Permalänk
Medlem

Köp Råd ~ 13-14k

Ny här på SweClockers och skulle vilja ha köpråd och tips på en ny dator som ska köpas snart.

Min Budget är 13-14k kanske kan gå några hundralappar över..
Jag har Skärm,Mus,Tangentbord och behöver inget Operativ System. Har en Windows 7 Licens hemma.
Inet ska bygga ihop datorn så montering ska ingå i budgeten.
Hårdisken ska vara på 1TB och jag vill inte ha en SSD-disk.. detta kommer jag köpa till senare.
RAM ska vara 6GB ~ 1600MHz

Vad jag ska ha datorn till:

• Spel - Från CS 1.6 till Crysis.

• Rendering i olika program såsom Sony Vegas.. även lite Photoshop och andra tyngre program

I spelen vill jag ha en spelbar FPS utan något lagg alls.
* Jag kommer att överklocka CPU:n - ska försöka få upp den 4GHz så en bra CPU kylare ska ingå.
Jag vill inte ha en H50 eller H70..
* Jag ska med största sannolikhet köra SLI/CF i framtiden så ett bra moderkort med bra avstånd mellan PCI platserna är att föredra.
* Datorn ska vara framtidsäker och hålla i minst 3 år

Här är ett paket jag har plockat ihop, ge gärna era synpunkter, går det att, förbättra? sänka priset utan att förlora för mycket prestanda?

* Tror ni det går att köra 480 SLI på sabertooth eller är det för tight?

Planen är att köpa datorn någon gång i slutet utav November.. då AMD släppt sina nya kort och priserna lär gå ner.. eventuellt köpa någon av deras nya kort.

Tack på förhand!

/ Crafting

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Ser fint ut men skulle hellre bytit ut chassit till en fracterl define R3

Permalänk
Medlem

Tror du Sabertooth skulle få plats med 2st GTX 480 eller blir det för tight?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Ser najs ut funderar på att köpa något liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

* Datorn ska vara framtidsäker och hålla i minst 3 år

Svårt att uppfylla bara så du vet

Datorförslaget du länkar till ser kanon ut. Personligen hade jag dock prioriterat SSD högre och GTX480 hade jag skippat helt. Det är för högljutt och bokstavligt slukar ström. Vänta på AMD's Caymankort, jag tror dem fullkomligt kommer sopa banan efter att ha sett 6850 och 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Svårt att uppfylla bara så du vet

Datorförslaget du länkar till ser kanon ut. Personligen hade jag dock prioriterat SSD högre och GTX480 hade jag skippat helt. Det är för högljutt och bokstavligt slukar ström. Vänta på AMD's Caymankort, jag tror dem fullkomligt kommer sopa banan efter att ha sett 6850 och 6870.

Vet, menar dock inte att det ska hålla på högsta inställnigarna i 3 år

Vad tror du AMD's nya kort kommer kosta? Mer än dagens 5970?
- Kommer dem vara längre än 5970? Då behöver jag nog byta ut chassit.. jag som är helt kär i CM 690 II Advanced

Tack för alla svaren btw.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

klarar Sabertooth t.ex 480 SLI? Eller blir det för tight?
har googlat fingrarna av mig och hittar inge bra svar..
Har ni något annat moderkort ni kan rekommendera?
Var inne på Asus Rampage Formula III men Inet höjde den jäkla mycket så den ligger i samma prisklass som Extreme kortet nu.. känns lite overkill

Vad tror ni annars om Asus P6X58D PREMIUM - Inet.se
För tight där med? Ett bra kort?

Vill kunna ha möjligheten att uppgradera med ett till kort i framtiden och köra SLI/CF

edit: klarar 850w av 2st GTX 480 + CPU överklock?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Framtidssäker? Kör 6-kärnigt. Och som sagt vänta på AMDs nya.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet tar väll inte ett referenskort som 480 upp mer än 2st pci platser ?, det är väll isf om man vill få bättre luftflöde, och enligt hur mkt man har hört om 480's värme producering så kanske de blir jobbigt?, men ja har inte den bästa kollen :p, annars skulle jag väntat som sagt och kollat in 69** serien

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |