Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Men jag skulle nog satsa på GTX 480! Sen när det är billigare så köper du ett till! Om du e ute efter maximal prestanda av grafikkortet

Permalänk
Medlem

Köp inte dominator gt med fläkten.. det är ingenting du någonsin kommer att behöva eftersom du så ändå så har planerat att köpa 4 st extrafläktar.

du ska nog låta inet bygga datorn..

Behöver du de extra funktionerna som följer med Win 7 ultimate? du får tänka att det är ett segare operativ än home premium..

Permalänk
Medlem
Skrivet av raag:

Ser bra ut! Men jag skulle nog satsa på GTX 480! Sen när det är billigare så köper du ett till! Om du e ute efter maximal prestanda av grafikkortet

Jadå men det bli jävligt varmt då

Skrivet av Pewtah:

Köp inte dominator gt med fläkten.. det är ingenting du någonsin kommer att behöva eftersom du så ändå så har planerat att köpa 4 st extrafläktar.

du ska nog låta inet bygga datorn..

Behöver du de extra funktionerna som följer med Win 7 ultimate? du får tänka att det är ett segare operativ än home premium..

Hm hm... vad ska jag ta istället då?

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Det räcker med med vanliga "xms" versionen av corsair minnena. Eftersom du inte hade så ändå så tänkt att överklocka ramminnena över 1600mhz eller hur? De blir inte varma.

och sedan är det bara win 7 home premium.

Det blir inte "jävligt varmt" med gtx 480, kanske om du endast kör stresstest 24/7.
Vanliga spel sätter inte ett sådant stor load på grafikkortet.

Dessutom 1000w är på tok för mycket, du kommer inte ens att använda hälften.
Så länge du inte ska överklocka till > 4.6 ghz på processor, ha ett 20 tal diskar samt 2 st gtx 480.

det är vid runt 3 st gtx 480 det kan krävas 1000W vid stresstest m.m. (och det är ju typ worst case senario)

så, det jag menar är att du kan spara ganska många kronor på ett bättre billigare nätagg som endast levererar mindre watt. t.ex
XFX Black Edition 850W - Inet.se
eller hx 750/850

det borde räcka om du hade tänkt dig sli med gtx 460.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det räcker med med vanliga "xms" versionen av corsair minnena. Eftersom du inte hade så ändå så tänkt att överklocka ramminnena över 1600mhz eller hur? De blir inte varma.

och sedan är det bara win 7 home premium.

Det blir inte "jävligt varmt" med gtx 480, kanske om du endast kör stresstest 24/7.
Vanliga spel sätter inte ett sådant stor load på grafikkortet.

Dessutom 1000w är på tok för mycket, du kommer inte ens att använda hälften.
Så länge du inte ska överklocka till > 4.6 ghz på processor, ha ett 20 tal diskar samt 2 st gtx 480.

det är vid runt 3 st gtx 480 det kan krävas 1000W vid stresstest m.m. (och det är ju typ worst case senario)

så, det jag menar är att du kan spara ganska många kronor på ett bättre billigare nätagg som endast levererar mindre watt. t.ex
XFX Black Edition 850W - Inet.se
eller hx 750/850

det borde räcka om du hade tänkt dig sli med gtx 460.

Tack tips mannen, men jag vilja köra med GTX470 SOC är det bättre prestanda än GTX460?

EDIT: https://www.inet.se/artikel/5305581/corsair-6gb-3kit-ddr31600... är den bra?

// Anonyman

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Meningslösa inlägg är inte tillåtna.