om du deaktiverar allt, får du en normal skärm med den DVI adaptern på den trejde skärmen? alltså, tre ggr en skärm och visar samma sak på samma storlek?

Om du kör bara den skärmen, kan du få fram högre upplösning?

Får se vad du får fram av ovan. Lycka till.

Grejen är att jag inte kan få någon bild överhuvud taget på DP-adapters skärmen. Även fast datorn känner att det finns en skärm i DPn så får jag ingen bild...
Så just nu kör jag med tvåskärmar gruppade, den tredje är ingen bild. Sen om jag kör den skärmen med DP som primär så blir DVI skärmarna nersatta till 640 upplösningen, men fortfarande ingen bild på DP-skärmen om du förstår.

Tack sam för hjälp
MVH Johan

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

Sökte på detta men hittade inget svar som passade in.. så frågar här istället.

Är det någon som vet ifall denna setup fungerar - och isåfall hur?
2xHD5850 i Crossfire med 3st skärmar i Eyefinity (1 DisplayPort - 2 DVI) + 1 skärm separat. Vilken port använder man då till den separata skärmen, ska det vara Display Port?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Sökte på detta men hittade inget svar som passade in.. så frågar här istället.

Är det någon som vet ifall denna setup fungerar - och isåfall hur?
2xHD5850 i Crossfire med 3st skärmar i Eyefinity (1 DisplayPort - 2 DVI) + 1 skärm separat. Vilken port använder man då till den separata skärmen, ska det vara Display Port?

om någon hade varit snäll o svarat på detta så hade det varit najs saknar att ha en skärm dedikerad till webläsare, msn etc. och fick ju tag på ett 5850 till i 1337 dealen så det borde komma på tisdag eller något

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Juggernawt:

Sökte på detta men hittade inget svar som passade in.. så frågar här istället.

Är det någon som vet ifall denna setup fungerar - och isåfall hur?
2xHD5850 i Crossfire med 3st skärmar i Eyefinity (1 DisplayPort - 2 DVI) + 1 skärm separat. Vilken port använder man då till den separata skärmen, ska det vara Display Port?

Skrivet av snoogiloo:

om någon hade varit snäll o svarat på detta så hade det varit najs saknar att ha en skärm dedikerad till webläsare, msn etc. och fick ju tag på ett 5850 till i 1337 dealen så det borde komma på tisdag eller något

Mjah, det där är inget jag testat. I CCC kan man ställa in lite olika grejer, klona skärmar med mera och förstås aktivera Eyefinity läget.

Du kommer inte att kunna köra Eyefinity läget samtidigt som du kör en extra skärm (alltså försöka köra eyefinity på tre skärmar men ha en utanför extra så att säga). Orsaken till att det inte går är att grafikkorten tolkar om signalen och skickar den till skärmarna som om det vore en skärm. Att lägga på en till tror jag inte går i drivrutinen. Men när vill ni ha en skärm uppe till annat samtidigt som ni sitter och spelar? Att köra fyra skärmar i eyefinity läge går däremot bra skulle jag tro med två kort.

Däremot kanske du kan köra alla fyra skärmar samtidigt, arbeta med windowsfönster osv. Det kan gå men jag lovar inget. Kan inte testa då jag kör ett kort.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av typ:

Grejen är att jag inte kan få någon bild överhuvud taget på DP-adapters skärmen. Även fast datorn känner att det finns en skärm i DPn så får jag ingen bild...
Så just nu kör jag med tvåskärmar gruppade, den tredje är ingen bild. Sen om jag kör den skärmen med DP som primär så blir DVI skärmarna nersatta till 640 upplösningen, men fortfarande ingen bild på DP-skärmen om du förstår.

Tack sam för hjälp
MVH Johan

Det där är helskumt, har tänkt lite på det men det låter som ett hårdvaru problem.

Antar att du provat skifta DP adaptern till de andra skärmarna? Om problemet kvarstod så kan du ju utesluta skärmarna som problem. Då är det antingen adaptern, DP porten på kortet eller mjukvaran.

hur ren är datorn vad det gäller gamla drivrutiner? Kan vara värt att blåsa rent med en cleaner på drivrutinerna bara för att kolla.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det där är helskumt, har tänkt lite på det men det låter som ett hårdvaru problem.

Antar att du provat skifta DP adaptern till de andra skärmarna? Om problemet kvarstod så kan du ju utesluta skärmarna som problem. Då är det antingen adaptern, DP porten på kortet eller mjukvaran.

hur ren är datorn vad det gäller gamla drivrutiner? Kan vara värt att blåsa rent med en cleaner på drivrutinerna bara för att kolla.

Jupp alla skärmar fungerar med DVI.
Jag har rensat drivrutiner så det är inte det....
Kan DPn vara kortsluten? Men hur kan datorn hitta den isf?

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av typ:

Jupp alla skärmar fungerar med DVI.
Jag har rensat drivrutiner så det är inte det....
Kan DPn vara kortsluten? Men hur kan datorn hitta den isf?

Citat:

I have problems with the mini displayport adapter provided with the sapphire 5970.

I have connected up the DP cable to my DELL 2408WFP, connected the other end to the 5970 using the MiniDP adapter and all I get is 640x480!

I'm gonna try another cable tonight which hopefully will solve the problem.

Displayport -> DVI adapter for 5870? [Archive] - XtremeSystems Forums

Finns lite hänvisningar till exakt samma problem, googlar vidare..

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

WSGF forumen, sök " 640x480 "
Widescreen Gaming Forum • Search

Typ, läser du igenom den sökningen och trådarna, hojta om något känns igen? Det är dock blandade adapters men detta kan ju vara ett typfel oavsett DP-DVI eller DP-VGA...så lika bra att läsa allt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Mjah, det där är inget jag testat. I CCC kan man ställa in lite olika grejer, klona skärmar med mera och förstås aktivera Eyefinity läget.

Du kommer inte att kunna köra Eyefinity läget samtidigt som du kör en extra skärm (alltså försöka köra eyefinity på tre skärmar men ha en utanför extra så att säga). Orsaken till att det inte går är att grafikkorten tolkar om signalen och skickar den till skärmarna som om det vore en skärm. Att lägga på en till tror jag inte går i drivrutinen. Men när vill ni ha en skärm uppe till annat samtidigt som ni sitter och spelar? Att köra fyra skärmar i eyefinity läge går däremot bra skulle jag tro med två kort.

Däremot kanske du kan köra alla fyra skärmar samtidigt, arbeta med windowsfönster osv. Det kan gå men jag lovar inget. Kan inte testa då jag kör ett kort.

Jag sitter mycket på MSN, skype etc och sitter även och surfar på internet medans jag raidar på WoW.
så att ha en skärm dedikerad till detta är bara gudomligt då man fortfarande kan se vad som händer på spelet Hade jag bara kunnat köra WoW i windowed mode så hade det blivit lite lättare men skillnaden mellan Winwowed mode med Maximised och bara Winowed mode är extremt stor. sådär 45-50 FPS skillnad.

Plus att jag är van vid o ha en skärm bara till detta har kört med 2 skärmar i all oändlighet nu där jag spelat på ena skärmen och just surfat o annat trams på den andra

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snoogiloo:

Jag sitter mycket på MSN, skype etc och sitter även och surfar på internet medans jag raidar på WoW.
så att ha en skärm dedikerad till detta är bara gudomligt då man fortfarande kan se vad som händer på spelet Hade jag bara kunnat köra WoW i windowed mode så hade det blivit lite lättare men skillnaden mellan Winwowed mode med Maximised och bara Winowed mode är extremt stor. sådär 45-50 FPS skillnad.

Plus att jag är van vid o ha en skärm bara till detta har kört med 2 skärmar i all oändlighet nu där jag spelat på ena skärmen och just surfat o annat trams på den andra

Mja-ah du, tror inte det går med Eyefinity eftersom man skapar en grupp av skärmar som ska tolkas som 1. Tvivlar på att CCC fattar att det finns 1 till utanför men som sagt, jag har inte möjlighet att prova detta i praktiken.

Det där har jag en laptop eller min andra stationära dator till om jag måste. Största multisynket är när man ska vara admin då man har en dator ingame, en dator som övervakar de program man använder för kommunikation och server kontroll med mera. Ofta är det praktiskt att ha ett öga på forumen under en admin kväll också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Mja-ah du, tror inte det går med Eyefinity eftersom man skapar en grupp av skärmar som ska tolkas som 1. Tvivlar på att CCC fattar att det finns 1 till utanför men som sagt, jag har inte möjlighet att prova detta i praktiken.

Det där har jag en laptop eller min andra stationära dator till om jag måste. Största multisynket är när man ska vara admin då man har en dator ingame, en dator som övervakar de program man använder för kommunikation och server kontroll med mera. Ofta är det praktiskt att ha ett öga på forumen under en admin kväll också.

Hmm får ta o testa de på tisdag eller nått när jag får tag i mitt andra kort om inte annat så får jag försöka fixa så att jag kan se när folk skriver till mig på MSN fast jag är inne i spelet. just nu är det de som är det stora problemet då jag missar att folk skriver hela tiden

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Angående att ha Eyefinity och extended skall nog gå eftersom man kan ju välja om man skall använda 2 skärmar eller fler när man väljer Eyefinity.

Angående adaptrar så skall dem nya single link fungera utan problem eftersom jag har en sådan och funkar utmärkt på mina 3 benq skärmar som kör HDMI.

Hade som sagt Apple minidp till vga och fungerade utmärkt till 10.6 senare så fungerade det inte alls utan fick reconnecta dp skärmen om det skulle fungera efter reboot.

Har powercolor dp till dvi single link och sedan en vanlig kabel till hdmi.

Vad jag vet så skall man som maximum kunna använda 6 skärmar på vanliga versionen av Eyefinity grafikkorten genom att köra duallink till 2xsingle link på varje uttag problemet är att det är nog lite dyrt och kan bli krångel.

För att växla mellan Eyefinity och Extended är ganska lätt dock så får man aktivera extended mode två gånger eftersom oftast så är det fel ordning på skärmarna när man trycker för första gången. För att byta är det bara att göra profiler på ATI CCC och sedan binda dem till några knappar som kommer aktivera antingen Eyefinity eller Extended.

Just nu kör jag EVE - Online på högra skärmen fullscreen med hjälp av evemon screen relocator och sedan IRC på andra skärmen och msn firefox och annat trams på första skärmen till vänster. Mysigt mysigt och jag tror att jag alldrig kommer vänja mig till at köra bara en skärm igen någonsin.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har nyss kommit hem från ett kort-lan i helgen med en kompis. Narturligtivs så orkar jag inte släpa med alla skärmarna men usch vad det är tråkigt att spela på en skärm. Spelade nyss igenom singularity hemma och gjorde samma sak på lanet och det kändes hela tiden om att spela med skygglappar, tappade mycket mycket av känslan tyckte jag.
Gött att vara hemma hos mina 3 skärmar igen

Angående Nvidia Surround så måste jag säga att det flyter på mycket bättre än med Eyefinity. Vet ej vad det kan bero på men även om jag har lägre fps med dessa grafikkorten så "flyter" spelen bättre.

Saknar dock liknande Eyefinity profiler som ATI där man snabbt kan växla melllan extended och Surround.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag är ingen sport-spels fantast, men om jag måste välja så lirar jag helst fotboll.

Efter att ha sett några klipp med fifa över 3 skärmar blir jag sugen på att testa.

Det är så här fotboll ska spelas och även tittas på TV (om det vore möjligt). Man ser hela planen! Inget stretch.

kolla in dessa klipp

YouTube - FIFA 2011 EYEFINITY 5760x1080

YouTube - FIFA 11 Demo: Real Madrid vs Chelsea [Eyefinity]

YouTube - FIFA 11 Demo Preview in Eyefinity - Sulami

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

WSGF forumen, sök " 640x480 "
Widescreen Gaming Forum • Search

Typ, läser du igenom den sökningen och trådarna, hojta om något känns igen? Det är dock blandade adapters men detta kan ju vara ett typfel oavsett DP-DVI eller DP-VGA...så lika bra att läsa allt.

Har suttit och läst igenom inläggen på wscgf, problemen är liknande men jag får ingen bild överhuvudtaget på min dp-skärm. Men datorn hittar skärmen som okänd skärm... Så måste ju börja med att få bild på den. Blir galen!

Tack för hjälpen hittills!

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3