Permalänk

Mini-Itx gaming data?

nån som har byggt en gaming data med mini-itx kort? skulle gärna vilja ha lite info hur liten låda man skulle kunna ha och hur bra prestanda man kan få ut. tänkte mig nåt sånt här kort Zotac H55-ITX Mini-ITX USB 3.0 - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av TranceNissen:

nån som har byggt en gaming data med mini-itx kort? skulle gärna vilja ha lite info hur liten låda man skulle kunna ha och hur bra prestanda man kan få ut. tänkte mig nåt sånt här kort Zotac H55-ITX Mini-ITX USB 3.0 - Inet.se

Det är ju grafikkortet och eventuellt processorkylaren som kommer ta plats. Men det finns mini-itx-chassin för att få plats med det. Exempelvis:
Omdömen om Silverstone Sugo SG05B 300W (Svart)

Prestandamässigt tror jag inte att det är någon skillnad. Det kan kanske bli ett problem med medföljande nätaggregat om man har riktigt törstiga komponenter, exempelvis GTX 480 eller motsvarande från AMD.

För att vara på säkra sidan så borde du kolla upp specifikationer på önskat grafikkort/cpu-kylare och chassi för att se att det passar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Här får du en lista med bra gaming data: (skämt)
Battlefield Bad Company 2
Call of Duty 2
Call of Duty 4
Grand Theft Auto IV
Det du söker heter dator och inte data!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Här får du en lista med bra gaming data: (skämt)
Battlefield Bad Company 2
Call of Duty 2
Call of Duty 4
Grand Theft Auto IV
Det du söker heter dator och inte data!

hehe var själv sugen att poängtera det där men du han före.

Till ursprungliga frågan. Du kan alltid prova att utgå från det här bygget http://www.sweclockers.com/galleri/5589-minidatorn och anpassa det till dina behov. Det är vad jag gjort men väntar på svar om bygget jag satt ihop är godkänt

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Du har annars en uppdaterad version av SG05 Silverstone Sugo SG05B 450W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin med 450W nätagg. du kan nog klämma in gtx 470?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Data är ett "korrekt" ord iom att ordet datamaskin finns i svenska akademins ordlista och att ordet data fungerar som en förkortad version. Men enough om det.

Permalänk
Medlem

Tänk på att ha så bra kylning som möjligt, då "miljön" inte är speciellt stor. Angående GTX 470, har ett liknande chassi Lian Li PC-V351b där 470 ligger runt 60-70c. Har toppat med 79c när jag maxade det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Data är ett "korrekt" ord iom att ordet datamaskin finns i svenska akademins ordlista och att ordet data fungerar som en förkortad version. Men enough om det.

Så vad betyder data i din värld?

Är dator en obestämd mängd information?

TS: Ska du bygga med det där chassiet kan du lika gärna köra nåt mATX cube-format med tanke på att du inte tjänar så mycket storleksmässigt, berätta gärna vilket grafikkort och vilken CPU du hade tänkt dig.

Säger du GTX 460 och nån simplare Socket 1156 så kan du ju köra Silverstone men det blir nog inte så roligt med 5870 eller dylikt 2,3 meters kort.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Mitt favorituttryck är "Datan startar inte", det finns verkligen folk som (fortfarande) använder det.
Men att använda ordet "data" när man avser "dator" i ett dataforum [sic!] känns mer som om någon provocerar/trollar...