Permalänk
Medlem

T3 100/100

har nyss bytt från AC-Net 30/1 till T3 100/100 men pingar fortfarande lika högt när jag spelar CS, enligt bredbandskollen ligger jag på 95 ner och 30 upp och det känns som jag borde pinga bättre på det, vad kan felet vara?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Har för mig att hastigheten inte har med ping att göra. Har också 100mbit och mitt ping vart högre efter det.

Hade adsl innan och då hade jag hälften av pingen.

Detta jag skriver nu ska enbart vara som utgångspunkt till de som kan förklara det hela

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Avstängd

Lafiel har rätt, hastigheten har inget med ping att göra.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

hur får jag bättre ping då?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Byt ISP..!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

det är alltså det ändå jag kan göra?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Svar ja

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

fakkk, finns ingen annan här i närheten ; /

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Men allt är ju relativt så det beror ju på vad du menar med kass ping

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

enligt mig som har spelat cs i ett antal år så är det mycket oskönt att spela över 25 ping, och nu när jag ligger på 30 så grinar jag typ, bara jag får ner den till typ 16-20 så kommer livet att äga

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Med din uppkoppling så skulle jag installera en egen CS server . Då kommer du ner i ping. Ping mäter den tiden det tar för ett datapacket att åka från din PC till serven och tillbacka igen. Du kan alltid byta till ADSL igen…

Det som avgör ping tiden är vägen som din trafik tar. Alltså hur lång kabeln är och hur många routrar som trafiken passerar.
Det finns inställnings möjligheter i Windows som kan minska din ping tid… men du har redan en ok ping…

Permalänk
Medlem

vad finns det i windows jag kan ändra?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

du kan alltid ringa till operatören och fråga om det ligger någon felkorrigering på din lina. om det gör det, be dem ta bort den, detta leder oftast till en ibland mer instabil lina med responstiderna sjunker.

Permalänk
Medlem

så jag ska egentligen fråga om det finns något dom kan göra för att sänka responstiderna?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

så jag ska egentligen fråga om det finns något dom kan göra för att sänka responstiderna?

först frågar du om felkorrigering, sen kan du fråga dem om det finns något de kan göra för att sänka din linas responstid.

Om du pingar 74.125.227.49 från cmd dvs, "ping 74.125.227.49 -t" och låter den gå en minut, vad får du för max, min och medelvärde?

Permalänk
Medlem

pingade mellan 160 och 165

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el0y:

enligt mig som har spelat cs i ett antal år så är det mycket oskönt att spela över 25 ping, och nu när jag ligger på 30 så grinar jag typ, bara jag får ner den till typ 16-20 så kommer livet att äga

Detta kan ju inte stämma, t3 är fiber väl ? med fiber bör du inte ligga över 2-10 i ping i stort sätt(så länge serverna inte ligger jätte långt borta)

Kolla med isp om det är något fel eller om svartiderna är normala (vilket dom verkligen inte verkar vara)

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

ska ringa dom om en halvtimma och kolla

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Kanske din dator som är flaskhalsen? Testa ifrån en annan dator ev. ifrån en router ifall du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Detta kan ju inte stämma, t3 är fiber väl ? med fiber bör du inte ligga över 2-10 i ping i stort sätt(så länge serverna inte ligger jätte långt borta)

Kolla med isp om det är något fel eller om svartiderna är normala (vilket dom verkligen inte verkar vara)

Fiber ja in till din ISP.

Finns folk med fiber av telia som fick 200 ping Malmö-Sthlm då telia routa dom via tyskland.

Att du har fiber betyder att det går fram till din ISP snabbt (i detta fallet T3), sen hur trafiken från deras NOD går hur och var är inget du styr över. Genom att klaga kan felsökning av dem göra att dom skickar din trafik en annan väg vilket förbättrar dina värden.

Sen detta med CS att man ska ha 5 i ping osv är bara rent tragiskt. Man märker omöjligt skillnad på 16 och 30 i ping. Finns hur många andra faktorer som spelar bra mycket större roll.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Fiber ja in till din ISP.

Finns folk med fiber av telia som fick 200 ping Malmö-Sthlm då telia routa dom via tyskland.

Att du har fiber betyder att det går fram till din ISP snabbt (i detta fallet T3), sen hur trafiken från deras NOD går hur och var är inget du styr över. Genom att klaga kan felsökning av dem göra att dom skickar din trafik en annan väg vilket förbättrar dina värden.

Sen detta med CS att man ska ha 5 i ping osv är bara rent tragiskt. Man märker omöjligt skillnad på 16 och 30 i ping. Finns hur många andra faktorer som spelar bra mycket större roll.

5 i ping jämfört 30 är en ganska stor skillnad, likaså 30 mot säg 15-20. Pingen är väldigt viktig i denna typ av spel. Och jo det märks skillnad.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Fiber ja in till din ISP.

Finns folk med fiber av telia som fick 200 ping Malmö-Sthlm då telia routa dom via tyskland.

Att du har fiber betyder att det går fram till din ISP snabbt (i detta fallet T3), sen hur trafiken från deras NOD går hur och var är inget du styr över. Genom att klaga kan felsökning av dem göra att dom skickar din trafik en annan väg vilket förbättrar dina värden.

Sen detta med CS att man ska ha 5 i ping osv är bara rent tragiskt. Man märker omöjligt skillnad på 16 och 30 i ping. Finns hur många andra faktorer som spelar bra mycket större roll.

Okej

sen till sista delen ang pingen i cs, är man van och spela med 2-5 ms och sen sätter dig på en server med 15-20ms går inte skotten alls som dom ska, awpn är svårare och noscopa med osv man märker det direkt..

Som och säga att det inte är skillnad på hur skotten går på lan och på internet(alla som har fiber vet vad jag menar nu )

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Okej

sen till sista delen ang pingen i cs, är man van och spela med 2-5 ms och sen sätter dig på en server med 15-20ms går inte skotten alls som dom ska, awpn är svårare och noscopa med osv man märker det direkt..

Som och säga att det inte är skillnad på hur skotten går på lan och på internet(alla som har fiber vet vad jag menar nu )

Ursäkta, utveckla din sista mening. Jag hänger inte med.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

som redan är förklarat i tråden så spelar inte bandbredd någon roll vid onlinespel, utan vilken väg trafiken är routad för att komma till servern. Så du kan med andra ord pinga bättre med en 0.5 Mbit adsl-lina från telia på en teliaserver än med 100Mbit fiber av annan operatör. Skulle tro att du pingar bäst på server som har just T3 som leverantör, eller som sagt, hosta egen server

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

pingade mellan 160 och 165

det du pingade var google.com , känns som att routringen av din lina inte är den bästa.

Permalänk
Medlem

hur mycket ska jag pinga då?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Jag skulle då inte anse att 160-165 är dåligt till det IP´t eftersom det ligger i USA

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

rent generellt brukar man köra pingtester mot sunet för att få en hum om hur bra det är routat. Prova kör "ping ping.sunet.se -t" i kommandotolken en stund o se avarage ms m.m. Jag snittar 12 ms från mitt bahnhof 30/30. Mina föräldrar har T3 100/100 också, men verkar inte komma åt min server jag har ståendes där nu naturligtvis...

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem

jo exakt att pinga ett IP utanför Sverige är inte så bra eftersom man hoppar mellan både 1,2 och 3 leverantörer. Det är inget din leverantör styr över hur trafiken går då.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

Jag ligger på runt 7ms till 74.125.227.49 med BBB.

Testa att ping 130.237.164.186 (su.se)