Permalänk
Medlem

Kylare till GTX470 SLI

Tjena, söker ny kylare till mina 470s. Grejjen är ju den att jag kör sli och det blir lite tight mellan korten. Jag sökte runt lite men det var svårt att hitta då jag inte är insatt i kylare.

Så om någon lite mer insatt kunde ta fem minuter av sin oerhört ovärderliga tid till att tipsa om det finns någon bra kylare för sli så vore jag tacksam.

Permalänk
Medlem

referenskylare lr vatten.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

referenskylare lr vatten.

Ingen luft?

EDIT* Förutom referens då

Permalänk
Medlem

Som Tyran26 sa så är det väl referenskylaren som gäller vid SLI, undantagsvis vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Beror lite på, om du har ett moderkort som stödjer tex 16/16/8 så kan du köra andra grafikkortet i tredje sloten och då fungerar nog artics kylning mycket bra. Dock så måste du ha en längre SLI brygga än standard.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Beror lite på, om du har ett moderkort som stödjer tex 16/16/8 så kan du köra andra grafikkortet i tredje sloten och då fungerar nog artics kylning mycket bra. Dock så måste du ha en längre SLI brygga än standard.

Kan jag köra med 3-way sli bryggan?

Permalänk
Skrivet av Racka:

Kan jag köra med 3-way sli bryggan?

Det går bra med 3-way bryggan, men vatten är det nog som gäller i sli. Kör själv med EK block och det fungerar super, runt 50grader med occt på cpu@3.6GHz och furmark på gpu:s@750MHz har jag för mig...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle Pung:

Det går bra med 3-way bryggan, men vatten är det nog som gäller i sli. Kör själv med EK block och det fungerar super, runt 50grader med occt på cpu@3.6GHz och furmark på gpu:s@750MHz har jag för mig...

Jo klart vatten är bättre men det är ju också 3 gånger så dyrt. Så om du har moderkort som klarar av att köra de luftkylningarna så hade jag helt klart gjort det.

Jag kör också vatten och brukar ligga på ca 65 på det undre kortet ( varmare för mig ) med 890 / 1.212

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"