Permalänk

Fick min idag. Inga döda pixlar vad jag kan se.
En fråga till er som har den - kunde ni få in några drivrutiner från den medföljande skivan? Hittar ingenting om några drivrutiner?

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Skrivet av stay true:

Fick min idag. Inga döda pixlar vad jag kan se.
En fråga till er som har den - kunde ni få in några drivrutiner från den medföljande skivan? Hittar ingenting om några drivrutiner?

Drivrutiner till sin skärm har inte varit ett måste eller liknande på flera år. Har aldrig installerat drivrutiner till mina skärmar.

Permalänk
Skrivet av stay true:

Fick min idag. Inga döda pixlar vad jag kan se.
En fråga till er som har den - kunde ni få in några drivrutiner från den medföljande skivan? Hittar ingenting om några drivrutiner?

Finns inge drivrutiner på skivan

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver93:

Fick min skärm igår och den hade en död pixel plus att den lutade åt höger. Lutningen var enkel att fixa, men undrar hur det är med dells pixelgaranti och om "på plats garanti" gäller? Annars funkar den fint

På plats garanti på skärmar finns inte hos Dell, i de fall en skärm behöver repareras så byts den ut helt via UPS istället, oftast redan dagen efter den felanmäls

Pixelgarantin skiljer från skäm till skärm så det är lättast att ringa supporten och kolla, vissa skärmar har nolltollerans medan andra har som de flesta andra tillverkare där ett visst antal i nära formation krävs för att det ska räknas som en felaktig skärm

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk

Bra?

Hej alla U2310H-ägare!

Efter alla recensioner jag läst så kändes det som om jag inte hade något annat val än att beställa denna skrämen, och igår fick jag den.
Det är lite blb i nedre vänster hörn, men det verkar de flesta ha fått. Riktigt drygt dock!
Men nu till saken!
Nästan alla har skrivit: Shit, aldrig mer TN-panel!
Men, nu när jag kör den brevid min Samsung SyncMaster 940BW (19" 16:10 TN) så märker jag faktiskt inte så stor skillnad. Jag har testat att spela hd-film, visa häftiga bilder osv.
Det är mer som att skärmarna har olika inställningar, inte att någon av dom är bättre.
(Har ställt in den efter rekommendationer).

Så min fråga till er:
-Vad är det ni tycker är så bra med skärmen?
Jag kanske helt enkelt är så van vid TN-panel att jag inte kan uppskatta "riktiga" färger då det helt enkelt är en smaksak?
Och då den inte ska vara så bra på spel som TN med lagg-input osv. känns det ännu sämre.

Tacksam för er feedback kring detta !

Permalänk
Medlem

Har en fråga.
Kan man koppla in ps3/xbox 360 via Displayporten på ett billigt sätt eller kräver det snordyr adapter och skit?
Så dåligt av dell att inte ha hdmi ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimLundqvist:

Hej alla U2310H-ägare!

Efter alla recensioner jag läst så kändes det som om jag inte hade något annat val än att beställa denna skrämen, och igår fick jag den.
Det är lite blb i nedre vänster hörn, men det verkar de flesta ha fått. Riktigt drygt dock!
Men nu till saken!
Nästan alla har skrivit: Shit, aldrig mer TN-panel!
Men, nu när jag kör den brevid min Samsung SyncMaster 940BW (19" 16:10 TN) så märker jag faktiskt inte så stor skillnad. Jag har testat att spela hd-film, visa häftiga bilder osv.
Det är mer som att skärmarna har olika inställningar, inte att någon av dom är bättre.
(Har ställt in den efter rekommendationer).

Så min fråga till er:
-Vad är det ni tycker är så bra med skärmen?
Jag kanske helt enkelt är så van vid TN-panel att jag inte kan uppskatta "riktiga" färger då det helt enkelt är en smaksak?
Och då den inte ska vara så bra på spel som TN med lagg-input osv. känns det ännu sämre.

Tacksam för er feedback kring detta !

Input laget på den är ju lågt?

Har inte U23, men betraktningsvinklarna är väl en sak? Sen så tycker många att bra färger, det har LED-skärmar, där är de sjukt överdrivna, inte korrekta.

Vad som är bra med skärmen annars är väl kanske att den har höj och sänkbar, en funktion som de flesta nyare skärmar i den prisklassen tyvärr saknar. Kör du DVI till den förresten?

Permalänk
Medlem

Samma design som på min Dell U2711, riiiiktigt snygg IRL!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Input laget på den är ju lågt?

Har inte U23, men betraktningsvinklarna är väl en sak? Sen så tycker många att bra färger, det har LED-skärmar, där är de sjukt överdrivna, inte korrekta.

Vad som är bra med skärmen annars är väl kanske att den har höj och sänkbar, en funktion som de flesta nyare skärmar i den prisklassen tyvärr saknar. Kör du DVI till den förresten?

Betraktningsvinkeln spelar mig ärligt talat ingen roll alls eftersom jag alltid exakt framför skärmen.
Att jag valde denna för ca. 1000kr mer än liknande LCD/LED var för att den just skulle ge så otroliga färger, och de som skrivit detta var vanliga användare som mig själv. Därför förväntar man sig att det ska vara bättre, inte bara annorlunda :/ Men som jag skrev kanske jag inte vet vad "bättre" färger är?

Kör den via DVI, och skärmen jag jämför med på VGA...
Inte testat den i spel än, men folk skriver generellt att den inte hänger med lika bra som de de bättre LCD/LED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimLundqvist:

Betraktningsvinkeln spelar mig ärligt talat ingen roll alls eftersom jag alltid exakt framför skärmen.
Att jag valde denna för ca. 1000kr mer än liknande LCD/LED var för att den just skulle ge så otroliga färger, och de som skrivit detta var vanliga användare som mig själv. Därför förväntar man sig att det ska vara bättre, inte bara annorlunda :/ Men som jag skrev kanske jag inte vet vad "bättre" färger är?

Kör den via DVI, och skärmen jag jämför med på VGA...
Inte testat den i spel än, men folk skriver generellt att den inte hänger med lika bra som de de bättre LCD/LED.

Det blir fortfarande en vinkel till skärmens kanter. Jag har en TN-panel bredvid min andra skärm. Har jag en bild på TN-panelen sitter jag där glatt omedveten om hur illa det faktiskt ser ut tills jag drar över den till min andra skärm. Det blir skillnader i färger och klarhet. Jag sitter på Acers 120hzare och den är väl ganska medelmåttig.

Vilka de bra LCD/LED skulle vara vet jag inte då det finns löjligt få tester på dom.

Färgerna är ju bättre. De är inte överdrivna som på en LED, vilket många felaktigt tar för "bra" färger.

Permalänk

Okej, jo det stämmer ju iofs. med vinklarna.
Men du tycker även att den är skarpare alltså?
Hur funkar den med spel jämfört med din 120hz, eller din (eller ni andra som läser) generella i spel?

Bleedingen nere i höger hörn, är det oifrånkomligt, eller har jag haft otur? Verkar vara väldigt blandat, men finns det ni som inte har någon blb alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimLundqvist:

Okej, jo det stämmer ju iofs. med vinklarna.
Men du tycker även att den är skarpare alltså?
Hur funkar den med spel jämfört med din 120hz, eller din (eller ni andra som läser) generella i spel?

Bleedingen nere i höger hörn, är det oifrånkomligt, eller har jag haft otur? Verkar vara väldigt blandat, men finns det ni som inte har någon blb alls?

Jag sitter på en LG L245WP-BN rev2. Den är bättre än Acern ur alla tänkbara synsätt, förutom 120hz och flytet det medför.

Vid mycket bleeding kan du byta ut den, vissa har lyckats iaf.

Permalänk

Har bleeding i nedre vänstra hörnet, annars är det perfekt.
Men det är ju otroligt irriterande ändå! Men det borde väl gå att få en panel utan bleedning?

Jag ska gå och köpa en LED imorgon och sätta upp brevid för att jämföra, känner att det är enda sättet :/

Permalänk

Hur pass störande är bleedingen för er som har dessa 2 skärmar?

velar mellan dessa 4 - då alla kostar lika mycket - Dell U2211H, Dell U2311H, Dell 2209WA, LG W2220P

VAD SKA JAG KÖPA?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

Hur pass störande är bleedingen för er som har dessa 2 skärmar?

velar mellan dessa 4 - då alla kostar lika mycket - Dell U2211H, Dell U2311H, Dell 2209WA, LG W2220P

VAD SKA JAG KÖPA?

du ska köpa Dell U2311H.

Permalänk

Så, nu har jag jämfört U2311H mot LG:s E2250 LED-skärm!
Jag ville helt enkelt jämföra allt sida vid sida, vilket jag nu gjort...
LED:en är ljusstarkare, men efter att ha suttit i timmar och jämfört har jag kommit fram till att Dell:en ger en helt annan bild som jag föredrar.
Det känns som att man har slipat med ett fint sandpapper på LG:n. Den lyser starkt, men allt känns lite slitet och suddigt. Ska jag vara ärlig tyckte jag nästan min gamla Samsung-TFT var bättre...
Dell:en ger helt enkelt en mycket behagligare och mer naturlig bild, jag har insett att mer ljus inte är bättre ^^

Så nu har jag bestämmt mig, jag ska behålla Dell:en!

Följdfråga på detta är samma som Joel undrar, hur mycket stör BLB?
Jag tycker det är irriterande när det är helt kolsvart i rummet, vilket jag faktiskt har ibland.
Finns det någon av er som inte har någon BLB alls på skärmen?
Har jag på en svart bild i svart miljö lyser nedre vänstra hörnet, ska fixa en bil!

(Joel, det är nästan mer en smaksak vilken skärm du gillar. Mitt tips är att köpa med tanken: Jag kan returnera den om jag inte blir nöjd. Elgiganten har öppetköp även om du testat, så du kan ju köpa en skärm här och där och jämföra alla med varandra som jag gjort. Men svaret blev som sagt Dell

Permalänk
Medlem

Arghh har en U2311H och är supernöjd. Men kan inte hitta om det är 16:9 eller 16:10, den känns som en 16:10, stämmer det?
för om det gör det blir jag förvirrad, min TV som också är full HD är 16:9, blir de inte fel i properationena med pixlarna då?

Dessutom har min ingen HDMI-ingång, vad jag snabbt kunde se.... dustin skriver heller inte att det skulle finnas;
DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestanda skärm med IPS-panel - Specifikationer

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Arghh har en U2311H och är supernöjd. Men kan inte hitta om det är 16:9 eller 16:10, den känns som en 16:10, stämmer det?
för om det gör det blir jag förvirrad, min TV som också är full HD är 16:9, blir de inte fel i properationena med pixlarna då?

Dessutom har min ingen HDMI-ingång, vad jag snabbt kunde se.... dustin skriver heller inte att det skulle finnas;
DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestanda skärm med IPS-panel - Specifikationer

Den är 16:9 (står dessutom tydligt på sidan du länkade till )
Om den skulle varit 16:10 så hade den varit tvungen att ha upplösningen 1920*1200 pixlar jämfört med 1920*1080 som den har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Arghh har en U2311H och är supernöjd. Men kan inte hitta om det är 16:9 eller 16:10, den känns som en 16:10, stämmer det?
för om det gör det blir jag förvirrad, min TV som också är full HD är 16:9, blir de inte fel i properationena med pixlarna då?

Dessutom har min ingen HDMI-ingång, vad jag snabbt kunde se.... dustin skriver heller inte att det skulle finnas;
DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestanda skärm med IPS-panel - Specifikationer

HDMI finns ingen, tyvär. Ett krav jag har så jag kan koppla in konsol, displayport ska gå har jag läst men det blev en dyr historia.

Det är 16:9 vilket du enkelt ser på upplösningen annars, står även.

Hade det varit en 16:10 hade du haft 1920x1200 i upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

HDMI finns ingen, tyvär. Ett krav jag har så jag kan koppla in konsol, displayport ska gå har jag läst men det blev en dyr historia.

Det är 16:9 vilket du enkelt ser på upplösningen annars, står även.

Hade det varit en 16:10 hade du haft 1920x1200 i upplösning

Konstigt, tycker verkligen den är sjukt lång-smal, inte alls i de proportioner som min TV har. Men storleken kanske lurar ögat

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Konstigt, tycker verkligen den är sjukt lång-smal, inte alls i de proportioner som min TV har. Men storleken kanske lurar ögat

Desto mer "långsmal" den är desto större är skillnaden mellan x:y då x > y. Så 16:9 är mer "långsmalt" än 16:10. Finns ju färre pixlar på höjden vid 16:9 (1080) jämfört med 16:10 (1200).

Gällande HDMI in så kan du billigt (<100 kr) köpa en HDMI -> DVI adapter, då får du ut bild på skärmen i vart fall. Har en kompis som kör så från sin XBOX 360 till en av sina U2311H.

Sen tycker jag det ekar lite här inne Nivity

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Desto mer "långsmal" den är desto större är skillnaden mellan x:y då x > y. Så 16:9 är mer "långsmalt" än 16:10. Finns ju färre pixlar på höjden vid 16:9 (1080) jämfört med 16:10 (1200).

Gällande HDMI in så kan du billigt (<100 kr) köpa en HDMI -> DVI adapter, då får du ut bild på skärmen i vart fall. Har en kompis som kör så från sin XBOX 360 till en av sina U2311H.

Sen tycker jag det ekar lite här inne Nivity

huh.
Man kan väll inte koppla in en HDMI adapter i displayporten.
DVIn ska jag ju såklart använda till datorn.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

huh.
Man kan väll inte koppla in en HDMI adapter i displayporten.
DVIn ska jag ju såklart använda till datorn.

Jag sa inget om DisplayPort. Men det går, som någon nämnde, till ett hutlöst högt pris. Men du får väll helt enkelt se till att uppgradera till ett nytt grafikkort med DisplayPort
Alternativt köra din dator via VGA eller byta sladd manuellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Jag sa inget om DisplayPort. Men det går, som någon nämnde, till ett hutlöst högt pris. Men du får väll helt enkelt se till att uppgradera till ett nytt grafikkort med DisplayPort
Alternativt köra din dator via VGA eller byta sladd manuellt.

hutlöst pris är att ta i, jag köpte då en DisplayPort till HDMI för 150kr, visst massor pengar för en adapter men knappast hutlöst!

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela på en sån här skärm med tanke på responstiden?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Hur är det att spela på en sån här skärm med tanke på responstiden?

Mvh

Den dagen angiven responstid spelar någon roll så återkommer jag. Lär inte hända.

Kolla input lag och after images. Den är helt okej av recensioner att döma.

Permalänk
Skrivet av Skaliss:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/DSC00233.JPG

Så mycket blb har min skärm, men Dell tycker inte att jag får byta.
Ni som har skickat tillbaka, hur har ni gjort egentligen?

OCKSÅ INTRESSERAD AV DETTA

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Finns det några som kör displayport - HDMI för en U2311H?
Vilket grafikkort/krets använder ni?
Någon med Nvidia GeForce 8600M GT?

Jag får det ej att fungerar - går direkt ner i energiläge. Får aldrig bild.
Finns även en del om detta problem på Dells forum.

/Pa

Permalänk
Skrivet av KimLundqvist:

Elgiganten har öppetköp även om du testat, så du kan ju köpa en skärm här och där och jämföra alla med varandra som jag gjort. Men svaret blev som sagt Dell

Elgiganten har väll inte u2311h, eller!?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Jaha, fick min idag. Halva skärmen är helt död och några delar flimrar sen går det ett svart streck vid kanten. Fan vad besviken man blir....