Permalänk
Medlem

Ny dator

Då är jag är väldigt ny på detta så tänkte jag söka lite hjälp.Tänkte kolla om dessa delar passar + om det är rätt delar för de priset. runt 8-10k får den helst kosta. Dessa delar kommer ifrån inet.se

Fractal Design Define R3, Svart, 899kr

Gigabyte GA-P55A-UD3, 1 193 kr

1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB, 499kr

Intel Core i5 760, 2.8GHz, 1786kr

BenQ TFT 24" G2420HDB, 1 651 kr

Sparkle GeForce GTX 470 1280MB, 2 477 kr

OCZ ModXStream Pro 700W, 599 kr

Corsair 4GB (2x2048MB ) 1600MHz XMS3, 829 kr

Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart SATA, OEM, 195 kr

Tillägg, måste man ha nå slags kylpasta eller liknande när man ska bygga ihop datorn.

Tacksam för snabbt svar.: )

Eller om ni vet nån annan rigg som kostar ungefär samma, (är dock en skärm med här)

Permalänk
Medlem

Kablarna på nätaggregatet du har valt är, enligt recensioner, ganska korta. Rekommenderar att du antingen väljer ett annat nätaggregat eller att du införskaffar förlängningssladdar till de kablar som inte gick ända fram. Moderkortet har inte stöd för SLI ifall du har tänkt skaffa dig ett till GTX460 i framtiden. Asus P7P55D DELUXE - Inet.se för SLI kompabilitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det dära moderkortet gick ju nästan på 1k mer: /, tror du att alla andra delar passa osv? är ny på detta så vet inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barchuk:

Det dära moderkortet gick ju nästan på 1k mer: /, tror du att alla andra delar passa osv? är ny på detta så vet inte

Delarna som du har nu passar med varandra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okey okey, tycker du att det är en bra rigg. För det priset? något som du skulle ha ändrat på? är lite orolig just nu, för förra riggen jag köpte gick åt skogen...