Vilket grafikkort behöver jag?

Permalänk

Vilket grafikkort behöver jag?

Vilket grafikkort skulle ni välja av ett GeForce GTS 450 eller ett Radeon 5750 HD? Vilket skulle klara CoD MW2 bäst där minimumkraven är:(enligt förpackningen till spelet)256MB NVIDIA GeForce 6600 GT eller bättre eller ATI Radeon 1600XT eller bättre. Snabbt svar tack.

Permalänk
Medlem

Om du ska välja någon av de där, skulle jag byta till en GTX 460 då den är lite dyrare och mycket mera värd pengarna, eller så väntar du i 5 dagar till Radeons 68xx release.
Vet dock inte om du kan maxa spelet, då jag inte har det, men du borde kunna köra med relativt bra settings

Hoppas det hjälper.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

Nae, inte riktigt det svaret jag är ute efter, för jag behöver veta vilket av dom som klarar spelet bäst, men tack ändå.

Permalänk
Antielefant

Med tanke på releasepriset på HD 6850 (1900:-) lär GTX 460-768 för 1400:- inte förändras alls.

Och det är exakt det kort du bör sikta på.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

Jag skulle nog siktat på GTX460 i detta läget, helt klart det mest prisvärda kortet just nu!

Permalänk

Jag behöver fortfarande veta vilket av dom grafikkorten som jag skrev upp vilket som klarar CoD bäst.

Permalänk
Avstängd

Troligtvis GTS450, men vi kan behöva veta lite om din övriga setup samt att det fortfarande rekomenderat att skuuta till nåon/några hundringar för att ta ett GTX460 som presterar så mkt bättre!

MVH

Permalänk

vad menas med övriga setups?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ssvanberg:

vad menas med övriga setups?

Vad du har för övriga delar i burken, hänger på det oxå och itne bara grafikkortet!

Permalänk

Kan du ge expempel på några delar?

Permalänk
Avstängd

Processor, Minnen, Moderkort, Nätaggregat, hårdiskar osv. Processor så finns det ju AMD och INTE, Grafikkort, nVIDIA och AMD, Nätaggregat finns det väldigt många men T.ex. Corsair, CoolerMaster, Cougar, Be Quiet!, Fractal Design.

Men ladda hem CPU-Z från CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting så kan du se vad du har för CPU, minne, moderkort och för grafikkort...

MVH

Permalänk
Medlem

Jag spelar CoD MW2 med maxxade settings på ett XFX GTX 260, lär nog inte vara några problem med ett GTX 460 då.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så är 450 ett budget kort från nvidia, så jag skulle GISSA på att och så vitt jag förstått så är 5850 inte ett budgetkort då det presterar riktigt bra, och kostade en redig slant när jag köpte det, så då tror jag att 5750 är detsamma, och där med det bättre av dessa. Dock borde du vänta på ett svar från någon som är säker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem

Har du googlat på reviews på dessa kort? Då hade du lätt kunnat hitta den infon du anser dig behöva

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)